DTM 2007!

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Toni_V sanoi:
Perus periaatteena on se että edellä ajava määrää ajolinjan ja kummassakin tapauksessa tuo oli Mika. Toki Häkkisen syöksy, varsinkin kun mentiin pitkäksi, ei ollut mikään hieno liike.
Siis mitä helvettiä?? Etkai tosissasi väitä, että ohittaja saa syöksyä ylioptimistisesti eli niin kovaa, ettei radalla tule kestämään ohitettavan rinnalle ja koska tämän seurauksena on edellä, on hänellä oikeus valita ajolinjansa? Kaikkea sitä saa lukea.

Toinen perusperiaate mainitsemasi lisäksi on se, että ohitettajan vastuulla on, että ohitus tapahtuu turvallisesti, ohittajan on tehtävä kaikkensa välttääkseen yhteentörmäykset tai vaaratilanteet. Tämä ei tuollaisilla syöksyillä toteudu. "Syöksynpä tuossa kaverin rinnalle, ja koska sen ansiosta olen sentin edellä vaikka en radalla kestäisikään, on kaikki vaaratilanteet tuon kaverin syytä", jepjep...
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
pmv sanoi:
Tämä Audin purnauksen suurin syy onkin. Kaksi merkkiä ei aja samoilla ehdoilla.
Sulta taas tuttua paskanjauhantaa. Omat mielipiteet esitetään aina faktoina.
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Tuota Häkkisen ohitusyritystä kutsuisin sukellukseksi, kisa tilanne, jossa ei minusta kuitenkaan mitkään herrasmies liikkeet tai säännöt näy/täyty.

Eräs lainaus

www.akk-motorsport.fi sanoi:
7.5.6. Määräyksiä virheellisen ajon estämiseksi

Virheellisellä ajolla tässä suhteessa ymmärretään esimerkiksi, että:

* ohjaaja ajaa niin suurella nopeudella kaarteeseen, että syntyy vaaratilanne.
* ohjaaja ajaa säännönvastaisesti kanssakilpailijansa ohi niin, että tämä joutuu jäämään jälkeen välttääkseen törmäämästä ohi ajavaan.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Juhis sanoi:
Siis mitä helvettiä?? Etkai tosissasi väitä, että ohittaja saa syöksyä ylioptimistisesti eli niin kovaa, ettei radalla tule kestämään ohitettavan rinnalle ja koska tämän seurauksena on edellä, on hänellä oikeus valita ajolinjansa? Kaikkea sitä saa lukea.
En väitä, enkä sellaista ole kirjoitellut. Sanoinpahan yhden yksinkertaisen periaatteen ajosäännöistä. Kirjoittamasi perusteella ainakin osalle on ihan turha mitään monimutkaisempia sääntöjä kertoillakaan.

Edellisen lisäksi ilmaisin oman mielipiteeni muutamasta kolarista. Yksinkertaisesti ja lyhyin lausein jotta kaikki ymmärtäisivät. Valitettavasti toiveeni ei tuon ymmärryksen osalta toteutunut.

Toinen perusperiaate mainitsemasi lisäksi on se, että ohitettajan vastuulla on, että ohitus tapahtuu turvallisesti, ohittajan on tehtävä kaikkensa välttääkseen yhteentörmäykset tai vaaratilanteet....
Totta.

(tässä oli vielä jotain huonoa paskaa)
Mjoo... Leikitään että kirjoitan tähän jotain tyhmää, vastaa vaikka privaattina niin ei foorumi rusketu.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Toni_V sanoi:
En väitä, enkä sellaista ole kirjoitellut. Sanoinpahan yhden yksinkertaisen periaatteen ajosäännöistä. Kirjoittamasi perusteella ainakin osalle on ihan turha mitään monimutkaisempia sääntöjä kertoillakaan.

Edellisen lisäksi ilmaisin oman mielipiteeni muutamasta kolarista. Yksinkertaisesti ja lyhyin lausein jotta kaikki ymmärtäisivät. Valitettavasti toiveeni ei tuon ymmärryksen osalta toteutunut.
Jos tälle linjalle lähdetään, niin oisit kirjoittanut samantien niin yksinkertaisin ja lyhyin lausein, että itsekin ymmärrät, mitä siihen olet naputtanut. Nimittäin lainaamastani kohdasta sai juuri sellaisen käsityksen, kuin siihen antamastani vastauksesta käy ilmi. Pahoittelen virhettäni, jos näin ei ole.
 

