Emilillä hommia riittää.
Lindholm jälleen Hyundain Rally1-auton ratissa
Hyundai Motorsportin Emil Lindholm istui jälleen Hyundain Rally1-auton ratin taakse, tällä kertaa Japanin MM-rallin yhteydessä, jossa Lindholm kävi kyyditsemässä korealaisvalmistajan vieraita. Japanista Hyundai lennätti suomalaiskuljettajan jatkamaan pr-töitään Yhdysvaltojen San Franciscoon.
Hyundai Motorsportin Emil Lindholm kävi viime vuoden tavoin Japanin MM-rallin yhteydessä kyyditsemässä Hyundain arvovaltaisia vieraita. Tällä kertaa Lindholmin ajokkina oli täysiverinen Hyundai i20 N Rally1-auto, jolla suomalaiskuljettaja lennätti VIP-vieraita Japanin MM-rallissa kolmeen kertaa ajetulla Toyota Stadiumin (2,15 km) asfalttipintaisella yleisö-EK:lla.
Lindholmin kyydistä pääsivät nauttimaan Hyundaille tärkeät japanilaiset toimittajat ja somevaikuttajat.
- Aika harvoin pääsee täysverisellä ralliautolla ajamaan MM-rallin yleisöerikoiskoetta niin monta kertaa peräkkäin, kun pääsin Toyota Stadiumia kiertämään, Lindholm hymyilee.
- Tässä lajissa vastaavanlaisia yleisöpyörityksillä pääsee yleensäkin harvemmin ralliautolla treenaamaan, joten nyt Japanin MM-rallin yleisöerikoiskokeesta on ainakin hyvää käytännön kokemusta. Käytössäni oli kunnon peli eli Rally1:n ja näen, että reissusta oli hyötyä, sillä kaikki kilometrit Rally1-autolla ovat eduksi. Tiukkojen testisääntöjenkin takia ajokilometrit Rally1:llä ovat normaalisti kiven alla, Lindholm muistutti.
Lindholm on käytännössä myös maailmanympärimatkalla, sillä Japanista matka jatkui jo Yhdysvaltoihin ja siellä San Franciscoon.
- Ajatan sielläkin kahtena päivänä Hyundaille tärkeitä vieraita. Tällä kertaa ajokkinani on kilpa-autoksi rakennettu täyssähköauto, jossa on kunnon alusta, pyöräntuennat jne. Varmasti mielenkiintoinen kokemus. San Franciscosta lennän Saksaan ja sieltä kotiin. Kyllä tässä tulee reilun viikon aikana koko maapallo kierrettyä.
Tulevan kauden ajo-ohjelma on Lindholmin osalta vielä auki ja työnalla. Ratkaisuja saadaan siinä vaiheessa, kun ilman sopimusta olevien tehdaskuljettajien työpaikat selviävät.
- Töitä ensi kauden eteen tehdään kovasti. Tärkeätä olisi päästä ajamaan mahdollisimman paljon niin ralleja kuin myös testiä. Hyvän kalenterin eteen teemme koko ajan töitä, Lindholm toteaa.