DTM 2006

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ei varsinaisesti ihan Melissan mieleen tuon välirikon syy. HHF jätti ajokelpoisen auton varikolle päätöskisassa ja arvosteli tallin toimintaa.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Enemmän se mun mieleeni on kuin se, että talli olis arvostellu Frentzenin toimintaa. ;) Alkaa vaan varmaan olla miehen ajamiset kohta tässä, kun ikää on melkein 40 ja pikkuhiljaa hankalan työläisen maine.
 

Mustiskuusviis

Well-known member
Liittynyt
21.9.2006
Viestit
230
HHF

Ketsuppimies sai taas potkut, nyt tosin vasta kauden jälkeen. Eiköhän tämä nyt osoita että potkujen takana Jordanilta 2001 oli muutakin kuin Honda, kuten olen tuossa Collingsin kirjaa siteeratessanikin osoittanut. HHF on hieman hankala tyyppi työkaverina, muuten vaikuttaa tosi mukavalta. Nyt enään puuttuu se että Audi palkkaa Alesin ensi kaudelle, Alesihan ilmoitti Mersulle että hakee muita haasteita kaudelle 2007.. Saas nähdä kuinka tärkeänä markkina-alueena Audi pitää Ranska-Italia akselia. En silti jaksa uskoa että Alesi lähtee entisen työnantajan pahimman kilpailijan kelkkaan. Voi olla että Häkä ja Schneider on kaudella 2007 ainoat entiset F1 kuskit sarjassa. Ja kyllä toi HHF töitä löytää vaik GT autoista tai LeMans sarjasta.. tai WTCC.
 
Viimeksi muokattu:

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Mustiskuusviis sanoi:
Nyt enään puuttuu se että Audi palkkaa Alesin ensi kaudelle, Alesihan ilmoitti Mersulle että hakee muita haasteita kaudelle 2007.. Saas nähdä kuinka tärkeänä markkina-alueena Audi pitää Ranska-Italia akselia. En silti jaksa uskoa että Alesi lähtee entisen työnantajan pahimman kilpailijan kelkkaan. Voi olla että Häkä ja Schneider on kaudella 2007 ainoat entiset F1 kuskit sarjassa. Ja kyllä toi HHF töitä löytää vaik GT autoista tai LeMans sarjasta.. tai WTCC.
Entäs jos se onkin Häkkinen joka sinne Audille on pyrkimässä, eivät nimittäin tunnut sopimuskuviot Mersun kanssa selkenevän ja Häkkinen tuskin (no toivottavasti ei ainakaan) suostuu muuhun kuin 2007 Mersuun ja siihenkin mieluiten vain tehdastallissa.

En sitten tiedä kuinka korkealle Mersu edes arvostaa pitkäaikaisen suhteen Häkkiseen, tuskin kovinkaan korkealle, jos edes tarjoavat vanhaa kalaustoa. Audille Häkkinen lienee kuitenkin olisi Alesia suurempi kaappaus.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Oho sanoi:
Entäs jos se onkin Häkkinen joka sinne Audille on pyrkimässä, eivät nimittäin tunnut sopimuskuviot Mersun kanssa selkenevän ja Häkkinen tuskin (no toivottavasti ei ainakaan) suostuu muuhun kuin 2007 Mersuun ja siihenkin mieluiten vain tehdastallissa.

En sitten tiedä kuinka korkealle Mersu edes arvostaa pitkäaikaisen suhteen Häkkiseen, tuskin kovinkaan korkealle, jos edes tarjoavat vanhaa kalaustoa. Audille Häkkinen lienee kuitenkin olisi Alesia suurempi kaappaus.

-meinaatko että norbert+muut mesen ukot edes kehtais leikillään ehdottaa häkälle vanhaa väyrystä:D camoon ny miehet,häkä on mesen ikoni ja piste:ahem: mikähän tota alesia oikeen vaivas menneelä kaudella,oliko kenties jotain vastaan mikaa ihan henk.koht. tasolla...heitti esim.sen jarru testin kesken pääsuoraa kun häkkis mika tuli imussa...tais kolhii muutenkin jossain toisessa kisassa,jos muistan oikein...:thumbdown
 

Jarrett

Well-known member
Liittynyt
10.10.2006
Viestit
79
mariko sanoi:
-meinaatko että norbert+muut mesen ukot edes kehtais leikillään ehdottaa häkälle vanhaa väyrystä:D camoon ny miehet,häkä on mesen ikoni ja piste:ahem: mikähän tota alesia oikeen vaivas menneelä kaudella,oliko kenties jotain vastaan mikaa ihan henk.koht. tasolla...heitti esim.sen jarru testin kesken pääsuoraa kun häkkis mika tuli imussa...tais kolhii muutenkin jossain toisessa kisassa,jos muistan oikein...:thumbdown
Kyllä se on selvä asia että Häkä haluaa ajaa kunnon kalustolla eikä millään väyrys kalustolla niinkuin totesit :) Ja jos näin kävisi, Mika varmasti nevottelisi DTM:ämmän toisenkin autokunnan kanssa että jospa sitten siellä vielä lähdettäisiin sitä kultaa ja makeaa hakemaan.

