Ecclestone: Arvotaan aika-ajotulos

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Liittynyt
5.4.2001
Viestit
27734
Sijainti
PDX, OR
PKurki:
Vanha systeemi takaisin, normaalit harjoitukset (pe 2 ja la 2)+2 aikaajoa (pe ja la), joiden keskiarvo ratkaisee lähtöpaikan. Vielä enemmän yleisölle katsottavaa kuin aikaisemmin. Ja vanha kunnon warm-up luonnollisesti takaisin. Ja Bernie betonipainojen kera Välimereen. Max mukaan, tietty...
Muistatteko miksi tästä luovuttiin alunperin? Se syy oli sen verran hyvä, että ainakaan itse en halua tuon enää palaavan. Onko se sitten toiminut toivotulla tavalla? No, sitä voidaan kysyä keskisuurten ja pienten tallien pomoilta.

Nykyinen käytäntöhän oli suurin piirtein samanlainen edesmenneessä DTMssä ja minä pidin siitä jo silloin. Toki formuloissa vaikeus on siinä, että ihmiset maksavat siitä, että he näkevät kisaa ja autoja ja nyt kuitenkin tilanne on se, että entisen sydeemin sijaan he näkevät lauantaisin kunkin auton vain kerran huippuvauhdissa sen tunnin aikana mikä enne oli aikamoista hulinaa... Se on ainakin minusta väärin maksavaa yleisöä kohtaan.
 

Zetor

Traktormiäs
Liittynyt
6.2.2001
Viestit
5792
Sijainti
Walko-Wenäjä
Vanha systeemi oli syvältä, koska ekan 20. minuutin aikana vain pari Minardia kiersi rataa putsaamassa. Minun puolesta voitais jatkaa tällä systeemillä.

Jos jotain muutoksia pitäisi tehdä, niin ehkä lähtöjärjestykset voitais arpoa ja pe-la ajoista valittaisiin se parempi.

No hitto mullahan paukahti 1/2 kiloa just eek! :D . Täältä tullaan kohta tonni paukkuu!

<small>[ 03-06-2003, 16:53: Message edited by: Zetor ]</small>
 

Moderaattorit

Super Moderator
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
1391
Posted by Finn75 (Member # 2107) on 03-06-2003, 20:29:

Englantilainen lähtöjärjestys.

Eli kauden lopussa jokaisella kuskilla on lähtöpaikkojen summa sama. Lähtöpaikat arvotaan kauden alussa ja sillä siisti. Toki Monacon tyyppisellä radalla arvonnan tulos aiheuttaa purnausta, mutta pitää ajatella kokonaisuutta.

Nyt kisataan voitosta (eikä enään välttämättä siitäkään kiitos uuden pistelasku systeemin [ihmeellistä miten usein sääntöjä "korjaamalla" onnistutaan rikkomaan jotain]), ehdottamassani systeemissä ohittamisesta. Kun kaikilla on sama lähtöpaikkojen summa loppukaudesta johtaa se siihen, että ohitusten määrä ratkaisee parhaan kuskin. Eli kuski joka on kohentanut eniten sijoitustaan kauden aikana on voittaja. Kaikille siis jaetaan pisteitä jokaisessa osakilpailussa, paitsi keskeyttäneille.

Ohitukset = hyvä kisa. Tämä ainakin tukee sitä.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Nyt minulla välähti. :D Unohdetaan kaikki harjoitus-ajot, aika-ajot, MM-pisteet ym. Kausi alkaa siten, että samalla kellonlyömällä kaikki tallit siirtävät kilvan kalustonsa Australiaan ja pistävät vehkeet samantien kuntoon ja mars heti radalle. Muita ei odotella. Se voittaa kisan, joka on ensimmäisenä ajanut kisapituuden ja käynyt roiskimassa palkintopallilla shamppanjapullon tyhjäksi. :D

Sen jälkeen talli saa purkaa tavaransa ja siirtyä niin pian kuin pystyy seuraavalle radalle ja sama rulianssi uusiksi. Se kuski ja talli voittaa, joka on ajanut koko MM-sarjan nopeiten läpi. Parasta tässä on, että vuodessa ehdittäisiin varmasti viemään läpi 3-4 kautta. :D

Säännöistä:
Talli saisi luonnollisesti siirtyä seuraavalle radalle vasta, kun toinenkin tallin kuskeista on maalissa. Keskeytyksestä seuraisi vaikka kuuden tunnin sakkoaika tai jotain, jonka pitää odottaa tekemättä mitään kilpailullisia toimenpiteitä. :D

Oli siinä vilskettä ja vilinää. Talleja seurattaisiin tietysti 24h vuorokaudessa, niin maalla, merellä, ilmassa kuin radallakin. Lähetykset hoidettaisiin SuperBernie-singnaalin kautta. EI ENÄÄ KAHDEN VIIKON TAUKOJA! Formulaa vaan kokoajan. Amazing Race-tyyliin. :D

Tästä on Bernien vaikea pistää paremmaksi. :D

<small>[ 04-06-2003, 08:57: Message edited by: Karpow ]</small>
 

molde

Well-known member
Liittynyt
9.11.2002
Viestit
303
Loistavaa :D Toi systeemi käyttöön heti.

- Mikäs siellä formuloissa on nyt tilanne?
- No joo... Toinen kausi menossa. Ferrarit ruiskuttelee shamppanjaa Saksassa, Williamsit ja Renaultit ajelevat Monacossa, Sauber ja BAR on matkalla Monacoon, Laareneilla on 6 tunnin penaltty menossa Barcelonassa, Jaguar odottaa Pizzoniaa maaliin Malesiassa, Toyota kerää romppeitaan lentokoneeseen Melbournessa, Jordan etsii tiimilleen uuttaa omistajaa viime kauden Suzukassa ja Minardit jäivät äsken kierroksella Ferrareille.

<small>[ 04-06-2003, 00:56: Message edited by: molde ]</small>
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
En oikein tiennyt mihin topiicciin tätä heittää,mutta mitä jos aika-ajoista saisi pisteitä,niin muutaisiko se kenties joitain taktisia kuvioita kisan suhteen? Yrittäisikö joku heikompi talli aika-ajoja erittäin kevyellä autolla kisan kustannuksella?
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Karpow:
Parasta tässä on, että vuodessa ehdittäisiin varmasti viemään läpi 3-4 kautta. :D
Eikä kun lisätään kilpailujen määrää. Lähdetään siitä että hässäkkä alkaisi maaliskuun 1. päivä klo 12.00 GMT ja deadline olisi marraskuun 30. klo 12.00 GMT, ja että pari päivää menee aina yhdellä radalla häslätessä niin nopeimmat ehtisivät ajaa 140+ kisaa kaudessa.. ehkäpä Suomeenkin saataisiin vihdoin oma F1-kisa.. tai sitten ei..
:rolleyes:
 
Ylös