Eduskuntavaalit 2007

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Off-Topic sanoi:
Mun mielestä huomattava merkki Väyrysen suuruudesta on se ihmisten määrä, jotka kuvittelevat Suomen pelastuvan sillä, että Väyrynen ei saa merkittävää asemaa. Se antaa mun mielestä oikeesti ajattelemisen aihetta tän maan tilasta.
:D
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Paavo on kuitenkin pelimies ja huumorimies, joka pelaa montaa peliaä yhtäaikaa, joten katsotaan ja odotellaan! luulen, että Paavosta voisi myös tulla oiva maa- ja metsätalousministeri, kun viininviljelijä on:D
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
312T4 sanoi:
Paavo on kuitenkin pelimies ja huumorimies, joka pelaa montaa peliaä yhtäaikaa, joten katsotaan ja odotellaan! luulen, että Paavosta voisi myös tulla oiva maa- ja metsätalousministeri, kun viininviljelijä on:D
Millä perusteella siitä voisi tulla oiva ministeri?

Lasketaanko se oivaksi, jos pyrkii ajamaan omaa asiaansa ja hommaamaan tukea ja tuloja itselleen?:doubtful:

Eikö ministerin tehtävä ole ajaa koko kansan asiaa eikä vain omaansa?:thumbfh:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Mitenkäs tämä Väyrysen kuuluisa lause menikään:

"Älkää te väittäkö minun sanoneen sellaista mitä minä en ole juuri tuohon tapaan sanonut tai vaikka olisinkin niin en sitä tunnusta"

Kuka muistaa oikean version? jotenkin em tapaan se jokatapauksessa kuului.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Moe Szyslak sanoi:
Herkullisimmat viikon NytTen valikoimista:

Nousussa:

Keskusta on yllättäen tarjonnut pääministerin pallia vihreille.:D

Kokoomus tietää, mitä laitoksissa märissä vaipoissa makaavat tarvitsevat, ja kyllä se on veronkevennykset.

Nykyisen perustuslain hengen mukaista on, että pääministeri aloittaa tunnustelut pitämällä kättä kevyesti vyötäröllä menemättä suoraan itse asiakysymyksiin.

Keskusta ei pidä Paavo Väyrysen arvolle sopivana mitään muuta kuin ex-ulkoministerin salkkua.:thumbup:

Merikukka Forsius ei kommentoi huhua, jonka mukaan hänen uunissaan on ollut Matti Vanhasen peruna.:rolleyes:


Laskussa:

Harri Jaskarin tyttöystävä ei uskaltanut avata vessan ovea, vaikka Jaskari olisi vain halunnut keskustella kokoomuksen näkemyksistä tasa-arvotuposta.

Ohjelmakysymykset. Vihreiden naisvaltainen eduskuntaryhmä on tarjonnut tulevalle pääministerille hyvinkin perinteistä ohjelmaa.:eek:

Minusta ei tule ministeriä, sanoo Tanja Saarela (IL 27.3.), ja tämäkään ei ole hänen oma ajatuksensa.
Yllä olevia, lihavoimiani, kommentteja lukiessa ei voi olla ajattelematta, notta mistä, ja mitä tunnustelemalla Matti Vanhanen on aloittanut hallitustunnustelut?
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Moe Szyslak sanoi:
Herkullisimmat viikon NytTen valikoimista:
Yllättäen vasemmistomafian pää-äänenkannattaja ei keksinyt mitään pahaa sanottavaa näiden vaalien luuseripuolueesta. Linja pitää.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
haju sanoi:
Vaikuttaakin siltä, että Niinistö ottaisi mieluiten vastaan ulkoministerin salkun.
Ei imua rahaministeriksi
Julkaistu: 22:10
HELSINGIN SANOMAT

Niissä (ranskalaisissa lehdissä) ymmärretään, että raha on lähinnä vallan väline. Sitä kautta kiinnostuin entistä enemmän maailmanpolitiikasta", Niinistö sanoo.

