Erinäisten kysymysten tojck.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Jos noudattaa hyviä tapoja, kuten mä, niin mihin pitää keskustellessa katsoa, jos vastapelurin toinen silmä katsoo itään ja toinen länteen? Voitasko silleen sopia, että killisilmät tatuoi nuolen osoittamaan siihen silmään, jota meikäläisten on hyvä tuijottaa kiusaantumatta? Vai onko tää ehdotus sukua hihamerkeille?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jos noudattaa hyviä tapoja, kuten mä, niin mihin pitää keskustellessa katsoa, jos vastapelurin toinen silmä katsoo itään ja toinen länteen? Voitasko silleen sopia, että killisilmät tatuoi nuolen osoittamaan siihen silmään, jota meikäläisten on hyvä tuijottaa kiusaantumatta? Vai onko tää ehdotus sukua hihamerkeille?
Jos on nainen, mä ainakin katsoisin tissejä. Mut jos mies...en osaa sanoo.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Appiukon siskon tyttö asuu Lontoossa ja tarvitsee pikaisesti 2000£ vippiä.
Likka on ollut pari vuotta töissä kyseisessä kaupungissa ja oletettavasti omaa myös paikallisen pankkitilin.

1) Millä tavalla tuo 2000£ on mahdollista/järkevää hälle toimittaa?
2) Millä tavalla takaisinmaksu 100£/kk takaisin appiukolle on järkevää toteuttaa?

Reunaehtoa molempiin vastauksiin asettaa kohtuulliset maksun toimittamisen käsitelykulut. Ellei peräti ilmaiset?
Aika hölmöä olisi jos satkun maksusta menisi esim. 38 euron kulut (kuten tuolta Nordean sivuilta olin lukevinani)

Mulla ei ole mitään käsitystä näistä Euroalueen rajat rikkovista, kansainvälisistä maksuista. Eikä Nordean sivut auttanut kyllä yhtään asiassa. Nuppi meni entistä huimemmalle immelmannille.

APUA!
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mistä tietää onko herkkusienet vielä ihan hyviä käyttää ravitsemistarkoituksessa? Kauanko tommoset yleensä säilyy jääkaappiolosuhteissa? Päiväys lienee mennyt, mutta ei ole tarkkaan tiedossa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Appiukon siskon tyttö asuu Lontoossa ja tarvitsee pikaisesti 2000£ vippiä.
Likka on ollut pari vuotta töissä kyseisessä kaupungissa ja oletettavasti omaa myös paikallisen pankkitilin.

1) Millä tavalla tuo 2000£ on mahdollista/järkevää hälle toimittaa?
2) Millä tavalla takaisinmaksu 100£/kk takaisin appiukolle on järkevää toteuttaa?

Reunaehtoa molempiin vastauksiin asettaa kohtuulliset maksun toimittamisen käsitelykulut. Ellei peräti ilmaiset?
Aika hölmöä olisi jos satkun maksusta menisi esim. 38 euron kulut (kuten tuolta Nordean sivuilta olin lukevinani)

Mulla ei ole mitään käsitystä näistä Euroalueen rajat rikkovista, kansainvälisistä maksuista. Eikä Nordean sivut auttanut kyllä yhtään asiassa. Nuppi meni entistä huimemmalle immelmannille.

APUA!
PayPal-tili tms. välikätenä? Muistaakseni siirrot pankkitililtä paypaliin ei maksa mitään, mutta voin olla väärässäkin. Sieltä siirto toisen nimissä olevalle paypalille. Onko tossa mitään järkeä? Tuskin on.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
PayPal-tili tms. välikätenä? Muistaakseni siirrot pankkitililtä paypaliin ei maksa mitään, mutta voin olla väärässäkin. Sieltä siirto toisen nimissä olevalle paypalille. Onko tossa mitään järkeä? Tuskin on.
Muistasin että valuuttalisä saattaisi vaikuttaa näihinkin mutta ihan varma en ole.
(pankista ilmoittivat että kaikki ulkomaanvaluutassa näkyvä veloitettaisiin)

Kuitenkaan tilisiirto Britteihin ei maksanut ihan älyttömiä kun viimeksi moisen tein, joitakin euroja se kuitenkin oli palvelumaksuina...
Eli takaisinmaksussa kannattaisi ehkä siirtää parissa isossa köntässä kuin vähän joka kk...
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mistä tietää onko herkkusienet vielä ihan hyviä käyttää ravitsemistarkoituksessa? Kauanko tommoset yleensä säilyy jääkaappiolosuhteissa? Päiväys lienee mennyt, mutta ei ole tarkkaan tiedossa.
Kyllähän sienestä jo päällepäin näkee onko se kunnossa vai ei.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Kyllähän sienestä jo päällepäin näkee onko se kunnossa vai ei.
Siltä mustakin tuntuu. Ihan jämäköitä ja tuoksultaan ynnä väriltään normaleja noi on. Herkkusienissä vaan aika lyhyt myyntiaika.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Appiukon siskon tyttö asuu Lontoossa ja tarvitsee pikaisesti 2000£ vippiä.
Likka on ollut pari vuotta töissä kyseisessä kaupungissa ja oletettavasti omaa myös paikallisen pankkitilin.

1) Millä tavalla tuo 2000£ on mahdollista/järkevää hälle toimittaa?
2) Millä tavalla takaisinmaksu 100£/kk takaisin appiukolle on järkevää toteuttaa?

Reunaehtoa molempiin vastauksiin asettaa kohtuulliset maksun toimittamisen käsitelykulut. Ellei peräti ilmaiset?
Aika hölmöä olisi jos satkun maksusta menisi esim. 38 euron kulut (kuten tuolta Nordean sivuilta olin lukevinani)

Mulla ei ole mitään käsitystä näistä Euroalueen rajat rikkovista, kansainvälisistä maksuista. Eikä Nordean sivut auttanut kyllä yhtään asiassa. Nuppi meni entistä huimemmalle immelmannille.

APUA!
Perusta semmonen valuuttaklubi, joka seuraa maailman valuuttojen kursseja reaaliajassa ja vaihtaa rahaa valuutasta toiseen tehden joka vaihdossa 1% voiton. Ei ehkä kuulosta isolta, mutta voit koodata skriptin, joka tekee tuon vaihdon automaattisesti nettipankissa. Sen jälkeen ajat skriptin 70 kertaa, jolloin tuplaat rahasi ja voit lainan sijaan lahjoittaa rahat.

Jos sulla ei satu olemaan 2000£, niin voit lainata rahat pankilta, ajaa skriptin vaikka 100 kertaa, maksaa lainan pois, lahjoittaa 2000£ ja pitää vaivanpalkkana itse noin 1400£.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös