DTM 2012

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
No eihän DTM/ITC koppiautot mitään tykkejä olleet, useammat fanitkin inisivät siitä mutta minusta ne kulkivat ihan tarpeeksi lujaa, C1 luokitus hyväksyttiin sarjassa 1993.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
No eihän DTM/ITC koppiautot mitään tykkejä olleet, useammat fanitkin inisivät siitä mutta minusta ne kulkivat ihan tarpeeksi lujaa, C1 luokitus hyväksyttiin sarjassa 1993.
Kyllä ne minun silmään kulkivat vallan helvetisti.

Ainakin Magnussen veti Mersulla yli 300km/h vanhan Hocken suorilla.

Ylenpalttinen teknisyys taas teki autoista pikkuhiljaa vakaampia ja se ehkä näyttää joidenkin silmissä hitaalta?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
DTM sarjan Nurburgringin kisan startti sujui ongelmitta, mutta Filipe Albuquerque putosi kolmannelta sijalta kymmenenneksi avauskierroksella ja kierroksella viisi Andy Priaulx pyörähti Mersu kuski Christian Vietorisin tuuppauksen takia, hetkeä myöhemmin Andrien Tambay joutui menemään kärsimään varikonläpiajorangaistuksen kun oli ottanut aiemmin yhteen Molinan kanssa, kuten myös Vietoris joutui kärsimään samaisen rangaistuksen tönäistyään Priaulxin. Varikko pysähdykset selvitettiin huolella ja kilpailun voittoon paalulta ajoi BMW Schnitzerin Bruno Spengler, toiseksi sijoittui Team Rosbergin Edoardo Mortara ja kolmanneksi BMW Team RMG:n Martin Tomczyk.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Zandvoortin kisan lähtöjärjestys

1. Timo Scheider
ABT Sportsline
AUTO TEST Audi A5 DTM
2. Mike Rockenfeller
Phoenix Racing
Schaeffler Audi A5 DTM
3. Filipe Albuquerque
Team Rosberg
TV Movie Audi A5 DTM
4. Edoardo Mortara
Team Rosberg
Playboy Audi A5 DTM
5. Mattias Ekström
ABT Sportsline
Red Bull Audi A5 DTM
6. Jamie Green
HWA
Mercedes AMG C-Coupé
7. Dirk Werner
BMW Team Schnitzer
E-POSTBRIEF BMW M3 DTM
8. Gary Paffett
HWA
Thomas Sabo Mercedes AMG C-Coupé
9. Christian Vietoris
HWA
Mercedes-Benz Bank AMG C-Coupé
10. Adrien Tambay
Audi Sport Team Abt
Audi ultra A5 DTM
...19. Susie Wolff
Persson Motorsport
TV Spielfilm Mercedes AMG C-Coupé
20. Augusto Farfus
BMW Team RBM
Castrol EDGE BMW M3 DTM
21. Rahel Frey
Audi Sport Team Abt
E-POSTBRIEF Audi A5 DTM
koko lista:
http://www.dtm.com/de/Rennen/20120826/Zandvoort/Ergebnisse/Qualifying.html
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
yksi kauden parhaimmista kisoista. merkkien sisäisiä ja keskinäisiä kamppailuja. mortara ennen hapanta rockenfelleriä ja ekström taisi olla kolmas.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Oscherslebenin startissa Ekström sai huonon lähdön, mutta muuten letka pääsi liikkeelle hyvin ja taaempana Wickens, Albuquerque ja Merhi taistelivat sijoituksista niin että ratakaan ei meinannut rittää kamppailuille. Varikkopysähdykset tiimit hoitivat normaalisti ja muutama ohitus nähtiin, lopulta kilpailun voittoon ajoi BMW Team Schnitzerin Bruno Spengler, toiseksi sijoittui Gary Paffett, kolmanneksi Jamie Green ja neljänneksi Dirk Werner.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Lähtöruudukko huomiseen Valencia Ricardo Tormon DTM kisaan, mersut olleet aika hukassa sillä ruudusta 14 starttaa ensimmäinen mersu vasta huomiseen kisaan.
1. Augusto Farfus RBM BMW 1m26.446s
2. Edoardo Mortara Rosberg Audi 1m26.756s + 0.310s
3. Filipe Albuquerque Rosberg Audi 1m26.894s + 0.448s
4. Adrien Tambay Abt Audi 1m26.981s + 0.535s
5. Mike Rockenfeller Abt Audi 1m26.789s Q3
6. Andy Priaulx RBM BMW 1m26.824s Q3
7. Timo Scheider Abt Audi 1m26.849s Q3
8. Mattias Ekstrom Abt Audi 1m26.936s Q3
9. Dirk Werner Schnitzer BMW 1m27.039s Q3
10. Miguel Molina Phoenix Audi 1m27.040s Q3
11. Martin Tomczyk RMG BMW 1m26.813s Q2
12. Bruno Spengler Schnitzer BMW 1m26.818s Q2
13. Joey Hand RMG BMW 1m26.977s Q2
14. Robert Wickens Mucke Mercedes 1m27.128s Q2
15. Rahel Frey Abt Audi 1m27.260s Q2
16. Gary Paffett HWA Mercedes 1m27.288s Q2
17. Roberto Merhi Persson Mercedes 1m27.377s Q1
18. Jamie Green HWA Mercedes 1m27.380s Q1
19. Christian Vietoris HWA Mercedes 1m27.454s Q1
20. Susie Wolff Persson Mercedes 1m27.533s Q1
21. David Coulthard Mucke Mercedes 1m28.012s Q1
22. Ralf Schumacher HWA Mercedes 1m28.090s Q1
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