Jyrsis

Ammattilainen
Liittynyt
16.5.2005
Viestit
22
Kyllä oli Audilta lapsellinen teko ottaa kaikki autot pois radalta. Ensinnäkin, Audi on aina ajanut todella paljon agressiivisemmin (siis törkeämmin) kuin Mersu. Kun Ekström oli La Rosan perässä, niin eikös se taklaa sen kylmästi pois radalta (siis ekström taklas la rosan). Mut ku Spengler oli Luhrin peräs, nii ei se ottan siihen minkään näköst kontaktii, ja yritti rehellisesti ohittaa sitä. Pahin ongelma suurimmal osal audikuskeist on se, et niil on pelkkä koppiauto tausta. Koppiautoissahan tunnetusti ajetaan agressiivisesti ja törkeästikin. Mersulla sen sijaan suurin osa kuskeista on ajanut jonkin sortin formula luokassa, ja oppinut ajamaan kunnolla, esim. että ajolinjaa ei vaihdeta juuri ennen jarrutusta, tai sen aikana (tomczyk esimerkkinä). Audikuskit ku valittaa et ku niit yritetään taklata ulos tahallaan, mut mitäs sitte toi viime vuoden norisring? Green johtaa kisaa, ja ohittaa kierroksella Audin Abtia. Abt kolaroi Greenin tahallaan kisasta ulos. Toinen Audin kuskien ongelma on, että osa on päässyt sarjaan suurimmilta osin suhteille. Herra Tomczyk on ADACin jonkin sortin johtaja. Vanin Ickx on sukus Jacky Ickxille, ja Abtin veli on audin tehdastallin tallipäällikkö (tai jotaan sinne päin).

Ja vielä tosta kilpailusta:
Häkkisellä oli täysin normaali ohitusyritys Tomczykistä, mut Mika puskettiin aivan radan sisäreunaan, jossa pitoa ei kovinkaan paljoa ole. Tomczyk näki aivan varmasti, että Häkkinen oli rinnalla. Ja mitä hän tekee? Kääntää ensin hieman vasemmalle, ja sitten runttaa täysiä mikan kylkeen. Ekström taas murjoi La Rosan täysin törkeästi pellon puolelle. Vaikka La Rosa olisikin halunnut osua Ekströmin kylkeen, mitään ei kuitenkaan ollut tehtävissä tilanteen pelastamiseksi. Ruoholla ei ollut pitoa, ja seuraava mutka kääntyi vasempaan. Videolta näkyy, että La Rosa jarrutti, mutta auto ei pysähtynyt. Loistavinta tilanteessa oli, että La Rosa ei pyytänyt tapausta anteeksi (ja hyvä niin!). DTM:ssä ratkasee se, kenellä on paras säkä, ja/tai kuka on tarpeeksi häikäilemätön, että kolaroi muut autot surutta ulos. Mika olisi ilman muuta ollut kärkitaistossa vielä loppukaudesta ilman Lausitzringin pisteiden puolittamista (kilpailujohdon käsittämätön sössiminen), Rockenfellerin murjomista Oscherslebenissä, ja Norisringin turva-autoa (tosin Mugellon vastaava tilanne hyvitti pistetilannetta hieman).

Viestin sanomahan on siis se, että Audit sikailee turhia, ja sit ku joku kolaroi ne vahingossa ulos, niin ne menee nurkkaan itkemään.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No niin, kausi saatu päätökseen ja kuten ykkösissäkin, tasaisimmin ajanut kuljettaja voitti mestaruuden.

Hyvin Ekström kaiken kaikkiaan ajoi ja on toki ansainnut mestaruuden!

Se mikä itseäni "kaivelee" on tämä:

Lähde: TS/HK

Mika Häkkinen ajoi kauden vaisuimman kisansa ja tuli maaliin 17.sijalla päihittäen vain Audilla DTM-uransa päättäneen Vanina Ickxin. Vaikka Häkkiselle merkattiin kaksi paalua ja kaksi voittoa, kaudesta tuli hänen heikoimpana tällä tasolla. Yhteispisteissä Häkkinen oli lohduttomasti vasta kahdeksas ja Mercedeksen jäsentenvälisessäkin Mika jäi viidenneksi.
Onko kausi silloin heikko jos tulee kaksi voittoa ja ottaa kaksi paalua? Tokihan se tilastoja tuijottamalla on sitä mutta minä en ole pitkään aikaan perustanut mielipiteitäni tilastoille, jotka kertovat vain puolittaisen totuuden tapahtumista!

