CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15056
Kaudella 1993 Esikarsinta pudotettiin pois kun riittävästi talleja ei saapunutkaan vaikkakin aika-ajon karsinta jäi voimaan alustavasti. Toki pian sitäkään ei enää tarvinnut. Sitten erikoisesti aiottiin pudottaa kisailijoita aina 24 kuljettajaan asti jota ensin nostettiin 25 kuljettajaan ja lopulta normaaliin 26 kuljettajaan asti. 24 auton raja nähtiin liian pieneksi ja ilmeisesti sen tarkoitus oli perustettu myös Marchin mahdolliselle paluulle ja Lola-Dallaran mahdolliselle lisähitaudelle. Ajoittain jälkimainitun tallin autojen vauhdit olivat todella hitaita.
Tässä kuitenkin 107 % rajan mahdollisia pudonneita kaudella 1993:
1993
Kyalami: Kaikki kuljettajat paitsi Lola-Dallaran kuljettajat Luca Badoer ja Michele Alboreto olisivat olleet mukana kilpailussa aikarajan perusteella eli Kyalamiin olisi päässyt sääntöjen mukaan 25 kuljettajaa. Lähtöön olisi muutoin osallistunut 24 kuljettajaa.
Interlagos: 22 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun. Kilpailusta aikarajan perusteella olisi karsiutunut Andrea de Cesaris, Fabrizio Barbazza, Michele Alboreto ja sittemmin oikeastikin karsiutunut Ivan Capelli.
Donington: Kaikki kuljettajat Luca Badoeria lukuunottamatta olisivat päässeet mukaan kilpailuun ilman 25 auton sääntöä myös 107 % aikarajan pohjalta. Eli Badoer olisi jäänyt rannalle 107 % säännön noudatuksessa.
Imola: Kaikki kuljettajat olisivat päässeet mukaan kilpailuun ilman 25 auton sääntöä myös aikarajan pohjalta. Myös 107 % säännöllä jokainen olisi päässyt kilpailuun.
Barcelona: 17 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun. Kilpailusta 107 % säännöllä olisi karsiutunut Martin Brundle, Aguri Suzuki, Christian Fittipaldi, Thierry Boutsen, Luca Badoer, Ukyo Katayama, Andrea de Cesaris, Fabrizio Barbazza ja Michele Alboreto.
Monaco: 23 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun. Kilpailusta olisi karsiutunut 107 % säännöllä Michele Alboreto, Fabrizio Barbazza ja Luca Badoer.
Montreal: Kaikki kuljettajat olisivat päässeet mukaan kilpailuun ilman 25 auton sääntöä myös aikarajan pohjalta. 107 % säännölläkin.
Magny-Cours: 23 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun. Kilpailusta olisi karsiutunut 107 % säännöllä Fabrizio Barbazza, Andrea de Cesaris ja Michele Alboreto.
Silverstone: 18 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun. Kilpailusta olisi karsiutunut 107 % säännöllä Christian Fittipaldi, Pierluigi Martini, Andrea de Cesaris, Ukyo Katayama, Thierry Boutsen, Philippe Alliot, Luca Badoer ja Michele Alboreto.
Hockenheim: Kaikki kuljettajat pääsivät mukaan kilpailuun kun tallit luopuivat muutenkin 25 auton säännöstä radalla. Aikaraja riitti hyvästikin. 107 % säännölläkin.
Hungaroring: 22 kuljettajaa olisi päässyt kilpailuun. 107 % säännöllä kilpailusta karsiutuneet kuljettajat olisivat olleet Ukyo Katayama, Thierry Boutsen, Michele Alboreto ja Luca Badoer.
Spa-Francorchamps: Kaikki kuljettajat olisivat päässeet mukaan kilpailuun lukuunottamatta Michele Alboretoa ja ilman aikaa jäänyttä Alessandro Zanardia. 107 % mitattunakin.
Monza: Kaikki kuljettajat pääsivät mukaan kilpailuun aikarajasta huolimatta. 107 % säännölläkin.
Estoril: 22 kuljettajaa olisi päässyt kilpailuun. 107 % säännöllä kilpailusta olisivat karsiutuneet Emanuele Naspetti, Christian Fittipaldi, Michele Alboreto ja Luca Badoer.
Suzuka: Kaikki kuljettajat pääsivät mukaan kilpailuun aikarajasta huolimatta. Myös 107 % säännöllä vaikkakin Jean-Marc Gounon oli sen verran hidas, että sillä säännöllä kisalupa ei ehkä välttämättä olisi riittänyt hänelle.
Adelaide: 22 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun, mutta Toshio Suzuki oli 110 % säännön ulkopuolella. Suzuki olisi ollut myös 107 % säännön ulkopuolella. Lopulta tuomaristo kuitenkin myönsi Suzukille poikkeusluvan kilpailuun. Osin tuomaristo perusteli tätä myös Lola-Dallaran sulautumisella Minardiin. 107 % säännöllä myös Pedro Lamy olisi pudonnut pois kisasta karsiutuen.
Tässä kuitenkin 107 % rajan mahdollisia pudonneita kaudella 1993:
1993
Kyalami: Kaikki kuljettajat paitsi Lola-Dallaran kuljettajat Luca Badoer ja Michele Alboreto olisivat olleet mukana kilpailussa aikarajan perusteella eli Kyalamiin olisi päässyt sääntöjen mukaan 25 kuljettajaa. Lähtöön olisi muutoin osallistunut 24 kuljettajaa.
Interlagos: 22 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun. Kilpailusta aikarajan perusteella olisi karsiutunut Andrea de Cesaris, Fabrizio Barbazza, Michele Alboreto ja sittemmin oikeastikin karsiutunut Ivan Capelli.
Donington: Kaikki kuljettajat Luca Badoeria lukuunottamatta olisivat päässeet mukaan kilpailuun ilman 25 auton sääntöä myös 107 % aikarajan pohjalta. Eli Badoer olisi jäänyt rannalle 107 % säännön noudatuksessa.
Imola: Kaikki kuljettajat olisivat päässeet mukaan kilpailuun ilman 25 auton sääntöä myös aikarajan pohjalta. Myös 107 % säännöllä jokainen olisi päässyt kilpailuun.
Barcelona: 17 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun. Kilpailusta 107 % säännöllä olisi karsiutunut Martin Brundle, Aguri Suzuki, Christian Fittipaldi, Thierry Boutsen, Luca Badoer, Ukyo Katayama, Andrea de Cesaris, Fabrizio Barbazza ja Michele Alboreto.
Monaco: 23 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun. Kilpailusta olisi karsiutunut 107 % säännöllä Michele Alboreto, Fabrizio Barbazza ja Luca Badoer.
Montreal: Kaikki kuljettajat olisivat päässeet mukaan kilpailuun ilman 25 auton sääntöä myös aikarajan pohjalta. 107 % säännölläkin.
Magny-Cours: 23 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun. Kilpailusta olisi karsiutunut 107 % säännöllä Fabrizio Barbazza, Andrea de Cesaris ja Michele Alboreto.
Silverstone: 18 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun. Kilpailusta olisi karsiutunut 107 % säännöllä Christian Fittipaldi, Pierluigi Martini, Andrea de Cesaris, Ukyo Katayama, Thierry Boutsen, Philippe Alliot, Luca Badoer ja Michele Alboreto.
Hockenheim: Kaikki kuljettajat pääsivät mukaan kilpailuun kun tallit luopuivat muutenkin 25 auton säännöstä radalla. Aikaraja riitti hyvästikin. 107 % säännölläkin.
Hungaroring: 22 kuljettajaa olisi päässyt kilpailuun. 107 % säännöllä kilpailusta karsiutuneet kuljettajat olisivat olleet Ukyo Katayama, Thierry Boutsen, Michele Alboreto ja Luca Badoer.
Spa-Francorchamps: Kaikki kuljettajat olisivat päässeet mukaan kilpailuun lukuunottamatta Michele Alboretoa ja ilman aikaa jäänyttä Alessandro Zanardia. 107 % mitattunakin.
Monza: Kaikki kuljettajat pääsivät mukaan kilpailuun aikarajasta huolimatta. 107 % säännölläkin.
Estoril: 22 kuljettajaa olisi päässyt kilpailuun. 107 % säännöllä kilpailusta olisivat karsiutuneet Emanuele Naspetti, Christian Fittipaldi, Michele Alboreto ja Luca Badoer.
Suzuka: Kaikki kuljettajat pääsivät mukaan kilpailuun aikarajasta huolimatta. Myös 107 % säännöllä vaikkakin Jean-Marc Gounon oli sen verran hidas, että sillä säännöllä kisalupa ei ehkä välttämättä olisi riittänyt hänelle.
Adelaide: 22 kuljettajaa olisi päässyt mukaan kilpailuun, mutta Toshio Suzuki oli 110 % säännön ulkopuolella. Suzuki olisi ollut myös 107 % säännön ulkopuolella. Lopulta tuomaristo kuitenkin myönsi Suzukille poikkeusluvan kilpailuun. Osin tuomaristo perusteli tätä myös Lola-Dallaran sulautumisella Minardiin. 107 % säännöllä myös Pedro Lamy olisi pudonnut pois kisasta karsiutuen.