Esapekka Lappi

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Eikä tuossa Lapin vauhdissa nyt liikaa valittamista kai ole ollut, ruotsissa kolmas ja nyt tippuu ihan kelpo pätkäaikoja. Ei kai kukaan nyt rehellisesti tässä vaiheessa enempää olisi voinut odottaakaan?
Nollan pisteen kisa on kyllä reilusti alle kaikkien odotusten ja hyväksyttävän suorituksen. Esupin rooli tallissa on tuoda auto varmasti maaliin pistesijoilla eikä lähteä hulluttelemaan yli riskirajojen. Kalle ja Evans ajaa henkilökohtaisista pisteistä ja heille sallitaan enempi riskin ottoa. Nyt Esuppi pupeltaa itsensä ulos ekana päivänä ekalla EK:lla. Täysin anteeksiantamatonta etenkin rooli huomioiden. Ei ihme että Tommi heitti Esupin "bussin alle".
 
  • Like
Reaktiot: jjx

JLunen

Well-known member
Liittynyt
9.10.2018
Viestit
564
Nollan pisteen kisa on kyllä reilusti alle kaikkien odotusten ja hyväksyttävän suorituksen. Esupin rooli tallissa on tuoda auto varmasti maaliin pistesijoilla eikä lähteä hulluttelemaan yli riskirajojen. Kalle ja Evans ajaa henkilökohtaisista pisteistä ja heille sallitaan enempi riskin ottoa. Nyt Esuppi pupeltaa itsensä ulos ekana päivänä ekalla EK:lla. Täysin anteeksiantamatonta etenkin rooli huomioiden. Ei ihme että Tommi heitti Esupin "bussin alle".
Tarttumatta tähän Rapalaan sen enempää, niin tämänpäiväisellä vauhdilla Esupilla on onneksi hyvä mahdollisuus ottaa tiimille niitä pisteitä. Evansin vauhdilla kun powerilla voi olla vähän hiljaista. EP taas voinee hyvin tuoda kolmesta viiteen pistettä sieltä. Ei toki vastaa Evansin mahdollisella viidennellä sijalla tuomaa kymmentä pistettä, mutta kaikkihan nuo lasketaan kuitenkin.
 

yonizza

Member
Liittynyt
13.3.2020
Viestit
7
Nollan pisteen kisa on kyllä reilusti alle kaikkien odotusten ja hyväksyttävän suorituksen. Esupin rooli tallissa on tuoda auto varmasti maaliin pistesijoilla eikä lähteä hulluttelemaan yli riskirajojen. Kalle ja Evans ajaa henkilökohtaisista pisteistä ja heille sallitaan enempi riskin ottoa. Nyt Esuppi pupeltaa itsensä ulos ekana päivänä ekalla EK:lla. Täysin anteeksiantamatonta etenkin rooli huomioiden. Ei ihme että Tommi heitti Esupin "bussin alle".
Lapin ajo ei valitettavasti ole alle kaikkien odotusten, sinun ehkä. Ja toiseksi Tommi heitti itsensä "bussin alle" ja nyt Toyotalla on Latvala ja Lappi, varmasti mielestäsi väärät miehet ja Kallekin on varmasti ajanut tällä kaudella "alle kaikkien odotusten". Kun katsotaan näiden muiden ratinkääntäjien tuloksia tällä kaudella jotka ovat hinkanneet täyttä sarjaa vuositolkulla, niin eiköhän Lappi ole olemassaolonsa lunastanut jopa tänäkin viikonloppuna. Että ei ihme tosiaan.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Ogier halusi pitää taukoa, mutta voi olla että palaa vielä ralliin.
Ainakin maikkari kertoi Loebin Portugalin osallistumisesta kertovassa uutisessa, että myös Ogier on aikeissa osallistua Portugaliin.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16059
Sijainti
Tampereen lenkki
Ainakin maikkari kertoi Loebin Portugalin osallistumisesta kertovassa uutisessa, että myös Ogier on aikeissa osallistua Portugaliin.
Sehän nyt oli tiedossa että Ogier ajaa muutamia kisoja tänä vuonna.

Tarkoitin että Ogier voi palata ajamaan täysiä kausia.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1630
Tarttumatta tähän Rapalaan sen enempää, niin tämänpäiväisellä vauhdilla Esupilla on onneksi hyvä mahdollisuus ottaa tiimille niitä pisteitä. Evansin vauhdilla kun powerilla voi olla vähän hiljaista. EP taas voinee hyvin tuoda kolmesta viiteen pistettä sieltä. Ei toki vastaa Evansin mahdollisella viidennellä sijalla tuomaa kymmentä pistettä, mutta kaikkihan nuo lasketaan kuitenkin.
Tai sitten voi käydä niinkin, että Esuppi vie pisteitä pois Evanssilta jos ajaa powerilla nopeampaa, ei hyvä sekään
 

