Espanjan testit, Circuit de Catalunya, Barcelona, 30.4.-2.5.2007

Warwick

Well-known member
Liittynyt
27.9.2005
Viestit
294
fan1 sanoi:
Times as they currently stand:

1 COU 1'21.066 52
2 DLR 1'21.267 43
3 MAS 1'21.483 28
4 FIS 1'21.876 54
5 KUB 1'22.098 29
6 SCH 1'22.359 42
7 KLI 1'22.807 53
8 BUT 2'04.647 1

Ajat Renun blogista.
Rellun Blogista lisäys noita aikoja koskien:
On thursday 3 may 2007 at 15:59, by RF1 Paddock Pass

For what it's worth, DLR and COU both set their times on single timed laps, while Massa did his on the final lap of a 9 lap run, and Fisi set his best time on lap 10 of a 15 lap run. But this still doesn't give any indication of fuel loads.

It has rained since lunchtime, so there's not much action out on track at the moment.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
while Massa did his on the final lap of a 9 lap run
Ajoi varmaan jokseenkin samanlaista ohjelmaa kuin kimi. Pitemmillä vedoilla Kimikin kellotti parhaansa. Massa tosin pari kymppää nopeampi, mutta se selittyy helposti olosuhteilla ja radan parantumisella.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Hevimies sanoi:
Ajoi varmaan jokseenkin samanlaista ohjelmaa kuin kimi. Pitemmillä vedoilla Kimikin kellotti parhaansa. Massa tosin pari kymppää nopeampi, mutta se selittyy helposti olosuhteilla ja radan parantumisella.

Räikkösen aika ensimmäisenä testipäivänä oli 1:21.195. Nyt viimeisenä testipäivänä Massan aika oli 1:21.483.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Juzo sanoi:
Räikkösen aika ensimmäisenä testipäivänä oli 1:21.195. Nyt viimeisenä testipäivänä Massan aika oli 1:21.483.
Noniin... :thumbup: Kimi on palannut tasolleen ja laittaa talitoveria helposti sen kolmekymppiä nekkuun. :ahem:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Onneksemme Honda huomasi melko nopeasti ettei noista siivekkeistä ollut mitään hyötyä :)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Coulthardille epävirallinen rataennätys, ainakin Maikkarin mukaan :thumbup: Davidilla on alkanut kulkemaan hyvin, nähtiinhän se jo Bahrainin vähintään loistavasta kisasuorituksestakin (vaikkei auto kestänytkään) :ahem:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Rusina sanoi:
Onneksemme Honda huomasi melko nopeasti ettei noista siivekkeistä ollut mitään hyötyä :)
Aika yllättävää sinänsä. En tosin ole mikään aerodynamiikan asiantuntija, mutta jotenkin nuo korvat näyttää siltä, että ne lähinnä lisää ilmanvastusta ja mahdollisesti pikkasen keventävät keulaa. Kumpikaan ei liene kovin haluttu ominaisuus.
 

pulteri

Well-known member
Liittynyt
22.5.2006
Viestit
53
MaranelloRed sanoi:
Hyvä merkki että uutta tulee kun totaalinen paniikki lähestyy. Melkoinen hökötys. Kohta lienee aika kaivaa Batman viritykset esiin.:D
Siis hetkinen? Mikäs paniikki mäkillä nyt muka lähestyy? Tulossa paras vuosi aikoihin ja sinä näet ilmassa jotain paniikkia???
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
JPP sanoi:
Aika yllättävää sinänsä. En tosin ole mikään aerodynamiikan asiantuntija, mutta jotenkin nuo korvat näyttää siltä, että ne lähinnä lisää ilmanvastusta ja mahdollisesti pikkasen keventävät keulaa. Kumpikaan ei liene kovin haluttu ominaisuus.
Itse mietin samaa, mutta kaippa ne jotain tietää.. (vaikka Hondasta ei voi olla varma tässäkään asiassa)
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
pulteri sanoi:
Siis hetkinen? Mikäs paniikki mäkillä nyt muka lähestyy? Tulossa paras vuosi aikoihin ja sinä näet ilmassa jotain paniikkia???
Veikkaan että kyseessä oli postaus väärään quoteen, tai sitten suht reipas vitsi, joka ei uponnut ainakaan minulle..
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
JPP sanoi:
Aika yllättävää sinänsä. En tosin ole mikään aerodynamiikan asiantuntija, mutta jotenkin nuo korvat näyttää siltä, että ne lähinnä lisää ilmanvastusta ja mahdollisesti pikkasen keventävät keulaa. Kumpikaan ei liene kovin haluttu ominaisuus.
Barrichellohan muistaakseni valitteli sitä, miten auto on jarrutuksissa epävakaa, joten jospa noilla olisi ollut tarkoitus korjailla sitä. :dunno:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
JPP sanoi:
En tosin ole mikään aerodynamiikan asiantuntija, mutta jotenkin nuo korvat näyttää siltä, että ne lähinnä lisää ilmanvastusta ja mahdollisesti pikkasen keventävät keulaa.
Kaikki siipirakenteet F1 autossa lisäävät ilmanvastusta. Pienin mahdollinen ilmanvastus olisi silloin, kun kaikki siivet poistettaisiin ja tehtäisiin autosta nuolen muotoinen. Siipien tarkoitus on ilmanvastuksen avulla saada aikaan negatiivista nostetta, eli painaa autoa radan pintaan. Tämä lienee erityisen tavoiteltavaa juuri Barcelonan kaltaisella radalla. Olisi kovin omituista, jos joku talli lisäisi autoonsa siiven aiheuttaakseen positiivista nostetta (jos sitä tarkoitit tuolla keulan "keventämisellä") :rolleyes:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Törni sanoi:
Kaikki siipirakenteet F1 autossa lisäävät ilmanvastusta. Pienin mahdollinen ilmanvastus olisi silloin, kun kaikki siivet poistettaisiin ja tehtäisiin autosta nuolen muotoinen. Siipien tarkoitus on ilmanvastuksen avulla saada aikaan negatiivista nostetta, eli painaa autoa radan pintaan. Tämä lienee erityisen tavoiteltavaa juuri Barcelonan kaltaisella radalla. Olisi kovin omituista, jos joku talli lisäisi autoonsa siiven aiheuttaakseen positiivista nostetta (jos sitä tarkoitit tuolla keulan "keventämisellä") :rolleyes:
Omituistahan se olisi, mutta maallikon silmään nuo näyttävät kevittävän keulaa. Voi olla että keulan muodot ja kulmat hämäävät ja niiden vaikutus onkin päinvastainen.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
MaranelloRed sanoi:
Kas tässä näyte siitä että kruununjalokiviä ei saa arvostella. Sama päti aikoinaan Mclareniin ja osittain pätee vielä erääseen Häkkiseen. Mitään negatiivistä ei siis sallita. Hys heti.:D
Onko meillä tässä uusi Jaqcues? Ilmiselvästi. Super-ovelaa käänteistä psykaa jota kukaan ei tajuu...

