DTM 2005

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
Belgian MG

On mielenkiintoista seurata tuota MG:n tilannetta, sillä siitä ei oikein kukaan tunnu olevan kunnolla selvillä. Täällä Belgiassa on suurena juttuna se, että Belgian MG lähtee BTCS (Belgian Touring Car Series) -sarjaan "tehdas"tiimillä.

Sarjaksi he valitsivat BTCS:n, sillä maan ykkössarjassa Belcarissa ei oikein touring-autoilla voi pärjätä, ainakaan yleiskilpailussa, luokassa tietenkin. BTCS on ihan hauska luokka, mutta jotenkin tuntuu, että tilanne on vähän sama kuin jos joku Suomen maahantuojista perustaisi tiimin Endurance-sarjaan. Mitenkään Endurancea tietenkään väheksymättä, mutta virallinen autonvalmistajan/maahantuojan projekti harrastesarjassa on hieman erikoista.

BTCS ei sekään ole puhtaasti touring-autojen luokka, vaan se mm. voitettiin viime vuonna Cup Porschella, eli samanlaisella laitteella, jolla kurvaillaan Skandinavian Carrera Cupissa.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, vähän hämäräperäiseltähän tämä homma vaikuttaa. Ei siis epärehelliseltä, mutta kumminkin autonvalmistajalta taholta vähintäänkin erikoista on toiminta. Luulisi että MG tai mikä tahansa muu tehdas olisi aika tarkka siitä, minkälaista tulosta merkin nimellä tehdään jossain DTM:ssä. Älylliset oikeudethan tehtaalla on aina merkkiinsä, vaikka sarja ei mitään tehdastiimiä vaatisikaan.

Jos meikäläinen olisi minkä tahansa autotehtaan pomo, vaikka vain Sipanin, Dacian tai Bristolin, niin kyllä pikkusen tarkkaan katsoisin, että mitä merkin nimellä touhutaan.
 

arttum

________
Liittynyt
8.1.2004
Viestit
160
mugellossa testattu tänään:
http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2453

01. 1:43.667 Min., 58 Rd., Heinz-Harald Frentzen, Opel Vectra GTS V8
02. 1:44.657 Min., 73 Rd., Jamie Green, AMG-Mercedes C-Klasse
03. 1:44.748 Min., 84 Rd., Alex Margaritis, AMG-Mercedes C-Klasse
04. 1:44.765 Min., 52 Rd., Pierre Kaffer, Audi A4 DTM
05. 1:44.852 Min., 57 Rd., Frank Stippler, Audi A4 DTM
06. 1:45.149 Min., 59 Rd., Christian Abt, Audi A4 DTM
07. 1:45.325 Min., 59 Rd., Rinaldo Capello, Audi A4 DTM
08. 1:45.366 Min., 55 Rd., Marcel Fässler, Opel Vectra GTS V8
09. 1:45.722 Min., 44 Rd., Gary Paffett, AMG-Mercedes C-Klasse
10. 1:45.854 Min., 33 Rd., Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Klasse
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Empä löytäny..:(
Ompqa yllätys että Frenzen on käressä, ja tollasella marginaalilla vielä. Toivottavasti Ooppeli menestys tällä kaudella niin saattasivat perua vetäytymisenkin.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Otto Hokkanen sanoi:
Siinä jokseenkin keskellä ja varsin ylhäällä on jumalatoon banneri ihan heti etusivulla. Pitäisi huomata. Tässä vielä suora linkki.
Taitaa jälleen kerran tämäKIN linkki löytyä vain ja ainostaan saksan kielisestä versiosta. Eipä siinä, saksalainen sarjahan tuo, mutta kun muutenkin tuntuvat kansainvälistyvän, niin voisivat noudattaa samaa linjaa sivuillaankin... ei ole ensimmäinen kerta.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Uudet Meset aika hitaita. Häkällä vähän kierroksia ja Paffetkaan ei loistanut!
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No toisen päivän mukaan uuden mersun ajat ovat jo samaa luokkaa kuin muilla! Tosin Frentzen on Opelilla aika omaa luokkaansa!

