Estäjät

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mulle nappas estäjä eteen tänään Savonlinnan Supermarketissa:mad:

Oli naiskassa ja naisestäjä. Estäjällä oli jokin esine ja sen mukana kassakuitti. Kassaneiti otti estäjältä kassakuitin ja yritti soittaa kolmasti, ennenkuin sitä lykästi. Sen jälkeen se keskusteli puhelimessa tovin jos toisenkin. Sitten se pyysi estäjältä plussakorttia jota se vingutti KAHDESTI kassapäätteessä. Sen jälkeen se otti enaria (ean-koodia) siitä tuotteesta monta kertaa.

Olin tuskissani, kunnes kolleegani soitti minulle kassajonoon:thumbup: Rupattelin siinä työasioita ja hetken päästä pääsin maksamaan ostokseni. Kostoksi pitkästä odotusajasta en keskeytttänyt puhelua vaan juttelin työasioista iloisesti samalla kun suoritin maksun kassalla.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Jonesin jutusta tuli mieleen Pölisijät.

Ne on niitä, jotka selostavat kilpaa Mertarannan kanssa jääkiekko ottelua tai kyselevät töissä tyhmiä juuri kun pitäisi keskittyä johonkin hommaan. Puhumatta niistä tuntemattomista ihmisistä, jotka yrittävät junassa tai bussissa herättää jotain tyhjänpäiväistä juttua juuri kun on alkanut tuijottamaan tuimasti eteensä.

Oma lukunsa ovat sitten ne, jotka puhuvat yleisillä paikoilla esim. junassa/bussissa/kaupoissa omia työ- ja yksityispuheluja herähtäen välillä karmivaan nauruun jne.
:(

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
AJ sanoi:
Mikset sanonut suoraan, että Jonesista tuli mieleen Pölisijät?
Siksi että mä olen junttien seurassa hiljaa. Hyvässä porukassa voinkin sitten olla se 'pölisijä';)

Ja tuolla kaupassa pölisin KOSTOKS!:p

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Törmäsin tänään uudelaiseen estäjätyyppiin.
SE seisoi kassajonossa mun edessä kolme karkkipussia kädessään. Kuitenkaan SE ei millään voinut laskea niitä pusseja hihnalle, ja sitten laittaa se muovilätkää hihnalle, jolloin mä olisin päässyt laittamaan lätkän ja vuorostaan latomaan omia ostoksiani siihen.
Ei, vaan SEN oli pakko odottaa niin kauan, että edellämenevän ostokset olivat kaikki menneet kassasta läpi ja maksettu. Sitten vasta SE asetti ne karkkipussinsa siihen hihnalle, mutta edelleen seistä törötti samassa paikassa, estäen takanatulijan, tässä tapauksessa minun pääsyn hihnalle kamoja latomaan. Ei millään voinut muovilätkää laittaa siihen, tai antaa tilaa, että mä olisin päässyt laittamaan sellaisen.
Vasta siinä vaiheessa kun kassa sanoi SILLE summan, SE siirtyi sen verran, että pääsin laittamaan ostoksia hihnalle.
Jos SE olisi toiminut niinkuin normaalia on, jo siinä vaiheessa kun SEN edellämenevän tyypin ostokset olivat kassan käsittelyssä, mä olisin voinut latoa ostoksiani hihnalle ja heti kun SE olis rahastettu, mua seuraava olisi päässyt laittamaan omiaan.
Tää nyt ei ajallisesti merkannut paljoa, mutta huomasin, että mun takanaoleva ostaja jäätelöineen alkoi jo vähän alkoi hermostua. Jäätelön roudaus himaan tälleen kesäkuumalla (lämpöä kaupan mittarin mukaan yli 20 astetta) on sekuntipeliä. ;)