Juurikin tästä syystä en arvosta mestaruutta kovin korkealle, koskapa niihin vaikuttaa niin paljon kabinettipeli! Näin ollen siis yksittäisten kisojen voitto tai niissä hyvin suoriutuminen nousee huomattavasti korkeammalla arvoasteikolla mestaruuteen verrattuna!

Joten Häkältä parit hyvät kisat kuitenkin ja parit aika surkeat, kuten tämä viimeinen. Ei tainnut olla oikein fiilistä "vanhuksella", tavallaan ymmärrettävää mutta tavallaan hieman ärsyttävää. Nuoremmat sällit kun polkevat täydellä vaikka joutuvat viimeisestä rivistä lähtemään. Häkä taas vaikuttaa siltä, että ei paljon kiinnosta jos ei ole vähintään pistesijoissa kiinni.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Viimeksi kausina 98/99 moniki jaksoi hehkuttaa kuinka tärkeintä on sarjan voitto eikä yksittäisillä suorituksilla ole väliä. Silloin kai se sopi omaan agendaan. Nyt tuntuu olevan paino jostain syystä hyvillä yksittäisillä kisoilla. Kummallista.

Mikan loppusaldo on mielestäni yllättävänkin heikko jos kokonaisuutta tarkastelee. Hyvää oli ehdottomasti se, että Mikalla oli aika-ajoissa vauhti kohdallaan ja muutamassa kisassa tuli kova tulos. Jos kohta Mugellohan oli menossa raskaasti pieleen nimenomaa nopeuden puutteen takia, mutta sieltä tulikin voitto.

Ekströmille onnittelut sarjan voitosta, kova kuskihan se on. Ei siitä pääse mihinkään. Sarja vaatii tasaisuutta eikä nolla-tuloksia juuri kärsi ottaa. Mikalla kieltämättä tuntui välillä olevan taisteluhenki kadoksissa. Juuri tuo Mugellon kisa oli hyvä osoitus, tuntui että mies ajeli terveisiä. Sitten kun mahdollisuus voittoon avautui, niin ote ole aivan eri
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Misa1 sanoi:
Joten Häkältä parit hyvät kisat kuitenkin ja parit aika surkeat, kuten tämä viimeinen. Ei tainnut olla oikein fiilistä "vanhuksella", tavallaan ymmärrettävää mutta tavallaan hieman ärsyttävää.
Tais olla vika kilpailu DTM:ssä Mikalle, yritystä oli saman verran kuin Hillillä kaudella 99, ei yhtään.

Häkkisen suuttumus Barcelonan tapahtumien johdosta oli kyllä kommenteista päätellen aivan pinnassa ja ihmekös toi kun pahempia tönimisiä esim. Ekströmmiltä, Tomczykiltä ja etenkin Abtila on kateltu sormien läpi pitkin kautta. Rangaistus ei paljoa tainnut liilkuttaa mutta epäurheilijamaiseksi leimaaminen lähinnä Audin perseen nuolemiseksi taisi.

Mersu ja sarjan johto luultavasti toivovat Häkkisen jatkavan mutta voipi olla turha toivo.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Jos sarjaa lähdetään ajamaan niin kyl mestaruus pitää olla tavoitteena. Ei tosin mitään uutta siinä että konkarikuskilla ei ole maittia pikkupisteiden tavoitteluun, DTM:ssäkin on jo aiemminkin nähty vastaavaa menoa muiltakin kuin Mikalta. Vaikka pairn kisan voittaminen on hienoa on kahdeksas sija alle kykyjen.

Ekström taitaa kehittyä uudeksi Schneideriksi. Ei edes halua kokeilla muita luokkia kun nykyisessä saa hallita? Vähä Skodaa ralleissa talvitauolla mutta tavoitteena rimpsu DTM-titteleitä? Hienoahan sekin, ei siihen moni pysty.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
ettelbruck sanoi:
Ekström taitaa kehittyä uudeksi Schneideriksi. Ei edes halua kokeilla muita luokkia kun nykyisessä saa hallita? Vähä Skodaa ralleissa talvitauolla mutta tavoitteena rimpsu DTM-titteleitä? Hienoahan sekin, ei siihen moni pysty.
Jos tuo nyt edes enää jatkuu, taitaa nimittäin sen verran myrkyllinen olla DTM:ssä ilmapiiri, että voipi päätyä telakalle koko hela hoito.

