Ennakkotunnelmia Malesiaan

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Albert Oil sanoi:
Kyllä se pariaatteesa ois:
1) Miihkali on kärsinyt ongelmista ja jäänyt melkein kierroksen johtavasta Rubensista. Kuuma keli on tuonut paljon keskeytyksiä, joten silti Schumppa on kolmantena, mustien orien välissä etenee Coulthard. Daavin Mersu kuitenkin pasahtaa viimeisellä kiekalla ja Michael pääsee ohi mutta Rubens ei enää ehdi päästää ykköskuskia ohitseen, koska on jo maalissa.
2)Miihkali on vaihteistovian vuoksi jäänyt kolmanneksi Barrichellon ja Trullin taakse. Näin tullaan myös maaliin mutta välittömästi huomataan, että Trullin Renault on alipainoinen ja laiton. Virallisiksi, Veikkajankin hyväksymiksi, lopputuloksiksi vahvistetaan Barri-Schumi.
Mä muisterlin että Veikkaus hyväksyy kisan maalintulojärjestyksen ja mahdolliset protestit, tms. alipainoisuudet eivät vaikuttaneet. Onko tuota tapaa muutettu?
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Dominic sanoi:
Mä muisterlin että Veikkaus hyväksyy kisan maalintulojärjestyksen ja mahdolliset protestit, tms. alipainoisuudet eivät vaikuttaneet. Onko tuota tapaa muutettu?

Tässä on käsittääkseni edelleen voimassa aikaraja, jonka jälkeen tehtyjä muutoksia ei huomioita. Periaatteessa on olemassa myös toinen yleinen aikaraja, jota ennen voittoja ei mistään kohteesta jaeta, juurikin mahdollisia protesteja silmällä pitäen mutta en näe, että mitään valituksia olisi mahdollista saada läpi jos järjestystä muutetaan es. viikkoa myöhemmin kuten viime vuonna Brasiliassa.

Käytännössä taitaa olla niin, että tulokset ovat virallisia Veikkauksen näkökulmasta maanantaina, jos itse kilpailu ajetaan sunnuntaina. Kisan jälkeen on tietyn verran aikaa tuloksille muuttua, mutta mikäli asioiden käsittely siirtyy hamaan tulevaisuuteen eivät nämä myöhemmin tehtävät ratkaisut enää vaikuta lopputuloksiin.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Näin Veikkauksen sivuilla Vakion säännöistä:

-----------------------------------------------------------------------------
III Veikkaustulos

Veikkauskohteena olleen ottelun tai kilpailun tulokseksi katsotaan tulos, jonka ottelun tai kilpailun järjestäjä on yhtiölle suoraan tai välillisesti ilmoittanut. Välillisesti ilmoitetuksi tulokseksi katsotaan kohdeottelun/kilpailun järjestäjän omilla internetsivuilla oleva tulos tai järjestäjän tietotoimistojen kautta ilmoittama tulos.

Kohdeottelun/kilpailun tuloksen mahdollinen muutos otetaan huomioon veikkaustuloksena, jos yhtiö on saanut siitä tiedon kohdeottelun järjestäjältä ennen klo 24.00 Suomen aikaa samana päivänä kuin alkuperäinen kohdeottelun/kilpailun tulos on saatu. Myöhemmin muutettua ottelu- tai kilpailutulosta ei oteta veikkauskohteen lopputuloksena huomioon. Ottelu- tai kilpailutulokseksi katsotaan varsinaisen peli- tai kilpailuajan tulos.

--------------------------------------------------------------------------
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Hieman ennakkotunnelmia siis!?

Koska huhujen mukaan Renault ajoi pehmeämmillä renkailla Ausseissa kuin muut Michelin-tallit, niin McLarenin kohdalla varmaan auttaa kun vaihtaa myös noihin pehmeäpiin renkaisiin!?

Ne saadaan ehkä lämpiämään nopeammin ja sit kun ajaa kolmen stopin taktiikalla, kuten muut, ei jäädä pahasti jälkeen(jos nyt Malesiassa ajetaan kolmen stopin taktiikalla?)!

Etusiipi ongelma ja sen aiheuttama etupään pito-ongelma on toivottavasti Valencian testeissä saatu korjattua!?

Jos vain kone kestää, niin McLaren haastaa Renaultit ja Ferrarit BARia ja Williamsia tehokkaammin, ehkä jopa?

Tämä "väite" perustuu lähinnä siihen, että Williams ei voi vaihtaa pehmeämpiin renkaisiin kun kovatkin renkaat sulivat alle! Ja Renaultille ei tässä vaiheessa ole olemassa mitään muutettavaa, he ajoivat täydellisesti siihen nähden ettei heidän koneesta saada enempää irti?