Alesilla oli kova halu ajaa ja ottaen huomioon että hän ajoi viimevuotisella kalustolla niin silloin pitää olla yritystä, mutta tosin välillä siinä taisi tulla jotain pientä jarru tarkastusta mukana :) Muuten Alesi on/oli kuitenkin hyvä kuski.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
mariko sanoi:
-meinaatko että norbert+muut mesen ukot edes kehtais leikillään ehdottaa häkälle vanhaa väyrystä:D camoon ny miehet,häkä on mesen ikoni ja piste:ahem:
Se siinä kummaa onkin. Häkkisen jatkosopimus piti julkistaa Barcelonassa, ei julkistettu, sitten se piti julkistaa Stars and Cars tapahtumassa, ei julkistettu.

Rahasta tuskin on kysymys, koska Häkkien kuitenkin on taloudellisesti riippumaton, ja jos rahasta olisi ollut tarve olisi Häkkinen luultavimmin palannut F1:siin.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
Oho sanoi:
Se siinä kummaa onkin. Häkkisen jatkosopimus piti julkistaa Barcelonassa, ei julkistettu, sitten se piti julkistaa Stars and Cars tapahtumassa, ei julkistettu.

Rahasta tuskin on kysymys, koska Häkkien kuitenkin on taloudellisesti riippumaton, ja jos rahasta olisi ollut tarve olisi Häkkinen luultavimmin palannut F1:siin.

-no kyllä vanha mestari arvonsa tietää vaikka hilloa tilillä on ihan riittävästi,eli varmaan pyytää ihan reippaasti dtm ajoistaan...ja pitäähän rva häkkinen pitää tyytyväisenä,kato linnan neito nääs...:D :D :D veikkaan että hommat jatkuu vanhaan malliin....:ahem: ps.olisko pyörähtäny mökillä eilenä,jetti meni meidän talon yli hissukseen laskutelineet/valot päällä,teki laskua utin kentälle...:eek:
 

Mustiskuusviis

Well-known member
Liittynyt
21.9.2006
Viestit
230
Alesi 2007

Alesilla on jo sopimus ensi kaudesta, sarjaa ei ilmoitettu, mutta ei ainakaan DTM, tod.näk joko WTCC tai Italian Gt Series. Tai Euroopan Le Mans Peugeotilla. Eli ei mene Audille. Ja Häkkisellä ei ole järkeä mennä myöskään Audille, Mersulla Häkä on pomojen lellikki, näin vähän ilkeästi sanottuna.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Mustiskuusviis sanoi:
Ja Häkkisellä ei ole järkeä mennä myöskään Audille, Mersulla Häkä on pomojen lellikki, näin vähän ilkeästi sanottuna.
Jos ja kun kerran Häkkinen mitä luultavimmin haluaa jatkaa ajouraansa ainakin vuoden ja luontevinta olisi jatkaa Mersulla DTM:ssä niin kuinka toi pomojen lellikkiys näkyy, kun ukko ei luultavimmin ole edes saanut aikaiseksi sopimusta ensi kaudesta? Ehkä Häkkinen on pikemminkin rasite, jota ei oikein voi laskea kilpailijallekkaan, jos Mersu haluaa edelleen käyttää Häkkistä markkinoinnissaan.

Ai niin Häkkinen on pomojen lellikki, koska Jamie Greenin ei annettu pitää tönimällä hankittua sijoitusta Lausizissa. Greenin ei kannttaisi totutella tönimällä ohitteluun jos ikinä mielii kalliita avopyöräformuloita etenkään F1:siä ajamaan
 