DTM:n Valencian Ricardo Tormon startti sujui ongelmitta, mutta avausmutkassa tuli hieman osumia kun Tomczyk pyörähti Wickensin avustamana ja Merhi keskeytti, kuten myös hieman myöhemmin itse Wickens joutui keskeyttämään. Bruno Spengler kävi kierroksella seitsemän kärsimässä varikonläpiajorangaistuksen, mutta tiimin mielestä rangaistusta ei olisi pitänyt antaa sillä Spengler ei heidän mielestä ottanut varaslähtöä ja startti näytettiin uusintana muutaman kerran rangaistuksen jälkeen, hyvin siitä huomasi että tiimi saattoi olla oikeassa ja rangaistusta ei olisi pitänyt antaa. Muutamia kylkikyljessä tilanteita kisan loppupuolella nähtiin ja kierroksella 39 toisena ollut Team Rosbergin Edoardo Mortara joutui keskeyttämään kisan, heti melkein perään muutaman kierroksen jälkeen tuosta tapahtumasta kisan joutuu jättämään kesken Joey Hand. Valenciassa voiton nappasi BMW Team RBM:n brassikuski Augusto Farfus, toinen oli Audi Sport Team Abtin ranskalainen Adrien Tambay ja kolmas Abt Sportslinen ruotsalainen Matias Ekström. Naiskuljettajista Rahel Frey ajoi hiennosti seitsemänneksi.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-3&ID=228371
DTM avaa ovensa japanilaisautoille

16.10.2012 - 16:44:40/Sportti.com

Saksalainen vakioautoluokan kilpasarja DTM avaa ovensa japanilaisille autonvalmistajille. Honda, Nissan ja Toyota pääsevät halutessaan mukaan DTM-sarjaan kaudesta 2014 alkaen. Nelivuotisen yhteistyösopimuksen puitteissa Audi, BMW ja Mercedes voivat vastaavasti halutessaan osallistua Japanin Super GT -sarjaan.

- Tämä on hienoa kehitystä, että kiinnostusta on myös ulkomailta. Kaikki DTM-sarjaan mukaan haluavat ovat lämpimästi tervetulleita. Ei pidä kuitenkaan lähteä siitä, että 2014 mukana on heti yksi tai kaksi uutta valmistajaa. Siihen en usko, totesi Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Norbert Haug a1sport.de -sivustolla.

Yhteistyö- ja vaihto-ohjelman taustalla on se, että DTM:n ja Super GT:n tekniset vaatimukset ovat varsin lähellä toisiaan. Erilaisten moottorikonseptien vuoksi käytössä on ylimenokaudella tasausjärjestelmä, jossa autot luokitellaan moottoritehojen mukaan.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Kynnyskysymyksenä Japanin GT-sarjan ja DTM-sarjan välillä on moottorin koko. DTM:ssäkin joudutaan siirtymään pienempiin moottoreihin. 4L-vapaastihengittävät vaihdetaan pienempiin turbomoottoreihin.
Chris Dyer siirtyy muuten BMW:n leipiin. Mies on ollut mm. Ferrarilla töissä.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Jos halutaan pysyä yhtenäisessä moottorirakenteessa, täytyy säilyttää joko V8 tai siirtyä 4-sylinterisiin, 6:n kohdalla kun tulee se ongelma, että BMW:lle V6 tuntuu edelleen olevan jonkin sortin kirosana. Mitenköhän DTM:n ja Amerikan ratasarjojen yhteistyö tulee toteumaan? :doubtful:
 
Ylös