Ferrarilla on varmasti loistavat mahdollisuudet voittaa myös Malesiassa mutta uskon, että enemmän he joutuvat töitä tekemään! Toki McLarenin koneongelma rajoittaa edelleen Kimin ja DC:n vauhtia mutta toivottavasti ei!
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Molemmat McLaren kuskit keskyttävät Malesian helteessä Mersun mottien posahtaessa näyttävästi ja ruiskien öljyt pitkin rataa. Nämä tulevat olemaan GP:n ainoat konerikot myös. Tsemppiä Mersulle.

Voipi olla, että Mäkkärit kulkevat kovempaa Malesiassa Australiaan verrattuna. Aika-ajoissa voidaan päästä jopa kuuden parhaan joukkoon tai Kimi nyt ainakin. Nähtäväksi jää.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Kyllä McLarenin olisi nyt korkea aika heittää romukoppaan tuo loppuunkulunut "täyden tankin taktiikka", varsinkin kun nykyinen auto ei sitä edes mitenkään tue. Onkohan heille tullut edes mieleen että voisivat edes joskus olla se talli joka ajaa kisan läpi useammilla pysähdyksillä kuin muut?

Muutenkin he voisivat lähteä paljon rohkeammalla asenteella viikonloppuun, kunnolla vaan kilometrejä harjoituksissa että ainakin autojen säädöt saadaan kuntoon. Jos kone pamahtaa, niin voivoi. 10 lähtöruudun tiputus tuskin kauheasti haittaa jos tilannetta vertaa Melbournen taapertamiseen. Kevyenä autolla pitäisi kyllä ehtiä tarvittaessa viiden joukkoon aika-ajoissa. Nyt vaan radikaalia touhua kehiin ja herätystä koko sirkukseen. Omat odotukseni tulevasta viikonlopusta pohjautuvat kerrankin siihen mitä McLaren tulee tekemään.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Charlie sanoi:
Kevyenä autolla pitäisi kyllä ehtiä tarvittaessa viiden joukkoon aika-ajoissa. Nyt vaan radikaalia touhua kehiin ja herätystä koko sirkukseen.
McLarenin ongelma tuossa taitaa vain se että kun eivät saa kunnolla lämpöä renkaisiin ennenkuin muutaman kierroksen jälkeen niin on vaikea ajaa tarpeeksi nopeasti tuossa aika-ajossa pidon puutteen takia.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Observer sanoi:
McLarenin ongelma tuossa taitaa vain se että kun eivät saa kunnolla lämpöä renkaisiin ennenkuin muutaman kierroksen jälkeen niin on vaikea ajaa tarpeeksi nopeasti tuossa aika-ajossa pidon puutteen takia.
No tuo on tietysti totta, mutta ehkäpä Malesian olosuhteet antavat kuitenkin paremmat lähtökohdat kuin Australian vastaavat.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Jotain veikkauksia..

Rubens parkkeeraa autonsa Michaelin edellä aika-ajon päätteeksi. Siinä eturivi. Kaikki misukkatiimit päätyvät pehmeään seokseen Rellun kanssa, joten kolmospaikkaan on ehdolla 8 kuskia. Erot kärkeen tasoittuvat inhimillisiksi. Kisassa mäkin moottori on kysymysmerkki.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Observer sanoi:
McLarenin ongelma tuossa taitaa vain se että kun eivät saa kunnolla lämpöä renkaisiin ennenkuin muutaman kierroksen jälkeen niin on vaikea ajaa tarpeeksi nopeasti tuossa aika-ajossa pidon puutteen takia.
Voipi olla, että tähän ongelmaan löytyy korjaus sillä uudella etusiivellä!

Ongelmahan oli että auto puski, eli etupäähän ei saatu riittävästi pitoa! Tämä taas vaikuttaa takapään säätöihin siten, että niitä joudutaan "keventämään" auton saamiseksi tasapainoon!

Eli ilmeisesti ongelmaksi on muodostunut uuden takasiiven aiheuttama "parannus", etupää ei pysynyt kehityksen ja uusien sääntöjen tasalla?

Ehkä tämä on korjautunut noissa Valencian testeissä, toivottavasti!?

