Erinäisten kysymysten tojck.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Itse asiassa suuri osa huumeongelmista olisi varsin helposti poistettavissa. Huumeiden maahantuonti ja kauppa on tolkuttoman tuottoisaa bisnestä, jossa suurimmat voitot tehdään narkkareilla ja he taas rahoittavat huumet omaisuusrikoksilla. Mikäli narkkareille annettaisiin rekisteröitymisen jälkeen huumeet ilmaiseksi jäisi huumekauppiailta suurimmat tuotot saamatta riskien jäädessä ennalleen.
Näinhän se pitkälti menee. Eipä ole jenkeissäkään 40 vuoden aikana saatu mitään näkyviä tuloksia aikaan nykyisellä politiikalla jos ei lasketa vankien määrän nelinkertaistumista ja yli 1000 miljardia hukkaan heitettyä dollaria. Kysyntä on silti säilynyt ja näin tuottoisille markkinoille järjestyy aina tarjonta. Miksi kieltolaki toimisi huumeiden suhteen, kun se ei toiminut alkoholinkaan kanssa?

Sveitsissähän esimerkiksi jaetaan pahimmille heroiiniriippuvaisille ilmaiseksi noi päiväannokset. Tämä on johtanut käyttäjien ja likaisien ruiskujen aiheuttamien tautien määrän laskuun. Tosin jos valtaapitäviltä kysytään niin tämähän tuskin toimisi suomessa ties mistä mielikuvituksellisista syistä johtuen. Ilmaisia ruiskujakin kun alettiin jakaa, niin osa kansasta oli huolissaan siitä, että sehän kannustaa käyttämään kovia aineita.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Kertokaas nyt, hyvät lajitoverit, että jos ihminen, vaikkapa Sinä tai minä, käy Tallinnassa ja ostaa matkaltaan tarkoituksellisesti halpaa alkoholia omaan tarpeeseen, niin miksi sitä matkaa kutsutaan viinaralliksi?

Eihän moisessa reissussa ole kaikilla edes välttämättä autoa mukana, jolla ajaa. Käsittääkseni ralli on nimenomaan autokilpailu, ei alkoholin ostosreissu. Joitakin kertoja Virossa käyneenä olen todennut, että siellä riittää alkoholin myyntipisteitä vähintäänkin riittävästi, joten ei siellä liene mitään kilpailuakaan alkoholin myyntipaikoista. Eli, ei siis ole mitään kilpailutilannetta (ralli?) saadakseen ostaa tuomisia.

Kertokaas nyt tyhmälle viinaralli-sanan etymologia. Kiitos.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Kertokaas nyt, hyvät lajitoverit, että jos ihminen, vaikkapa Sinä tai minä, käy Tallinnassa ja ostaa matkaltaan tarkoituksellisesti halpaa alkoholia omaan tarpeeseen, niin miksi sitä matkaa kutsutaan viinaralliksi?

Eihän moisessa reissussa ole kaikilla edes välttämättä autoa mukana, jolla ajaa. Käsittääkseni ralli on nimenomaan autokilpailu, ei alkoholin ostosreissu. Joitakin kertoja Virossa käyneenä olen todennut, että siellä riittää alkoholin myyntipisteitä vähintäänkin riittävästi, joten ei siellä liene mitään kilpailuakaan alkoholin myyntipaikoista. Eli, ei siis ole mitään kilpailutilannetta (ralli?) saadakseen ostaa tuomisia.

Kertokaas nyt tyhmälle viinaralli-sanan etymologia. Kiitos.

Ei ralli ole välttämättä kilpailu lain. Esim. moottoripyörien kokoontumisajot voi hyvinkin olla nimeltään "rally/ralli". Ja onhan niitä ralleja musiikin puolellakin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös