Runar ja Kyllikki sanoi:Luitko sä mitä mä kirjoitin? Pankit toimii jo nyt ehdotetulla tavalla. Muidenkin onnettomuuksien kuin tämän suhteen.
jatketaan tuolla...
Runar ja Kyllikki sanoi:Luitko sä mitä mä kirjoitin? Pankit toimii jo nyt ehdotetulla tavalla. Muidenkin onnettomuuksien kuin tämän suhteen.
Niin en todellakaan kirjoittanut, että pitäisi jättää kritisoimatta ?! Kirjoitin, että jotkut instanssit tai henkilöt saavat OSITTAIN aiheetonta kritiikkiä.jaska sanoi:Samaa mieltä, mutta kaiken kritiikin poisjättäminen ei välttämättä ole aiheellista.
Sulle on vastattu Tsunami-jarna toikissa Vapaassa.Formulanomi sanoi:Niin en todellakaan kirjoittanut, että pitäisi jättää kritisoimatta ?! Kirjoitin, että jotkut instanssit tai henkilöt saavat OSITTAIN aiheetonta kritiikkiä.
Jos joku kritisoi tai puolustelee jonkin instanssin toimintaa tai toisin sanoen keskustelee esim. onko kritiikki aiheellista, niin se on mielestäni ihan ok. Eli ei ole ns. jarnaa...
Voi että, taas tuli vilunväreet...72 sanoi:Tässä vielä Aki Sirkesalon sanoituksia, jotka tuntuu kohtalon ivalta:
LEIJAILEN
Aurinko maalaa mun ihoani
aallokko hyväilee hiuksiani
Yksinäisen atollin
löysin, sitä kävelin
rantaan jonka korallin
sekaan heti sukelsin
Valtakuntaan vedenalaiseen
Leijailen, leijailen
Meri on turkoosin sininen
hitaasti kellun ja nautiskelen
Tuskin edes muistaisin
mitä tänne pakenin
ajantajun kadotin
syvemmälle vajosin
Valtakuntaan vedenalaiseen
Leijailen, leijailen
En ole yksin enkä yksinäinen
on ympärillä parvi monituhatpäinen
kalojen, kauniiden, hiljaisten
suurien, pienien, värikkäiden
niitä tuijottelen
ja pois mä tahdo en
vaan leijailen
Vedenalaiseen valtakuntaan
aallot minua kuljettaa.
- A.Sirkesalo -
Itseasiassa ei suuremmin. Kun tuon kommentin aikanaan kirjoitin niin toikki oli vapaassa keskustelussa. Ja olen kommenttia hieman kärjistänyt, kuten vapaassa nyt on tapana. En nyt täydellisen 'kylmä' nyt kuitenkaan ole. Jaksamisia omaisensa/tuttujensa menettäneille.Jones sanoi:Varmaan muuten Matxiakin 'vähän' harmittaa.
Ei taida olla oikea toikki nyt enää tähän keskusteluun.Jones sanoi:Harmittaako sua Ahosen yksitoikkoinen voittoputkikin:doubtful:
Ai sääkin huomasit:eek!:Matxi sanoi:Ei taida olla oikea toikki nyt enää tähän keskusteluun.
Karmeaa.72 sanoi:Kuten tämäkin:
Orvot joutumassa pedofiilien uhreiksi
Viikonloppuna Pelastakaa Lapset -järjestön Ruotsin toimisto varoitti, että hyökyaallon seurauksena yksin jääneet lapset saattavat joutua pedofiilien uhreiksi.
- Muista katastrofeista saatujen kokemusten perusteella erityisesti lapset ovat vaarassa, Pelastakaa Lapset -järjestön Ruotsin edustaja Petri Gornitzka varoittaa.
Gornitzkan mukaan Sri Lankalla on jo merkkejä lasten joutumisesta seksuaalisen hyväksikäytön uhreiksi.
S.A sanoi:Itse ton uutisen luettuani ajattelin lähinnä paikallisia lapsia, joita varmasti on alueella enemmän kuin yksin jääneitä turistilapsia, mutta tietenkin samat uhat kohdistuvat myös heihin.
Nopeahuoli sanoi:Hollywoodkin on ottanut asian "omakseen". Lukuisat nayttelijat ovat tehneet varsin "messeita" lahjoituksia, niiden ollessa paaosin esim nayttelija Jackie Changin lahjoituksen luokkaa: baut 75.000 dollaria. Mutruhuuli Sandra Bullock pani kuitenkin kaikkein parhaimmaksi ja osoitti, etta "mikaan ei ole tassa tilanteessa tarpeeksi" ja lahjoitti omasta taskustaan miljoonan ameriikan valuutassa.
:thumbup:
Runar ja Kyllikki sanoi:tästä kansasta löytyy niin omaan napaansa tuijottavia, että eivät lahjoita koska "mulle itselleni tulee parempi mieli kun käytän nekin rahat uudenvuoden juhlintaan. Jos lahjoitan rahaa, mun oma hyvä mieleni jää kokematta". Ja osa vetosi siihen että "JOS meille sattuisi jotain, ARVAA vaan auttaisiko thaimaalaiset meitä".
Matxi sanoi:Itseasiassa ei suuremmin. Kun tuon kommentin aikanaan kirjoitin niin toikki oli vapaassa keskustelussa. Ja olen kommenttia hieman kärjistänyt, kuten vapaassa nyt on tapana. En nyt täydellisen 'kylmä' nyt kuitenkaan ole. Jaksamisia omaisensa/tuttujensa menettäneille.
Mutta kuten sanoin silloin, suuremmin ei tämä tsunami ole minua masentanut tai vetänyt alakuloiseksi. Joulunaikaan sattui kaikenlaista negatiivista ihan lähipiirissäkin, joten ei tämä suuronnettomuus minua sen(kään) takia niin liikuttanut, kun ei ketään tuttua siellä ollut.
Sanottakoon sen verran, että sisko oli perheineen joulukuussa 2003 samassa hotellissa kuin missä Sirkesalo oli perheineen nyt. Siskonpojat oli silloin 8 ja 4 vuotiaita. Jonkin verran jouluna jossittelivat, mutta ihan turhaa moinen.
Mutta saisi uutisissakin PIKKUHILJAA alkaa olemaan jo jotain muutakin. Ihan oikeasti.
Paikalliset suomalaiset auttoivat parhaansa mukaan ihmisiä. Heistä olikin enemmän apua kuin viranomaisista. Itse asiassa kun ensimmäinen aalto tuhosi läheisen viinakaupan seinän, ryöväsivät paikalliset poliisit kaupan, jonka jälkeen heitä ei enää katukuvassa näkynyt. Kuuleman mukaan he olivat ryyppäämässä jossain sisämaassa.