Ja maailmanpolitiikkahan Suomen hallituksessa on ulko-, ei valtiovarainministerin reviiriä.
Eipä Niinistö tuota haluaan ulkoministeriksi enää selvemmin voisi ilmaista.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Observer sanoi:
Yllättäen vasemmistomafian pää-äänenkannattaja ei keksinyt mitään pahaa sanottavaa näiden vaalien luuseripuolueesta. Linja pitää.
Juu niin näyttää. Hesarin pääkirjoitustoimittajalla on tsiljoona negatiivista kirjoitusta jo valmiina odottamassa painokonetta.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
patriot sanoi:
Juu niin näyttää. Hesarin pääkirjoitustoimittajalla on tsiljoona negatiivista kirjoitusta jo valmiina odottamassa painokonetta.
Mä oon lievästi kaljoissa siis normaaliakin enemmän kirjoitusvirheitä....pahoittelen

Joo Hesarihan on Demarien epävirallinen äänenkannattajia, tosin puheet jostain vasemmisto mafiasta ovat silkkaa paskaa. Jopa tälläisen kyynisen ihmisvihaajan (hei Runar ei sanonut misanthrooppi) vinkkelistä Suomessa kaikki, ainakin suuremmat poliittiset liikkeet, ajavat kohtuu vilpittömästi ajatusta paremmasta Suomesta kaikille, keinot vaan eroavat.

Ironista on toisaalta kuinka näyttävästi Hesari uutisoi valtiosta pahiten sukupuolisyrjivänä työnantajana, se varmaan sattui Demareihin.
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Oho sanoi:
Joo Hesarihan on Demarien epävirallinen äänenkannattajia, tosin puheet jostain vasemmisto mafiasta ovat silkkaa paskaa.
Mä oon ittkin ihmetellyt minkä helvetin takia tilaan lehteä, joka kannattaa sekä demareita että jokereita. Kunpa olis lehtenä edes joku vaihtoehto.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Oho sanoi:
tosin puheet jostain vasemmisto mafiasta ovat silkkaa paskaa. Jopa tälläisen kyynisen ihmisvihaajan (hei Runar ei sanonut misanthrooppi) vinkkelistä Suomessa kaikki, ainakin suuremmat poliittiset liikkeet, ajavat kohtuu vilpittömästi ajatusta paremmasta Suomesta kaikille, keinot vaan eroavat.
Totta... Suomen etuahan tässä kaikki pyrkii ajamaan. Vasemmistomafialla tässä taidettiin nyt tarkoittaa niitä tahoja, jotka pyrkii lykkimään Suomen vasemmistoa eteenpäin ja näin saamaan vaikutusvaltaa erinäisissä puolueissa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
jps sanoi:
Mä oon ittkin ihmetellyt minkä helvetin takia tilaan lehteä, joka kannattaa sekä demareita että jokereita. Kunpa olis lehtenä edes joku vaihtoehto.
Aamulehti?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
jps sanoi:
Mä oon ittkin ihmetellyt minkä helvetin takia tilaan lehteä, joka kannattaa sekä demareita että jokereita. Kunpa olis lehtenä edes joku vaihtoehto.
Jos mä vaihtaisin kanssa Savon Sanomiin, niin menis kannatus Kepulle:( ja KalPalle:eek:
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
patriot sanoi:
Olikohan se Aamulehti, joka ehdotti Väyryselle ihan omaa eduskuntaa. Hyvä ajatus. Ehkäpä siinä olisi Paavolle riittävästi haastetta.

Väyrynenhän ennen vaaleja maalaili itselleen ulkoministerin salkkua, tai sitten paikkaa puhemiehistössä. Jos Vanhanen tekee Paavosta ulkoministerin, lupaan hävitä tältä forumilta - tällä nikillä. :D
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Karjalasta kajahtaa!
Karjalainen sanoi:
Pohjois-Karjala on saamassa peräti kolme ministeriä?
Jymy-yllätys: Matti Väistöä houkutellaan eläkkeeltä ulkoministeriksi.