Audin mukaan Barcelona puhdisti ilmaa, ihanko totta, eilisessä finaalissakin oli kohtuullisen paljon tallipeliä, esim Rockenfellerin ajattminen kuivaksi Spenglerin blokkaamiseksi.

Mersu ois voinut käytttää Greeniä Ekströmmin blokkaamiseen mutta paha Mersu ei moiseen ryhtynyt.
 

Jyrsis

Ammattilainen
Liittynyt
16.5.2005
Viestit
22
Misa1 sanoi:
Hyvin Ekström kaiken kaikkiaan ajoi ja on toki ansainnut mestaruuden!

Se mikä itseäni "kaivelee" on tämä:


Onko kausi silloin heikko jos tulee kaksi voittoa ja ottaa kaksi paalua? Tokihan se tilastoja tuijottamalla on sitä mutta minä en ole pitkään aikaan perustanut mielipiteitäni tilastoille, jotka kertovat vain puolittaisen totuuden tapahtumista!

Juurikin tästä syystä en arvosta mestaruutta kovin korkealle, koskapa niihin vaikuttaa niin paljon kabinettipeli! Näin ollen siis yksittäisten kisojen voitto tai niissä hyvin suoriutuminen nousee huomattavasti korkeammalla arvoasteikolla mestaruuteen verrattuna!

Joten Häkältä parit hyvät kisat kuitenkin ja parit aika surkeat, kuten tämä viimeinen. Ei tainnut olla oikein fiilistä "vanhuksella", tavallaan ymmärrettävää mutta tavallaan hieman ärsyttävää. Nuoremmat sällit kun polkevat täydellä vaikka joutuvat viimeisestä rivistä lähtemään. Häkä taas vaikuttaa siltä, että ei paljon kiinnosta jos ei ole vähintään pistesijoissa kiinni.
Ansaittu mestaruus se ei mielestäni kyllä missään nimessä ollut. Audilta taas törkeää taktikointia, kun ajatta rockenfelleriä niin kauan kunnes bensat loppu spenglerin edessä (hidastaakseen spengleriä). Muutenkin Ekström ajaa aina todellakin TÖRKEÄSTI. Ei mennyt mestaruus oikeaan osoitteeseen. Häkkisen kausi olisi ollut loistava, jos mersun auton suoritus ei olisi romahtanut mugellossa. Hockenheimi ei ole ikinä häkältä dtm:ssä ole sujunut. Nyt kun jälkikäteen laskeskelee, niin tuomariston älytön päätös puolittaa lausitzringin kisan pisteet ratkaisi mestaruuden. Eroa oli nyt ekströmistä spengleriin 3 pistettä. Juuri kolme pistettä vietiin spengleriltä pois pisteiden puolittamisen vuoksi. Spenglerillä oli sama määrä voittoja, mutta yksi kakkossija ekströmiä enemmän, joten pistemäärä olisi riittänyt mestaruuteen. Ja mitä vielä Häkkiseen, ja yleisesti DTM:ään tulee. Eikö ole naurettavaa, että 2/11 kisasta voittanut on loppupisteissä 8.? Toki häkä suoritutui kaudesta hieman vaihtelevin tuloksin, mutta silti. "mestari" voitti vain yhden kilpailun. DTM on niin armotonta audin kikkailu, ja arpapeliä, että ei olisi suurikaan murhe, jos häkkinen DTM uran nyt lopettaisikin. Mikallahan tuuria ei tunnetusti liikoja ole (mitä nyt mugelossa).
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Uusimmassa MSa:ssa spekuloidaan kuka tulee Vanina Ickxin tilalle Audin naiskiintiöksi. Ykkösehdokas olisi aussi Leanne Tander, mutta epäilevät ettei hän tulisi Eurooppaan. Seuraavaksi veikkaillaan lahjakasta Emma Kimiläistä, mutta häntä vastaan puhuu nuori ikä. Katherine Legge on myös potentiaalinen vaihtoehto. Saksankielisistä tulee esille kaksi sveitsitärtä: Simona de Silversto, joka ajaa mieluummin USA:ssa ja Rahel Frey, joka haluaa pysyä monopostoissa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
talakem sanoi:
Häkkinen teki oikeat johtopäätökset huonojen tulosten jälkeen...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/63767
Syy lopettamiseen oli pikemminkin sarjan politikointi ja pelleily sääntöjen kanssa. Tää kausi meni jo ihan hyvin vauhdin puolesta.
Minun on aika lopettaa ajaminen DTM-sarjassa. Tässä olivat huonot uutiset. Hyvä uutinen muille kilpailijoille on se, että nyt he saavat olla rauhassa radalla, Häkkinen vitsaili.