Sit kun saisivat vielä sen myllyn edes noilla tehoilla luotettavaksi!? :frown:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Albert Oil sanoi:
Kyllä se pariaatteesa ois:
1) Miihkali on kärsinyt ongelmista ja jäänyt melkein kierroksen johtavasta Rubensista. Kuuma keli on tuonut paljon keskeytyksiä, joten silti Schumppa on kolmantena, mustien orien välissä etenee Coulthard. Daavin Mersu kuitenkin pasahtaa viimeisellä kiekalla ja Michael pääsee ohi mutta Rubens ei enää ehdi päästää ykköskuskia ohitseen, koska on jo maalissa.
2)Miihkali on vaihteistovian vuoksi jäänyt kolmanneksi Barrichellon ja Trullin taakse. Näin tullaan myös maaliin mutta välittömästi huomataan, että Trullin Renault on alipainoinen ja laiton. Virallisiksi, Veikkajankin hyväksymiksi, lopputuloksiksi vahvistetaan Barri-Schumi.
Ja mikäs on todennäköisyys että tällaista tapahtuu? Tämäkö on se neljänneksi todennäiköisin vaihtoehto :eek:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Schumi: Sepangissa nähdään missä mennään
17.03.2004 15:03


Michael Schumacher povaa viikonvaihteen Malesian gp-kilpailusta suunnannäyttäjää hänen ja Ferrarin maailmanmestaruusjahdille. Schumacher ja hänen tallitoverinsa Rubens Barrichello voittivat ylivoimaisesti formula ykkösten kauden avauskilpailun Australian Melbournessa.

-Sepangin radalla nähdään missä mennään MM-taistelun suhteen. Jos taistelemme voitosta, kaikki on hyvin. Jos emme pääse muiden vauhtiin, luvassa on vaikeuksia, Schumacher arvioi.

Helteisessä säässä, nopealla Sepangin radalla ajettava Malesian gp-kisa näyttää, kuinka kilpailukykyisiä Bridgestonen renkaat ovat kuumissa olosuhteissa. Ferrari kisaa ainoana kärkitallina japanialaisrenkailla, kun sen kovimmat kilpailijat ajavat ranskalaisen Michelinin renkailla.

Albert Parkin radalla Ferrarin menestys ei ollut yllätys. Rata sinällään ja viileähkö noin 22 asteen lämpötila sopivat italialaistallille ja sen renkaille. Sen sijaan oli hienoinen yllätys, että ranskalaisen rengasvalmistajan tallit olivat niin kaukana Ferrarin vauhdista.
-Tiesimme kokemuksesta, että Albert Park sopii meidän autolle ja renkaille, joten hyvä tulos oli pikemmin odotettu kuin yllätys. Malesia on asia erikseen vaikka uskonkin, että olemme siellä kilpailukykyisempiä kuin aikaisemmin, Schumacher veikkaa.


Alonsosta ykköshaastaja
Jos Schumacherin arvio osuu kohdalleen, Ferrarin voittokulku voi jatkua Malesiassa. Vuosi sitten Barrichello ajoi McLarenin Kimi Räikkösen vanavedessä toiseksi ja Schumacher oli kuudes, vaikka kävi varikolla neljä kertaa saatuaan varikonläpiajorangaistuksen. Viime vuoden gp-kisoissa McLarenin, Williamsin ja Renaultin käyttämä ranskalaisrengas oli yleensä parempi mitä lämpimämpi radan pinta oli, kun Ferrarin käyttämä japanilaisrengas toimi paremmin sadesäässä ja viileissä olosuhteissa.

McLaren-talli oli kaukana Ferrarin vauhdista Melbournesta. Ferrarin muista kärkihaastajista Williamsin Juan Pablo Montoya oli aika-ajossa kolmas, mutta hän ja tallitoveri Ralf Schumacher uupuivat kisassa sijoille viisi ja neljä.
-Formula ykkösissä asiat muuttuvat erittäin nopeasti, Schumacher muistuttaa.

Kuluvan kauden näyttöjen perusteella Ferrarin ykköshaastajan tai kisan suursuosikki voisi olla Renaultin Fernando Alonso. Hän oli Australian gp:ssä vakuuttavalla ajolla kolmas ja karautti vuosi sitten Malesiassa paalupaikalta kolmanneksi.

(MTV3-STT)

---

2000 - WDC: M Schumacher, WCC: Ferrari
2001 - WDC: M Schumacher, WCC: Ferrari
2002 - WDC: M Schumacher, WCC: Ferrari
2003 - WDC: M Schumacher, WCC: Ferrari

"-Formula ykkösissä asiat muuttuvat erittäin nopeasti, Schumacher muistuttaa. "

Siltä tosiaan näyttää...
 

Imola

Formula Guru
Liittynyt
1.3.2004
Viestit
53
Sijainti
2882 km Imolasta
Kaikille tiedoksi jos ette ole huomanneet.
Tänään mtv3+ palvelu lähettää maksukanavalla Formulamakasiinin näin kerrottiin tulosruudussa, ohjelmalehdessä oli seuraavaa:

Inside Grand Prix (m)
18.03.2004 klo 20:00-20:30


Saas nähdä mitä ohjelma käsittelee, vai onko jollain jo tietoa?
 
Ylös