Ei tästä ole niin kauhean kauan, kun yhden tallin ylivoima koettiin lajia uhkaavaksi tekijäksi, ja nyt se sitten on suorituskykyjen tasaisuus.
Perusongelma on edelleen ohittamisen vaikeudessa, ei tasaisuudessa sinällään. Rajoitetuista kierrosluvuista ei olisi haittaa, mikäli imua pystyisi hyödyntämään ja nopeat mutkat ajamaan lähekkäin.
Luistoneston poistaminen tulee toivon mukaan lisäämään virheherkkyyttä, mikä tarkoittaa myös ohitusten lisääntymistä. Perusongelma on silti aerodynamiikassa.
-Edit- Kun tämä muutenkin on jo mennyt offtopicin puolelle, niin yksi ratkaisu härpäkkeettömyydelle olisi FIA:n toimittamat yhtenäiset ulkokuoret nokkapalaa ja takasiipeä lukuunottamatta. Auto pitäisi sitten suunnitella noiden "kuorien" sisään.