Pohjois-Karjalan 16 vuotta kestänyt ministeritön erämaavaellus päättyy. Viimeisten tietojen mukaan maakunta on saamassa peräti kolme ministeriä.
Tarja Cronberg (vihr.) Anu Vehviläinen (kesk.) ja Matti Väistö (kesk.) ovat tämän hetken kaavailujen mukaan melko varmasti mukana Matti Vanhasen (kesk.) kakkoshallituksessa.
Cronberg ja Vehviläinen ovat puolueidensa hallitusneuvottelijoita, joten heidän ministeripostejaan voidaan pitää varmoina.
Cronbergin tilanne muuttuu, jos kristillisdemokraatit syrjäyttävät vihreät hallituksesta. Poliittisissa piireissä tätä pidetään hyvin epätodennäköisenä.
Yllätys on sen sijaan se, että eduskunnan vapaaehtoisesti jättänyt Matti Väistö Joensuun Kiihtelysvaarasta on Suomen keskustan ministeripörssisä noussut ykkösnimeksi ulkoministerin vaativalle pallille.

Vehviläisestä
sisäministeri

Uutta hallitusta koottaessa puheenjohtaja Matti Vanhasen oikea käsi on hallitusneuvos Eino Uimonen (kesk.), jonka tehtävänä on etsiä ja esitellä mahdolliset ministeriehdokkaat hallitusta muodostavalle Vanhaselle.
Uimonen korostaa, että mitään 100-prosenttisen varmaa ministerilistaa hän ei voi tietenkään tässä vaiheessa antaa.
- Sen saatan kuitenkin sanjalan suuntaan, että ainakin Anu Vehviläinen voi jo alustavasti sovitella ministerin liituraitahousuja jalkaansa.
Vehviläisen nimi on ollut esillä sosiaali- ja terveysministeriön tai opetusministeriön tiimoilta, mutta uusissa kaavailuissa Vehviläiselle tarjotaankin sisäministerin salkkua.
- Sisäministerille kuuluvat poliisiasiat. Vehviläisen kotoa löytyy sen alan asiantuntemusta, joten valtiolle koituu merkittävät säästöt, jos ministeri saa tietoa ns. keittiön kautta, jolloin pystytään välttämään raskas ja aikaavievä asiantuntijoiden kuuleminen valiokunnassa, perustelee Uimonen.

Cronbergille
liikenne

Tarja Cronbergistä on tulossa liikenne- ja viestintäministeri. Tiettävästi tähän nimitykseen vaikutti hyvin vahvasti ilmastonmuutos.
- Säät reistailevat entistä enemmän, kunnon talvea ei ehkä tule enää koskaan. Tarvitsemme liikenneministerin, joka itse tietää, milloin uskaltaa lähteä moottorikelkalla Teerisaaresta mantereelle tai päinvastoin. Lisäksi Cronberg muutti maasturinsa kulkemaan biopolttoaineella, sekin vauhditti nimitystä.
Uimonen muistuttaa, että viestintäkentässä tapahtuu suuria muutoksia. Analogiset lähetykset päättyvät, digiin siirrytään kesällä. Tämän arvellaan aiheuttavan levotonta liikehdintää ja mielenosoituksia etenkin eläkeläisten keskuudessa.
- Cronberg on tekniikan tohtori, joten hän kyllä osaa neuvoa mummoille, vaareille ja uusavuttomille, mihin scartliittymä pitää tökätä, kehuu Uimonen.

Lipposen
kehu painoi

Matti Väistön yllättävän nousun ulkoministeriksi arvioidaan johtuvan eduskunnan jättäneen puhemies Paavo Lipposen (sd.) Helsingin Sanomille antamasta haastattelusta, jossa Lipponen kehui Väistön jääneen hänen mieleensä yhtenä eduskunnan osaavimmista ja yhteistyöhakuisimmista jäsenistä.
- Se oli ensimmäinen kerta, kun Lipponen ihan nimeltä mainiten kehui kuplille keskustan kansanedustajan. Väistöstä tehdään ulkoministeri, demarit eivät uskalla hänelle räkyttää oppositiosta, koska niin paljon siellä vielä Lipposta pelätään, arvioi Uimonen.
Omassa läksiäishaastattelussaan Karjalaisessa Väistö sanoi olevansa valmis miettimään jotain määräaikaista työtä . Nyt sitä löytyi.
Matti Väistöä emme tavoittaneet. Hän oli mennyt kansalaisopiston varttuneemmalle väestölle tarkoitetulle ruotsinkielen preppauskurssille, joka jatkui vielä lehtemme mennessä painoon.