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Änkeäjä
Tein pikku ostoksen (laitoin hinhalle ja sen pulijan ostosteni perään - en siis ollut estäjä). Edellinen ostelija oli mennyt pakkaamaan ostoksia samalla kun myyjä piippaili hänen ostoksiaan. En mennyt vielä kassan kohdalle koska enhän ollut maksamassa edellisen ostoksia. Takaa tullut tyyppi lastasi ostoksiaan ja koko ajan tuupi selkääni. :mad_old: Oli viittä vaille etten sanonut muutamaa valittua sanaa...
Vähemmälläkin mesomisella ne ostokset siihen olisi hoituneet ja ilman tönimistä.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Kärrytuuppija
Tilanne: edellinen maksamassa. Itsellä ostoskärryt jo tyhjennetty hihnalle. Eikös seuraava jo tuupi kantapäille oman kärrynsä kanssa ikään kuin se jotain nopeuttaisi. Enhän voi edellisen päälle mennä?
Sama nilkoille tuuppiminen jatkuu tietysti vielä siinä vaiheessakin kun olen maksamassa.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Tuttuja tapauksia kaikki..

Pari viikkoa takaperin ruuhkaisessa kaupassa luulin olleeni onnekas kun uusi kassa avasi toimistonsa juuri kun olin tulossa maksamaan.. muualla jumalattomat jonot. Yksi eukko kerkesi ennen minua, mutta silti tilanne näytti äärimmäisen hyvältä. Takanani jono kasvoi ja oli pian yhtä pitkä muillakin kassoilla.
Pääsin latomaan ostokset hihnalle ja kaivoin jo lompakkoa esiin.. sitten se edessä asioiva täysin normaalin näköinen keski-ikäinen naisihminen osoittautui Estäjäksi!

Toiseksi viimeinen artikkeli: banaanipussi (sis. kaksi banaania) oli unohtunut punnita. No mitä teki Estäjä.. LÄHTI PUNNITSEMAAN NIITÄ PERKELEEN BANAANEJA hedelmäosastolle joka sijaitsi TASAN TOISELLA PUOLELLA KIINTEISTÖÄ!

Kassaahan ei siinä vaiheessa enää voinut vaihtaa, siinä olisi hävinnyt vähintään 10 sijaa.. eikä ohitusta loppusuoralla voinut tehdä kun Estäjän jo lyödyt artikkelit oli maksamatta..
Aika kului ja vilkuilin kohti hedelmäosastoa notta jokohan Estäjä oli kohta tulossa.. ja mitä näin: Estäjä JAUHOI PASKAA jonkun hyvänpäiväntuttunsa kanssa karkkihyllyn edessä PUNNITTU BANAANIPUSSI KOURASSA!

Siinä vaiheessa alkoi käämit kärähdellä.
Vilkaisin kassaneitiä (ihan hyvä muuten oli :ahem: ) ja tämäkin oli huomannut rupatteluringin karkkihyllyllä.. kävi sitten patistelemassa Estäjän kera banaaniensa suorittamaan maksutoimenpiteensä loppuun.

Ei kykene ymmärtämään tuommoista toimintaa.. :nope:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Fiksu myyjä olisi ottanut sun ostokset siinä välissä. Näin olen nähnyt monasti tehtävän. Jotenkin se saldo siellä pysyy "muistissa".

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Mutku sanoi:
Kärrytuuppija
Tilanne: edellinen maksamassa. Itsellä ostoskärryt jo tyhjennetty hihnalle. Eikös seuraava jo tuupi kantapäille oman kärrynsä kanssa ikään kuin se jotain nopeuttaisi. Enhän voi edellisen päälle mennä?
Sama nilkoille tuuppiminen jatkuu tietysti vielä siinä vaiheessakin kun olen maksamassa.
Nää on muuten SAATANAN ärsyttäviä. Varsinkin sellasina päivinä kun kaupassa on voi tai kahvi tarjouksessa, niin lauma mummoja on jonoissa harrastamassa kärrytuupintaa. :mad_old:
Muutaman kerran olen sanonut pahasti moiselle. Ei mitään hyötyä. Ei ne edes ymmärrä, että toisten jalkojen tuuppiminen mustelmille ostoskärryillä ei ole normaalia toimintaa.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Juu nämä kärryilijät.. miksi vitussa pitää tunkea se kärry siihin DVD-hyllyjen väliin jotta kukaan ei pääse siintä läpi? Sitä kärryäkö ei voi parkkeerata esim sen leveämmän käytävän varteen siksi aikaa kun käy ahtaammilla käytävillä..?
Ja sitten kun jää kahden kärryilijän väliin nalkkiin. Siitä ei kertakaikkiaan pääse pois. Jos yrittää kohdeliaasti vihjailla että jos sitä kärryä siirtäis hiukkasen että pääsis pois, niin vihasia mulkoiluja vaan saa osakseen.. :thumbfh:

Makkonen

Guest
Formulanomi sanoi:
[Btai kyselevät töissä tyhmiä juuri kun pitäisi keskittyä johonkin hommaan.:( [/B]
Tähän asiaan törmää töissä joka palaverissa. Aina joku aukaisee päänsä kun pitäisi "tarkkaavaisesti" kuunnella mitä tärkeää asiaa sillä pomolla on tällä kertaa sanottavana. Joskus ihan oikeasti haluaisi kuunnella...

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Mikähän siinä muuten on, että nämä estelijät sattuvat eteen juuri silloin kun olisi muutakin tekemistä kuin olla siinä kaupassa?

Itse käytän estäjistä nimitystä KÖKKIJÄT.

Yleensä niitä on silloin, kun sattuisi olemaan kiire. Kaikki edellä mainitut tapaukset ovat tulleet tutuiksi. Ja vaikka tämä on ilkeästi sanottu, niin mielestäni kiireettömille ja hidasliikkeisille eläkeläismummoille pitäisi olla omat kassat!

Saisivat siellä rupatella niin paljon kun jaksaa ja jättää sellaiset ihmiset, joilla on muutakin tekemistä kun katsoa vierestä tuskaisena, kun mummo tyhjentää rahapussistaan hirveään senttikolikko-läjän hihnalle, ja kassaneiti sieltä yrittää noukkia oikein rahamäärään - kunnes käy ilmi, ettei ne rahat edes riitä ostoksiin - ja sitten hän kaivaakin lompakostaan parin sadan euron setelin.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Jakopään hihna sanoi:
Itse käytän estäjistä nimitystä KÖKKIJÄT.

Yleensä niitä on silloin, kun sattuisi olemaan kiire. Kaikki edellä mainitut tapaukset ovat tulleet tutuiksi. Ja vaikka tämä on ilkeästi sanottu, niin mielestäni kiireettömille ja hidasliikkeisille eläkeläismummoille pitäisi olla omat kassat!

Saisivat siellä rupatella niin paljon kun jaksaa ja jättää sellaiset ihmiset, joilla on muutakin tekemistä kun katsoa vierestä tuskaisena, kun mummo tyhjentää rahapussistaan hirveään senttikolikko-läjän hihnalle, ja kassaneiti sieltä yrittää noukkia oikein rahamäärään - kunnes käy ilmi, ettei ne rahat edes riitä ostoksiin - ja sitten hän kaivaakin lompakostaan parin sadan euron setelin.
Itseänihän harvoin kaupassa käynti ärsyttää, mutta muutaman kerran olen meinannut jotain sanoa, kun on eläkeläismummo (joo, miehillä on surkeampi aktiivisuustilanne iäkkäämpänä) käynyt kommentoimaan keskellä päivää tilanteessa jossa on sekä a) tunkenut eteeni ja b) sanonut että nuorilla on aikaa odotella...

Luontoni ei kuitenkaan ole antanut periksi käydä kommentoimaan mitään näissäkään tilanteissa. Tiedä sitten onko minut kasvatettu väärin, mutta kunnioitan vanhempia ihmisiä näin lähtökohtaisesti ja uskon että omalta osaltani elämäni tullee olemaan helpompaa kuin heillä on ollut.