MaranelloRed
'Buongiorno a tutti'
Ihan järkeen vetoava pointti. Riittää kun sen vain hoksaa. Kattojärjestön miehet ei ilmeisesti hoksanneet.Ghost_Glove sanoi:Suuri syy on varmasti mekaanisen pidon puutteella, mutta minusta uusimmassa VM:ssä oli ihan ok juttu "ohittamisen tuskasta"...
Siinä puhuttiin myös kierrosrajottimesta. Jutussa joku mekaanikko tms. (olikohan Hondalta) kertoi, että toisen perässä ajaminen nostaa kierroksia 300-400 kierrosta muistaakseni. Ja jos siinä toisen perässä ollessa kierrokset on jo isoimmalla vaihteella rajoittimella on ohittaminen tietenkin mahdotonta. Eli siis tiivistettynä jos haluaisi edes mahdollisuuden ohitukselle pitäisi isoin vaihde säätää siten, että kun ajaa yksin niin suorien päässä kierrokset ovat maksimissaan jotain 18 500 kierrosta. Ellei jopa vähemmänkin.
Mutta varsinkin kun autoja ei saa säätää aika-ajon jälkeen luulen, ettei tuota "ohitus varaa" paljo jätetä välityksiin. Vaan aika-ajossa mennään niin kuin nopeimmin pääsee eli varmaankin siten, että kierrokset käytettään tappiin asti jo vapaalla radalla ajaessa. Ja siten ohitus ilman toisen mokaa on jo käytännössä mahdotonta...
Voisin veikata, että jos nyt yhtään oon hajulla niin tämä on taas näitä asioita mikä ei varmaankaan ole kattojärjestön heeboilla tullut mieleen sääntöjä viilatessa...
Luulempa että ainoa mahdollinen tapa saada kisoja tasaisemmiksi ja luoda edes jonkinlaiset mahdollisuudet ohittamiselle on että kärkiautot valjastetaan lisäpainoilla. Aika-ajon kärjelle lisäpainot tai MM sarjan 6-8 ensimmäiselle lisäpainot niin johan tapahtuisi. Muuten tämä on tätä ikävystyttävää jonossa ajelua hamaan loppuun asti.
Monacosta kannatta katsoa vain aika-ajot. Sen jälkeen edessä on ikävystyttävä kisa ilman ainuttakaan ohitusta.:dunno: