Ensivaikutelmat Saaren selostuksesta..

Hurmurisija

Well-known member
YLE koostaa rallilähetyksensä lyhyessä ajassa selkeiksi ja rauhallisiksi paketeiksi, joita on mukava katsoa. Miten ihmeessä Maikkari onnistuu monen vuoden kokemuksella tekemään lähetyksistään sellaista rihkamaa ja vouhkaamista mitä ne ovat.

mn97

Banned
:eek:

Joo, on tää maikkarin selostus ihan karseeta katseltavaa. En edes pysty sitä sanoin kuvailemaan, miten huonoa se on ollut. Aivan käsittämätöntä. :confused:

Kyllösessä oli vielä se hyvä puoli, että hänestä huokui sellainen aito innostuneisuus. Nää nykyiset Tommiset/Saariset on kuin samasta puusta ohjelmoituja robotteja. Ei niin mitään persoonallisuutta. Kaiken kukkuraksi huonosti ohjelmoituja sellaisia, eivät tajua ei niin mitään. Eikä taida oikein heitä kiinnostakaan. Ainoa asia, mikä näköjään kiinnostaa, on kuukauden jälkeen tumphahtava tilipussi.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Enpä oo vielä avautunu tähän otsikkoon.

Joo.. Tuominen oli mun mielestä vastenmielinen tapaus, kun piti itseään niin hyvänä ja kaikki tietävä F1-guruna.

Oskari taas on aivan kamala tapaus. Menin lankaan ennen kautta kun kuvittelin että Oskun ääni on aika hyvä F1-selostajalle mut kuinkas olikaan.. mies on pihalla jatkuvasti ja samalla olen todennu että aivan varmasti Pulkkinen ja Mustakari hoitais homman kahdestaan paremmin. Kun oon seurannu noita harkkoja perjantaisin niin edellä mainittu pari on siinä onnistunu aika hyvin.. sitten kun OSKU astuu mukaan niin koko porukka heittäytyy varsin tyhmäksi ja hiljaiseksi. :dunno:

Mun mielestä MTV3 voisi loppukauden kisoissa koittaa sellaista että tekevät Oskusta varikkotoimittajan ja Pulkkisen päästäisi pääselostajaksi... mitä olen ratakisoja suomessa seurannu niin pulkkinen on selostanu siellä aika kovalla sykkeellä ja osaa kyllä sen homman paremmin kuin moni muu. Ruma se on kyl mut.. jos sekään ei toimi niin sitten MTV3:sen pakko hommata Kyllösen takaisin selostuskoppiin. :thumbup:

Aeuk

Well-known member
vittu ku vituttaa (by Ismo Alanko)

Pitäisköhän avautua pitkästä aikaa?

Joops. Saaren "selostus" on aika masentavaa tasoa. Kuten olen (minäkin) jo aiemminkin todennut, niin homma toimisi paremmin ilman Saaren mukanaoloa. Siis kaksikolla Pulkkinen + Mustakari. Kun Saari on mukana jutuissa, ja enimmäkseen äänessä (silloinkin kun ei ole mitään syytä olla) - niin ... ei sitä jaksa kuunnella. Ei se erityisemmin ärsytäkään, se vain väsyttää. Enkä ole viime aikoina jaksanut juuri mitenkään selostusta kuunnella, sitä yrittää ennemminkin olla kuuntelematta.

Ja kuten on tullut ennenkin sanottua - ääniä EN laita pois, koska haluan kuulla autojen äänet, prkl. Jos vain olisikin erikseen MUTE-napiskat selostukselle (tai edes Saarelle, heh!) ja kisatapahtumille.

Originally posted by mn97
Kyllösessä oli vielä se hyvä puoli, että hänestä huokui sellainen aito innostuneisuus.
Olen täysin samaa mieltä tuossa asiassa. En voi sanoa olevani mikään #1 Kyllösfani, mutta en tosin koskaan miestä inhonnutkaan selostushommissa. Virheitä tuli hänelläkin runsaasti ja jatkuvalla syötöllä - mutta se oli vain jotenkin erilaista: Matti osasi nauraa itsekin mokilleen. Kuitenkin se aito innostuneisuus, mikä koko ajan paistoi hemmon tyylistä & toiminnasta, se teki kokonaisuudesta toimivan. Enkä tarkoita tällä innostuneisuus -jutulla sitä, että pitäisi koko ajan huutaa kurkku suorana (blah!), mutta ... no, ei tarvi kuin verrata Tuomisiin ja Saariin yms kavereihin, ja eron kyllä huomaa. Siinä missä Kyllösen selostus oli sellaista, että heti GP:n ensimetreillä innostus suorastaan tarttui Kyllösen puheista - niin nykyään on enemmänkin sellainen tunnelma ettäh ... "hoh hoi, joo, siellä vissiin jotain autokisaa kait kohta ajetaan, missälie metsässä, onneksi se on ohi parin tunnin sisällä" ... neutraalia, tylsää, väritöntä.

Jos muistelee kaikkia niitä hupaisia lausahduksia / juttuja, mitä Kyllönen keksi lennosta, olipa kyseessä sitten suomikuski(e)n keskeytys, joku kolarointi, ohittelut, maaliintulemiset, starttihetket ... ja jälleen vertaa nykyiseen, niin on siinä melkoinen ero. Muistuuko yhtään napakkaa lausahdusta (en nyt tarkoita mokailuja..) mitä Saari & kumppanit (tai Tuominen & co) olisivat kehittäneet kisatilanteissa? :doubtful:

Mikäli tässä jotain henk koht on huomannut, niin ainakin sen, että Kyllösen selostus oli jotain ainutlaatuista, virheistä viis.

Ajatellaanpa vaikka vertailun vuoksi, että joku Mertaranta selostaisi jääkiekon MM-kisoja yhtä värittömästi / neutraalisti ... olisivatko fiilikset yhtä korkealla? Tuskinpa. Mertarannan selostuksessa on jotain samantyyppistä kuin Kyllösen selostuksessa oli (tätäkin on toki ennenkin tullut kirjoiteltua) - molemmilla on syntynyt suorastaan legendaarisia lausahduksia & juttuja selostuksissaan. Kumpikin vaikuttaa aidosti innostuneelta omasta lajistaan, ja tuo tunne välittyy selostuksista ...

Tjoo-o.

hannu^

Well-known member
Sijainti
Joensuu
Minä yhdyn Aeuk:in kirjoitukseen täysin, tuo postaus oli kuin suoraan ajatusmaailmastani :)
Sillä erolla tosin, että olen ainakin top100 kyllösfani!

Toivottavasti ne MTV3:n herrat tajuaisivat siellä kabinetissaan setelikasojensa keskellä että kannattaisi joskus yrittää kuunnella mitä katsojat haluavat.

Observer

Well-known member
"Kerpenin rehtori" :yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck:

Mera

Tutkija
Sijainti
Finland
Observer sanoi:
"Kerpenin rehtori" :yuck: :yuck: :yuck: :yuck: :yuck:
Kerppenin "keisari" ja "suuri poika" on siis nyt Kerppenin "rehtori"? :D :p Hmm, pitäähän Oskun kai
jollain tavoin koettaa olla nokkela.

Viimeksi muokattu:

Ma

Arrogant Opportunist
Sijainti
UP, Michigan
Hurmurisija sanoi:
YLE koostaa rallilähetyksensä lyhyessä ajassa selkeiksi ja rauhallisiksi paketeiksi, joita on mukava katsoa. Miten ihmeessä Maikkari onnistuu monen vuoden kokemuksella tekemään lähetyksistään sellaista rihkamaa ja vouhkaamista mitä ne ovat.
Jaa-a, itse asiassa YLE:n rallilähetykset ovat täyttä sontaa verrattuna Eurosportin vastaavaan, joka lienee valtakunnalinen lähetys. Ensinnäkin on enemmän materiaalia: näytetään enemmän ajoa ulkoa ja auton sisältä, keskitytään muihinkin kuin Röönholmiin ja haastatteluissa kysymykset ovat yleensä paljon monipuolisempia.

hannu^

Well-known member
Sijainti
Joensuu
Mitäs tarkoitat tuolla valtakunnallisella lähetyksellä? Ei eurosport Suomessa joka paikassa näy, kuten ei täälläkään.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Kyllä sitä YLEn ralli-lähetystä mielellään katsoo silti, olkoonkin kuinka lite+suomi-versio. Sitä ollut aikaa tehdä, eikä juttuja tarvitse "tuulesta" temmata, kun selostaja jo tietää kuinka ek:lla kävi ja mikä tilanne sitä ennen ja jälkeen oli.

Olen seurannut lähetyksiä Eurosportiltakin, mutta en menisi YLEn omaa versiota huonommaksi väittämämään.

hannu^

Well-known member
Sijainti
Joensuu
Joo, kyllähän YLE:n rallilähetykset maikkarin formulasekoilun päihittää täysin :)

Aeuk

Well-known member
Ehkäpä huomenissa keksivät että ... "Kerpenin toveri" :D

Hohhoi.