JLunen

Well-known member
Liittynyt
9.10.2018
Viestit
564
Tai sitten voi käydä niinkin, että Esuppi vie pisteitä pois Evanssilta jos ajaa powerilla nopeampaa, ei hyvä sekään
Toyotalla tiimipisteet ovat varmasti tärkeämpiä kuin kuskien puolella heikosti aloittaneen Evansin pisteet. Kallellakin on niin iso johto tässä vaiheessa kautta, että eipä varmaan harmita vaikka Lappi veisi häneltäkin pisteen. Lisäksi, Toyota kun pitää tätä "fair-play" brändiä yllä, niin tuskin siellä kovin moni muu kuin Evans harmittelisi jos Lappi häneltä pisteen veisi.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3394
Sijainti
Lahti
Jos jossitella tohtisin, niin ilman ykköspätkän aivopierua Esuppi olisi hyvinkin voinut ajella podiumille. Vaan kun ei. Hyvin se kuitenkin sompaili kun pääsi rytmiin. Ei niitä pätkäpohjia ilman eestä saa.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3394
Sijainti
Lahti

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16059
Sijainti
Tampereen lenkki
Mielenkiintoista että tittelistä ajaa nyt kaksi Suomalaista, ei ole toviin ollut tällaista tilannetta
2018-2019 Lappi ja Latvala? Toki myös Suninen ajoi täydet kaudet 2019-2020 muttei ehkä ihan mestarikandidaattina. Ja 2020 Kalle oli vähän keltanokkana ja Lappi ehkä hieman huonommassa kalustossa. Tätä ennen sitten viimeksi 2014 kun Hirvonen oli vielä mukana.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5619
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Hyundai on selkeä mahdollisuus säväyttää isosti, ja siihen on tartuttava molemmin käsin.

...

Lopulta Lapin tulevan kauden saavutukset määräytyvät sen mukaan, kuinka kipeästi mies vielä janoaa voittoja. Ranteista homma ei jää kiinni, kunhan psyyke pysyy mukana ja saalistusvietti yllä.
Juuri tässä on mielestäni Lapin osalta ensi kauden kova ydin. Kauden teemaksi on otettava "eyes on the prize" ja keskityttävä vain olennaiseen. Kaikenlaiset mököttämiset tulee jättää Pieksämäen kunnan rajojen sisäpuolelle eikä kisoihin lähdetä anteeksi pyytelemään. Taidoista homma tosiaan ei jää kiinni.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16059
Sijainti
Tampereen lenkki
Ei siinä ehkä-sanaa tarvita ja tuo "hieman" myös tuntuu hassulta :p
Noh, Evans kuitenkin vielä 2019 melkein voitti Korsikan ja ajoi podiumvauhtia useammassa kisassa. Ainoastaan jossain Jyskälässä näkyi selvästi että auto on kehityksestä jäljessä kun Suninen jää joka pätkällä aina sijoille 7-10. Ja 2018 sillä autolla voitettiin vielä neljä rallia ja kuljettajien maailmanmestaruus. Mutta siitä se alamäki sitten alkoi kun ei enää panostettu kehitykseen samalla tavalla.

Ja nyt siis verrataan kausien alkuspekulointeja, eikä jälkiviisastella. Kauden 2020 lopussa oli jo paljon selvempää M-Sportin kehno tilanne sekä luotettavuuden, testimäärien että vauhdin suhteen.
 

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
332
Juuri tässä on mielestäni Lapin osalta ensi kauden kova ydin. Kauden teemaksi on otettava "eyes on the prize" ja keskityttävä vain olennaiseen. Kaikenlaiset mököttämiset tulee jättää Pieksämäen kunnan rajojen sisäpuolelle eikä kisoihin lähdetä anteeksi pyytelemään. Taidoista homma tosiaan ei jää kiinni.
Oleellista on ajaa Nevillelle jäljet selkään heti alusta alkaen. Vain siten pysyy Kallen ja Toyotan iholla.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Itse olen aina liputtanut Lapin puolesta, mutta objektiivisesti kun asiaa katsoo niin kyllähän tässä nyt vähän pitäisi jäitä hattuun heittää kun jo mestaruustaistosta aletaan puhumaan.

vaikka näennäisesti vauhtia tällä kaudella oli oikeinkin mukavasti, niin se Lapin perussynti - tasaisuus jäi edelleen puuttumaan. Joo, vajaa kausi ja teknisiä ongelmia, mutta ihan sama setup oli mm. näillä herroilla:

Ogier - 6 kisaa, 97 pistettä
Sordo - 5 kisaa, 59 pistettä

Siinä valossa Lapin 7 kisaa ja 58 pistettä ei nyt kuitenkaan mitään ihan tähtiin kirjoitettua tarinaa välttämättä ensi vuonnakaan tuo. Toivon toki olevani väärässä ja ilolla katselisin Esupin menestystä, mutta pari napsua pitää vielä saada paremmin kohdilleen ennen kuin tähän päästään.
 
Ylös