Häkkinen tympääntyi tänä vuonna DTM-sarjan politikointiin. F1-mestarin Lausitzringin voitosta saamat pisteet puolitettiin ja Barcelonan osakilpailun ohitustilanteesta hänelle annettiin sakot sekä lähtöruutua pudottanut rangaistus.

Häkkinen ajoi DTM-sarjassa kolmen kauden aikana 31 kilpailua ja saavutti niissä kolme voittoa. Jatkosuunnitelmiaan hän ei vielä paljastanut, mutta ne liittynevät edelleen kilpa-autoiluun.

- DTM-sarjassa oli hienoa kilpailla. En kuitenkaan lopeta yhteistyötä Mercedeksen kanssa. Meillä on pian tiedotettavaa, Häkkinen sanoi.

(MTV3)
 

Pizarro

Well-known member
Liittynyt
20.6.2004
Viestit
85
Hmm, mitenköhän on, uskaltaisko mersu lähteä taas Lemansiin?

Todennäköisempää kuitenki että tuo "tiedotettava" on jotain pr-juttuja.
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
Pizarro sanoi:
Hmm, mitenköhän on, uskaltaisko mersu lähteä taas Lemansiin?

Todennäköisempää kuitenki että tuo "tiedotettava" on jotain pr-juttuja.
Tai sitten Häkkisestä tulee Hamiltonin tallikaveri :rolleyes: :D
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Pizarro sanoi:
Todennäköisempää kuitenki että tuo "tiedotettava" on jotain pr-juttuja.
Tässähän Mika on ollut melkein yhtä hyvä kuin F1-urallaan parhaillaan.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
jupla sanoi:
Uusimmassa MSa:ssa spekuloidaan kuka tulee Vanina Ickxin tilalle Audin naiskiintiöksi. Ykkösehdokas olisi aussi Leanne Tander, mutta epäilevät ettei hän tulisi Eurooppaan. Seuraavaksi veikkaillaan lahjakasta Emma Kimiläistä, mutta häntä vastaan puhuu nuori ikä. Katherine Legge on myös potentiaalinen vaihtoehto. Saksankielisistä tulee esille kaksi sveitsitärtä: Simona de Silversto, joka ajaa mieluummin USA:ssa ja Rahel Frey, joka haluaa pysyä monopostoissa.
Crash.netissä on uutinen Emman tulevasta Audi-testistä, mainitaan lähteeksi MTV3. Liekö tullut töllöstä joku juttu kun en maikkarin nettisivuilta löydä asiasta...

http://www.crash.net/motorsport/dtm/news/156768-0/flying_female_finn_set_for_audi_test.html
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Observer sanoi:
Tässähän Mika on ollut melkein yhtä hyvä kuin F1-urallaan parhaillaan.
Tai jopa parempi.... En näet pidä Häkkistä likikään samantasoisena ns. suurena mestarina kuin Ayrton Senna tai Michael Schumacher... Häkkinen sattui olemaan oikeaan aikaan oikeassa tallissa ja voitti näin kaksi kertaa jurmuloiden mestaruuden. Niistäkin toinen tuli Schumacherin katkenneen koiven kustannuksella.
Schumilla on F1-mestaruuksien ohella näyttöä ajotaidoista C-ryhmän skaboista, Kristensen on DTM:n ohella pärjännyt loistavasti LeMansin 24h kisoissa (olkoonkin että Audin R8 ja R10 ovat olleet melkoisen ylivoimaisia viime vuosina).
Ekström muutes taitais näyttää ralliauton ratissa ne legendaariset närhen munat niin Häkkiselle kuin JJ:llekin. Kaveri ei ainakaan kotirallissaan ole kovinkaan kaukana WRC-ammattilaisista ja voisi rata-autoilijan taustansa turvin olla yllättävän nopea myös asvalttikisoissa. Harmi ettei VAG-konserni enää toimi aktiivisesti rallin parissa, eikä siten voi toimittaa Ekströmille oikeasti kilpailukykyistä autoa.
 
Ylös