Kolmas päivä nyt ei mitään sen kummempaa kerro, siistiä joka tpauksessa että kalusto näyttäisi olevan suht tasaväkistä, verrattuna ykkösiin! :)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
1st Heinz-Harald Frentzen, Opel Vectra GTS V8, 1:43.242 Min., 68 laps
2nd Christian Abt, Audi A4 DTM, 1:44.058 Min., 53 laps
3rd Stefan Mücke, AMG-Mercedes C-Class, 1:44.072 Min., 77 laps
4th Frank Stippler, Audi A4 DTM, 1:44.391 Min., 63 Laps
5th Mika Häkkinen, AMG-Mercedes C-Class, 1:44.459 Min., 45 laps
6th Bernd Schneider, AMG-Mercedes C-Class, 1:44.487 Min., 96 laps
7th Marcel Fässler, Opel Vectra GTS V8, 1:44.562 Min., 74 laps
8th Rinaldo Capello, Audi A4 DTM, 1:44.669 Min., 65 laps
9th Pierre Kaffer, Audi A4 DTM, 1:44.769 Min., 47 laps
10th Gary Paffett, AMG-Mercedes C-Class, 1:44.915 Min., 57 laps
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Pistetään tänne vielä taustatietoa MG:stä:
Moottorit tulee Zytekilta, sama firma, joka rakensi myllyt Opel Calibroihin. Alustat tulee varmaankin AMG:ltä, jolta jäi viimevuotisia Mersuja ylimääräisiksi. Mersu ei myy autojaan eteenpäin, kuten Opel teki kestävyysajosarjan yks. kuskeille, tai kuten Abt Sportsline myi pari kärryä Brasiliaan. Aerodynamiikkaan tulee varmaan parannusehdotuksia Ingolstadtista. Sitten tarvitaan vain tiimi, joka pitää autoja yllä, sekä pari markkinointiin sopivaa kuskia, kuten Timo Scheider tai Peter Dumbreck, tai vaikka Colin McRae tai Eddie Irvine. Ja hoplaa, meillä on uusi auto mukana sarjassa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Nordschleife sanoi:
Alustat tulee varmaankin AMG:ltä, jolta jäi viimevuotisia Mersuja ylimääräisiksi.
Ilmeisesti ei. Ulkomaanvoorumeilla väittivät, että runko on MG:n omaa tuotantoa ja jos joku nykyisistä tehtaista on suunnittelussa auttanut, on se Audi.

Brittilehdistön tietojen mukaan autoja ajattanee englantilaiset Arena International ja Apex Motorsport. Myös kolmannen birttitallin käydään neuvotteluja.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Zytekin sivulta:

"In 2002, Zytek purchased selected assets of respected specialist Reynard Motorsports to provide the heart of a new, world-class chassis business."

Tuon perusteella voisi kuvitella, että runko mahdollisesti tulee samalta tehtaalta kuin moottorikin...
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Vanha kunnon sotaratsun ja rataketun siittämisen tulos RATOJEN RAMBO Uwe Alzen tekee comebackin DTM:mään?!
-En olisi kyllä uskonut. Mersuun on ainakin sillat palaneet poroksi niin pahasti ettei sillanrakennuksen tavaran kauppaaja ei anna osia edes vuokralle. Eikös Ooppelilta lähdetty vähän samoissa mainingeissa? Vai oliko toisinpäin, herr X yxin muistaa. No ei muuta kuin Uwe rattia pyöräyttelemään niin saadaan elementti Y mukaan eli kisajännitteitä ja arvaamatonta menoa. Armotonta jos MG:stä on yhtikäs mihhinkä
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
MG:ltä saattaapi jäädä pari ekaa kisaa väliin.

Originally posted by Touring Car Times

MG could miss two first races, 2005-03-16, 13:30:45
It looks like the MG cars will miss the first two rounds of the DTM. Zytek Engineering have admitted that they have more testing work to do and that it is better for them to wait. With the rule that freezes the aerodynamic package at the beginning of the season in mind, MG wants to develop the car more.

"The rules mean that if the car is not good at the start of the season it is going to stay that way. It might make sense to skip the first one or two races and come out stronger when we do race," Zytek chassis boss Trevor Foster said to Autosport. The decision on when the MG cars will make their debute along with the team and drivers will be revealed later this week.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Hockenheimin finaali syksyllä 2000, Alzen ajoi vanhalla GP-radalla juuri ennen shikaania Reuterin perään -> potkut Opelilta. Keväällä 2002 Alzen meinasi joutua Schneiderin tallikumppaniksi, eli "kakkoskuskiksi". Uwe avasi suunsa Haugille -> potkut Mersulta.
Alzen ja Herbert olisivat mahtava vanhuskaksikko MGlle, vähän niinkuin ne vanhukset parvella Muppet showssa!
 
Ylös