Emil Lindholm

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
968
Sijainti
Manselainen syrjäisellä etelärannikolla
Lindholmille ensimmäinen ajokokemus Hyundain WRC-autolla

Hyundai Motorsport N-tiimin Emil Lindholm on eilen ja tänään ajanut Japanissa ensimmäistä kertaa Hyundai i20 WRC-autoa. Suomalaiskuljettajan kyydistä pääsi nauttimaan muun muassa Hyundai Motor Companyn toimitusjohtaja Jaehoon ”Jay” Chang.

Hyundain Emil Lindholm on ajanut tänään ensimmäistä kertaa Hyundain i20 WRC-autoa. Eilen Lindholm kyyditsi WRC-autollaan Japanin MM-rallissa jo kolmeen eri kertaan ajetulla Toyota Stadium (2.10 km) Super-EK:lla Hyundai Motor Companyn toimitusjohtaja Jaehoon Changia ja tänään rallissa kahdesti ajetulla Okazaki City (2.84 km) Super-EK:lla muita Hyundain arvovaltaisia vieraita.

Lindholmin ajama WRC-auto oli edellisen sukupolven i20 Coupé WRC, jolla asfalttikilometrejä tällä erää kertyi reilun 30 km edestä.

- Hauskaa oli. Huikean hieno ja ketterä auto ajaa, joka reagoi kaikkeen tekemiseen hienosti. Myös Rally2-autoon verrattuna reilut sata hevosvoimaa tehokkaampi moottori kuljettaa varsin mukavasti tuollaista autoa. Jokaisella ajolenkilläni hymyilytti koko ajan.

- Etenkin tänään pääsin ajamaan jo verran myös huippunopeutta, että tuollaiseen autoon rakennetun aerodynamiikan vaikutus tuli selväksi. Tuntui siltä, että mitä enemmän oli vauhtia, sitä enemmän oli pitoa, Lindholm kertoo.

Japanin MM-rallin yhteydessä toteutetut PR-tehtävät jäivät Lindholmin osalta kauden viimeisiksi ajotehtäviksi. Muutama viikko sitten uutisoitiin, että Lindholmin kausi olisi jatkunut vielä ensi viikonloppuna Ranskassa kilpailtavassa Rallye du Varissa, mutta kyseinen kilpailu on suomalaisautokunnan osalta peruttu.

- Haluan lämpimästi kiittää kaikkia tukijoitani ja jokaista kanssamme tällä kaudella myötä elänyttä faniamme ja ystävää. Ensi vuonna sitten lisää. Tulevaa kalenteria parhaillaan suunnitellaan, ja siitä lisää sen jälkeen, kun asiat ovat sovittuja, Lindholm toteaa.
 

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
968
Sijainti
Manselainen syrjäisellä etelärannikolla

Tietenkään kesken rallin sinne ei voi oikein ketään kisakuskia laittaa ajamaan, mutta silti tuota voi pitää jonkinmoisena luottamuksen osoituksena, että juuri Lindholm valittiin kyyditsemään pääjohtajaa. Ja hyvä valinta se ilman muuta olikin, Lindholm varmasti osaa ajamisen lisäksi myös edustaa.
Juu, ei varmaan vahingossa just Emil ole tuolla ajamassa. Voi samalla antaa pari tipsiä Hyundai financialin toimintaan ja ulosanti enkuks kyllä sujuvaa ja porukan huomioonottavaa.
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Tietenkään kesken rallin sinne ei voi oikein ketään kisakuskia laittaa ajamaan, mutta silti tuota voi pitää jonkinmoisena luottamuksen osoituksena, että juuri Lindholm valittiin kyyditsemään pääjohtajaa. Ja hyvä valinta se ilman muuta olikin, Lindholm varmasti osaa ajamisen lisäksi myös edustaa.
Sunisenhan olis voinut laittaa, eli ilmeisen tyytyväisiä ovat Emilin ja Reetan suorituksiin. Etenkin jos toi tiedote pitää kutinsa, eli ekaa kertaa ajettu WRC:llä (testasko se muuten jossain vaiheessa Suomessa??). "Otat tosta ton werssin, sitten tuolta tulee toi Hyundain toimitusjohtaja kyytiin, vedät sen kanssa tota yleisöpätkää lappu lattiassa ja silloin kun kaasu on ylhäällä, vedät small talkkia sen toimarin kanssa" "-Okei."

Samaan aikaan Kiuruvedellä...
 

Kumu

Well-known member
Liittynyt
5.6.2019
Viestit
80
En ole mitään keskustelua tai uutista asiasta nähnyt, mutta ilmeisesti Emil ja Reeta ajoivat viikonloppuna Hakevuori-rallissa 0-autoa Skodalla.

Lieko ensi vuotta varten ajettiin vähän testiä. Paluu Skodalle?
 