Shaqhs: "Ja sit ku Kimi tekee kädellä "wow" ni se on tosi siistii, mutku sitku Alonso tekee saman ni kaikki Kimifanit vittuuntuu... Vähäkö on selvää, et Kimifanit on tyhmii*miettii jakues* ja jatkaa... Ja sitku Alonso sitä ja tätä, ni vähänkö jos Kimi tekis saman(niinku se ikinä muka tekis) ni vähänkö se sama ois teijän mielestä siistii.

Häkellyttävän ovelaa, joopa joo.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Törni sanoi:
Kaikki siipirakenteet F1 autossa lisäävät ilmanvastusta. Pienin mahdollinen ilmanvastus olisi silloin, kun kaikki siivet poistettaisiin ja tehtäisiin autosta nuolen muotoinen. Siipien tarkoitus on ilmanvastuksen avulla saada aikaan negatiivista nostetta, eli painaa autoa radan pintaan. Tämä lienee erityisen tavoiteltavaa juuri Barcelonan kaltaisella radalla. Olisi kovin omituista, jos joku talli lisäisi autoonsa siiven aiheuttaakseen positiivista nostetta (jos sitä tarkoitit tuolla keulan "keventämisellä") :rolleyes:
Hauki on kala. Hauki on myös opportunisti eikä se loppupeleissä juuri nirsoile mitään kalalajia, paitsi muikkuja. Tyypillisen kunnon hauen ruokalista on hyvin pitkälti riippuvainen vesistön olosuhteista. Esim. pienen metsälammen hauki saattaa napostella muina miehinä jotain ahventa, kun sen virtavedessä elävä serkkupoika popsii siellä uivia taimenia sen minkä muilta kiireiltään ehtii. Hauen kyky adaptoitua ruokansa suhteen antaa sille ravintoketjun kärkisijan. Edes ihmiset eivät kaikista virveleistään huolimatta ole pystyneet tätä kiistatonta tilannetta muuttamaan. Näiden seikkojen takia hauen saalisluettelo on laaja, se koostuu kulloinkin siitä, mitä hauki sattuu eteensä saamaan. Miltei aina kyseessä ovat särki ja ahven. Hauki on kannibaali, joten myös toiset - jopa läheistä sukua olevat lajitoverit - ovat hauen mielestä maittavaa einestä. Tyypillisesti hauki ei jää miettimään, vaan kääntää sukulaisensa paremmin nieltävään asentoon ja syö sen.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
pulteri sanoi:
Siis hetkinen? Mikäs paniikki mäkillä nyt muka lähestyy? Tulossa paras vuosi aikoihin ja sinä näet ilmassa jotain paniikkia???
Paras vuosi aikoihin? Meinaat siis että voittavat enemmän kuin 10 kisaa tänä vuonna? Vai onko 2005 jo muinaishistoriaa?
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Milkman sanoi:
Omituistahan se olisi, mutta maallikon silmään nuo näyttävät kevittävän keulaa. Voi olla että keulan muodot ja kulmat hämäävät ja niiden vaikutus onkin päinvastainen.
"Voi olla" on melko lievä ilmaisu. Eiköhän liene itsestäänselvyys, että potentiaalisesti autoa keventävät siipiratkaisut eivät koskaan pääse autoon asti. :idea:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
PekPoy sanoi:
"Voi olla" on melko lievä ilmaisu. Eiköhän liene itsestäänselvyys, että potentiaalisesti autoa keventävät siipiratkaisut eivät koskaan pääse autoon asti. :idea:
Roskaa. Katso vaikka Toyotan etusiiven yläprofiilia. Joissain tapauksissa ilmavirtoja joudutaan ohjaamaan oikeaan suuntaan jopa sen kustannuksella, että näennäistä nostetta ensin voi syntyä. Kokonaisuus ratkaisee.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
PekPoy sanoi:
"Voi olla" on melko lievä ilmaisu. Eiköhän liene itsestäänselvyys, että potentiaalisesti autoa keventävät siipiratkaisut eivät koskaan pääse autoon asti. :idea:
Voisi sillä olla muitakin positiivisia vaikutuksia, kuten jäähdytyksen tehostaminen tai perän aerodynamiikan parantaminen. Itsekin epäilen, että tuo hirvitys painaa nokkaa alas, vaikkei se välttämättä näytä siltä.
 
Ylös