Määrärahoja
maakuntaan

Pohjois-Karjalan liiton strate-
giajohtaja Auvo Pärnävaara (vas.) ei peittele tyytyväisyyttään.
- Onhan tämä lottovoitto, jukolauta, kolme ministeriä! Nyt alkavat maakunnan hankkeet edistyä, intoilee Pärnävaara.
Pärnävaaran mukaan uutta potkua saavat ainakin Lieksa-Kontiomäki-radan peruskorjaus ja Joensuun toriparkkihanke.
- Ja esimerkiksi Ilosaari-rockiin pystytään nyt hankkimaan parempia ja siistimmin pukeutuvia laulajia, kuten Katri-Helena ja Kari Tapio, riemuitsee Pärnävaara.
Pohjois-Karjalan liitto evästää uusia ministereitä Joensuun torilla tänään kello 12. (Cronberg jää pois, jos Höytiäisen jää ei enää kestä). Tilaisuus kaikille avoin. Huom! Ei poniratsastusta, kasvomaalausta eikä SAK:n soppatykkiä.



...aprillia:eek:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
Onpahan nuo vihreätkin vaan surkea puolue. Uutisista katsottuna eilen on linjauksena pääsy hallitukseen, mitään kynnyskysymyksiä ei aseteta. Paitsi se, että vaaditaan vähintään 2 ministerisalkkua. Siitä ei tingitä. Luonnollisesti toinen niistä annettaisi eduskunnasta kansan toiveesta pudonneelle puheenjohtajalle.

"Me ollaan täällä täyttämässä kansan tahtoa ja ajamassa meille tärkeitä asioita"
 

Istaria

Well-known member
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
292
Sijainti
QuakeNet
No, sai se sentäs "aika monta" ääntä, joten voihan sitä perustella jotenkin..!
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Väyrynen siirtymässä perussuomalaisiin.

Julkaistu: 1.4.2007 12:27
Päivitetty: 1.4.2007 14:42


Pekka Vuoristo
HELSINGIN SANOMAT

Kansanedustajaksi valittu keskustan euroedustaja Paavo Väyrynen ei aio tarkastuttaa kansanedustajan valtakirjaansa, ennen kuin uusi hallitus on koottu ja eduskunnan lopullinen puhemiehistö valittu.

Väyrynen tavoittelee ministerin tai eduskunnan varapuhemiehen paikkaa, ja ellei hän saa jompaakumpaa, hän siirtyy perussuomalaisiin, jossa hän jatkaa ainakin ensi eduskuntavaaleihin asti.

Väyrynen pyrki siihen, että keskustan eduskuntaryhmä olisi tiistaina valinnut hänet puolueen lopulliseksi ehdokkaaksi puhemiehistöön samalla kun se valitsi Kallin ehdolle väliaikaiseksi puhemieheksi. Väyrynen kertoi tuloksetta neuvotelleensa tästä puolueen puheenjohtajan Matti Vanhasen ja eduskuntaryhmän puheenjohtajan Timo Kallin kanssa.

Väyrynen ei pääse hoitamaan edustajantointaan. Keskustan eduskuntaryhmä onkin Väyrysen toimien vuoksi nyt yhtä suuri kuin kokoomuksen eli 50-päinen, vaikka keskusta sai vaaleissa 51 kansanedustajaa. Tämän ei kuitenkaan uskota vaikuttavan hallitusneuvottelujen kulkuun.

Eduskunnan pääsihteeri Seppo Tiitinen ei osannut tiistaina sanoa, miten kauan edustaja voi pidättyä esittämästä valtakirjaansa. Väyrynen itse arveli, että hän hyvinkin voi jatkaa näin sen kolmisen viikkoa, mikä hallituksen muodostamiseen arvioidaan kuluvan.

Oikea asenne :thumbup:
 
Ylös