Eikö tämän pitäisi olla verotus 2016?

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
No nyt on mielenkiintoinen koe menossa. Sain verokortin, jossa on perusprosentti 10,5 ja lisäprosentti 28. Valitsin vaihtoehto A:n, jolloin pidätys toimitetaan palkkakauden mukaan. Minulla se on kaksi viikkoa. Jokaisesta tilistä menee yli 200€ lisäprosentilla. Sitte ensi marraskuussa voi tehdä uuden kokeen ja jättää verokortin kokonaan toimittamatta, jolloin ennakonpidätys on 60%. Sitä en ole vielä koittanut. Voitteko suositella?
Suosittelen vaihtoehtoa B ihan kaikille tilanteesta riippumatta. Vaihtoehto A on verottajan palvomista.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
No nyt on mielenkiintoinen koe menossa. Sain verokortin, jossa on perusprosentti 10,5 ja lisäprosentti 28. Valitsin vaihtoehto A:n, jolloin pidätys toimitetaan palkkakauden mukaan. Minulla se on kaksi viikkoa. Jokaisesta tilistä menee yli 200€ lisäprosentilla. Sitte ensi marraskuussa voi tehdä uuden kokeen ja jättää verokortin kokonaan toimittamatta, jolloin ennakonpidätys on 60%. Sitä en ole vielä koittanut. Voitteko suositella?
Yksi aikaisempi työnantaja ilmoitti kysymättä minut tuohon 60% kokeiluun. En tykännyt.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Tänään olin saanut verottajalta postia. Arvelin, että ollaan aika tasoissa, mutta onneksi on tulossa palautusta toistasataa euroa korkojen kera. Kiitos.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
En ole saanut verottajalta postia.
Komp. Ehkä karhu on hövelillä päällä ja antaa tänä vuonna mätkyni anteeksi. Ja jos kirje tulee niin mitään ei tartte maksaa, jos ei avaa kirjettä. Lähetän kirjeen takaisin, maksakoon itte!
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Nony. Ei tullu kuin 723 euroa maksettavaa. Arvelin, että menee pitkälti yli tonnin, tuloveroprosentti olikin sen verran yläkanttiin, että kompensoi.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Nony. Ei tullu kuin 723 euroa maksettavaa. Arvelin, että menee pitkälti yli tonnin, tuloveroprosentti olikin sen verran yläkanttiin, että kompensoi.
Siis tuliko mätkyjä vai palautuksia?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Yleisradioverosta vähennetty ulkomaan tulon vuoksi 1.35€
Kun saa ulkomailta osinkoja, yleisradiovero pienenee. Enpä oo tollastakaan ennen huomannu.
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
~450 verohenkilö oli halukas palauttamaan. Laitoin kainon toiveen että n. 22 500 km verran kodin ja työpaikan välisiä työmatkoja huomioitaisiin myös jotenkin. Semminkin kun työaikojeni puitteissa ei ole mahdollisuuksia käyttää julkisia kulkuvälineitä. Jospa sieltä muutama roponen lisää tulisi.
 

Örfil

Guest
Ettei olis mennyt Alpulle mun verolappu, kun ei näy meikäläisen missään?
 
Ylös