Pynski

Well-known member
Liittynyt
25.9.2021
Viestit
507
En ole mitään keskustelua tai uutista asiasta nähnyt, mutta ilmeisesti Emil ja Reeta ajoivat viikonloppuna Hakevuori-rallissa 0-autoa Skodalla.

Lieko ensi vuotta varten ajettiin vähän testiä. Paluu Skodalle?
Ei kannata tuosta viime viikonlopusta vetää johtopäätöksiä, koska Basti ajoi kyseisessä kisassa Reetan kanssa, ja kyseinen auto on Bastin omistuksessa.
 

Kumu

Well-known member
Liittynyt
5.6.2019
Viestit
80
Ei kannata tuosta viime viikonlopusta vetää johtopäätöksiä, koska Basti ajoi kyseisessä kisassa Reetan kanssa, ja kyseinen auto on Bastin omistuksessa.
😅 Hyvä, kun selvisi. Lindholm, Hämäläinen hämäsi takalasissa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15966
Sijainti
Tampereen lenkki
😅 Hyvä, kun selvisi. Lindholm, Hämäläinen hämäsi takalasissa.
Pisti kyllä silmään että takalasista oli irrotettu "E." "Lindholmin" edestä. Silti itsekin ihmettelin miten Hyundain tehdaskuski saa ajaa Skodaa ennen kuin kuulin asian oikean laidan.
 

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
763
Yrkän/vauhdin perusteella erikoiskoe kakkosella ajateltiin, että Axel olisi ollut ratin takana, mutta väärin meni se arvaus sitten.
 

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
968
Sijainti
Manselainen syrjäisellä etelärannikolla
Emilillä hommia riittää.

Lindholm jälleen Hyundain Rally1-auton ratissa

Hyundai Motorsportin Emil Lindholm istui jälleen Hyundain Rally1-auton ratin taakse, tällä kertaa Japanin MM-rallin yhteydessä, jossa Lindholm kävi kyyditsemässä korealaisvalmistajan vieraita. Japanista Hyundai lennätti suomalaiskuljettajan jatkamaan pr-töitään Yhdysvaltojen San Franciscoon.

Hyundai Motorsportin Emil Lindholm kävi viime vuoden tavoin Japanin MM-rallin yhteydessä kyyditsemässä Hyundain arvovaltaisia vieraita. Tällä kertaa Lindholmin ajokkina oli täysiverinen Hyundai i20 N Rally1-auto, jolla suomalaiskuljettaja lennätti VIP-vieraita Japanin MM-rallissa kolmeen kertaa ajetulla Toyota Stadiumin (2,15 km) asfalttipintaisella yleisö-EK:lla.

Lindholmin kyydistä pääsivät nauttimaan Hyundaille tärkeät japanilaiset toimittajat ja somevaikuttajat.

- Aika harvoin pääsee täysverisellä ralliautolla ajamaan MM-rallin yleisöerikoiskoetta niin monta kertaa peräkkäin, kun pääsin Toyota Stadiumia kiertämään, Lindholm hymyilee.

- Tässä lajissa vastaavanlaisia yleisöpyörityksillä pääsee yleensäkin harvemmin ralliautolla treenaamaan, joten nyt Japanin MM-rallin yleisöerikoiskokeesta on ainakin hyvää käytännön kokemusta. Käytössäni oli kunnon peli eli Rally1:n ja näen, että reissusta oli hyötyä, sillä kaikki kilometrit Rally1-autolla ovat eduksi. Tiukkojen testisääntöjenkin takia ajokilometrit Rally1:llä ovat normaalisti kiven alla, Lindholm muistutti.

Lindholm on käytännössä myös maailmanympärimatkalla, sillä Japanista matka jatkui jo Yhdysvaltoihin ja siellä San Franciscoon.

- Ajatan sielläkin kahtena päivänä Hyundaille tärkeitä vieraita. Tällä kertaa ajokkinani on kilpa-autoksi rakennettu täyssähköauto, jossa on kunnon alusta, pyöräntuennat jne. Varmasti mielenkiintoinen kokemus. San Franciscosta lennän Saksaan ja sieltä kotiin. Kyllä tässä tulee reilun viikon aikana koko maapallo kierrettyä.

Tulevan kauden ajo-ohjelma on Lindholmin osalta vielä auki ja työnalla. Ratkaisuja saadaan siinä vaiheessa, kun ilman sopimusta olevien tehdaskuljettajien työpaikat selviävät.

- Töitä ensi kauden eteen tehdään kovasti. Tärkeätä olisi päästä ajamaan mahdollisimman paljon niin ralleja kuin myös testiä. Hyvän kalenterin eteen teemme koko ajan töitä, Lindholm toteaa.
 
Ylös