Mustiskuusviis

Well-known member
Liittynyt
21.9.2006
Viestit
230
Oho sanoi:
Ai niin Häkkinen on pomojen lellikki, koska Jamie Greenin ei annettu pitää tönimällä hankittua sijoitusta Lausizissa. Greenin ei kannttaisi totutella tönimällä ohitteluun jos ikinä mielii kalliita avopyöräformuloita etenkään F1:siä ajamaan
No tuski häkän tallikaveriella on harhakuvitelmia markkina-arvostaan Häkän rinnalla... Jos Green olisi puskenut kenet tahansa muun Mersu-kuskin ulos, mitään määräystä ei olisi varmana tullut. Paitsi Schneiderin tapauksessa, tietty. Ja kuten sanoin "ilkeästi sanottuna", eli ei sitä nyt ihan tosissaan pidä ottaa. Jos Häkä ei pärjää tallikavereilleen, se ei tarkota etteikö Mikalle annettaisi kaikkein parasta ja uusinta kalustoa, muut vaan menee kovempaa. Alesikin pesi Häkän pariin otteeseen vanhalla kalustolla. Häkän suoritus oli pettymys; toka kausi eikä voittoja tältä kaudelta. Viime kaudella Paffet sai kaikkein uusimmat kehitysosat, mikä aiheutti Alesin avautumisen tv-haastattelussa Zandvoortissa. Totta on että kauden lopulla Mersu satsaa parhaaseen kuskiinsa, mutta alkuvuodesta puntit ovat tasan. Ja eiköhän maailmanmestarin nimi paina sen verran että uusimmat osat mikallekin järjestyy, tätä tarkoitin "lellikillä", Alesillehan niitä ei järjestynyt. Ehkä Häkän arvostus on kuskina laskenut (?), mutta Häkä on yhä suosittu Saksassa (ja muuallakin), joten automarkkinoiden kannalta Häkä kannattaisi pitää. Ja jo itse DTM sarja kaipaa F1 tähtiä tuomaan julkisuutta ja mielenkiintoa, ja nyt HHF:n ja Alesin poistuessa Mikalla onentistä parempi neuvottelutilanne. Markkinoinnistahan DTM:ssä on kysymys, eikä mistään muusta, kenties vielä selvemmin kuin muissa lajeissa, sillä DTM kiertää suurien autotehtaiden ja ostovoiman maissa.
 
Viimeksi muokattu:

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
DTM:ssä se voittaa, joka on jollain ihmeellisellä tasolla innovatiivinen säätöjen suhteen. Miten muuten voi selittää Hocken kisassa Greenin ja Spenglerin nopeat kiekat? Onkohan F1-kokemuksesta sittenkään hyötyä koppiautoluokassa? Mika tarvitsee varmaan kattoikkunan, että hänestä tulisi nopeampi...
Mikan säädöt osuivat 100% nappiin vain viimevuotisessa Span kisassa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ei tuossa Häkkisen menestymättömyydessä ole oikeastaan mitään ihmeellistä. MH ajaa ns. omalla tasollaan. Kilpailu DTM:ssä on paljon kovempaa, siis tasaväkisempää, kuin F1:ssä. Häkkisen voittaessa kaksi mestaruuttaan Mäkki oli F1:en aivan terävintä kärkeä ja ainoa haastaja oli Schumi, joka pahaksi onnekseen teloi jalkansa ja näin tarjoili toisen mestaruuden MH:lle liki hopealautasella.
Auton kehittäjänä ja hienosäätäjänä niiden viimeisten satkujen esiin kaivamiseksi Häkkinen ei koskaan ole ollut mikään Schumin kaltainen virtuoosi, eikä suhteellinen vähäinen kokemus koppiautoista ainakaan edesauta asiaa. Toki on kaikki syyt uskoa, että ykkösillä ajettaessa Häkä edelleen veisi nykyisiä kilpakumppaneitaan kuin kuuluisaa litran mittaa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Don Vito sanoi:
Ei tuossa Häkkisen menestymättömyydessä ole oikeastaan mitään ihmeellistä. MH ajaa ns. omalla tasollaan. Kilpailu DTM:ssä on paljon kovempaa, siis tasaväkisempää, kuin F1:ssä. Häkkisen voittaessa kaksi mestaruuttaan Mäkki oli F1:en aivan terävintä kärkeä ja ainoa haastaja oli Schumi, joka pahaksi onnekseen teloi jalkansa ja näin tarjoili toisen mestaruuden MH:lle liki hopealautasella.
Auton kehittäjänä ja hienosäätäjänä niiden viimeisten satkujen esiin kaivamiseksi Häkkinen ei koskaan ole ollut mikään Schumin kaltainen virtuoosi, eikä suhteellinen vähäinen kokemus koppiautoista ainakaan edesauta asiaa. Toki on kaikki syyt uskoa, että ykkösillä ajettaessa Häkä edelleen veisi nykyisiä kilpakumppaneitaan kuin kuuluisaa litran mittaa.
Huono provo! Joo DTM:ssä on kova taso ja tasaväkisempi kalusto. Mutta muitakin eroja on. Itseasiassa koppiautoluokka on täysin erilainen kuin F1-luokka. Autojen painojakauma on täysin erilainen ja niiden säätäminenkin on melko erilaista. Eipä nuo muutkaan F1-kuskit ole juuri menestystä sarjassa niittääneet. Ei Keke, JJ, Alesi tai Frenzen.

Mitä tulee Schumin virtuuosimaisiin kykyihin auton rakentajana niin... En jaksa edes kommentoida! :nope: :thumbfh:
 
Ylös