Estäjät

Kyllä, itsekin kunnioitan vanhempia ihmisiä, eikä ole tullut mieleenikään kommentoida heidän toimiaan tai edes mulkoilla ilkeästi.

Tiedän varsin hyvin, että he eivät ole keskimääräistä verkkaisempia liikkeissään ärsyttääkseen minua. Mutta eivät vain tunnu ymmärtävän, että jos heillä itsellään ei kiire olisikaan ja aikaa rupatella vaikka koko päivän, niin jollakin muulla saattaa olla.

DFiaA

I told you so
Sam sanoi:
Itseänihän harvoin kaupassa käynti ärsyttää, mutta muutaman kerran olen meinannut jotain sanoa, kun on eläkeläismummo (joo, miehillä on surkeampi aktiivisuustilanne iäkkäämpänä) käynyt kommentoimaan keskellä päivää tilanteessa jossa on sekä a) tunkenut eteeni ja b) sanonut että nuorilla on aikaa odotella...
Ehkäpä nuoremmilla ei olis niin aikaa odotella mutta hyvä jos pistävät odottamaan. Päätä kiristävää vannetta löystävää asennekasvatusta ...

J.Heldenview sanoi:
Ehkäpä nuoremmilla ei olis niin aikaa odotella mutta hyvä jos pistävät odottamaan. Päätä kiristävää vannetta löystävää asennekasvatusta ...
Haluaisin nähdä kun herra/neiti Heldenview, jolla sillä hetkellä sattuisi olemaan todella kiire, kökkii hidastelevan ostoksiaan makselevan matelijan takana... :)

DFiaA

I told you so
neiti/rouva/herra Jakopään hihna sanoi:
Haluaisin nähdä kun herra/neiti Heldenview, jolla sillä hetkellä sattuisi olemaan todella kiire, kökkii hidastelevan ostoksiaan makselevan matelijan takana... :)
En yleensä käy kaupassa jos on todella kiire.

Lidlissä on toisinaan niitä ketkä alkavat pakata ostoksiaan kassiin vasta kun ovat maksaneet. Siinä sitten odotellaan :thumbup:

Itsehän pistän Lidlin kassalla ostoksia kassiin jo ennen maksua. Tosin edellä menevät saisivat laittaa mahdollisimman nopeasti kärryyn ja pakata sivussa :thumbup:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Erilaisia estäjiä

Estämisestä voi saada jopa rangaistuksen

Oulu 18:36 22.06.05

Kempeleen ammattikoululla pahoinpidelleelle vankeutta

Kaksi vuonna 1987 syntynyttä nuorukaista ja vuonna 1973 syntynyt mies tuomittiin sakkohin pahoinpitelystä Kempeleen ammattikoulun tiloissa viime joulukuussa.
Kahden nuorukaisen välille syntyi sanaharkkaa ammattikoulun logistiikkahallissa. Toinen kinastelijoista soitti paikalle isoveljensä apujoukoiksi. Isoveljien saavuttua paikalle nämä ryhtyivät pahoinpitelemään uhriaan nyrkein. Uhri pääsi karkuun, mutta toinen nuoremmista tuomituista esti hänen pakoyritykset ja pahoinpitely jatkui.

Käräjäoikeus tuomitsi estäjän avunannosta pahoinpitelyyn nuorena henkilönä 25 päiväsakkoa yhteissummaltaan 150 euroa. Nuorimmalle veljeksistä ja sanaharkan aiheuttajalle tuomittiin 40 päiväsakkoa yhteissummaltaan 240 euroa yllytyksestä. Toinen vanhemmista veljeksistä oli tuomittu aiemmin, toiselle tuomittiin 40 päivää vankeutta pahoinpitelystä.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Ahvenistolla radalle.com päivänä varikko oli täynnä estäjiä. Yritin räpsiä valokuvia autoista ja misuista, mutta aina oli joku estäjä tulossa tielle.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Lähellä eläkeikää oleva miesestäjä koitti ohittaa kauppajonossa mut ja mun siskon. Kärry oli sisäkaaren puolella ja vähän jo meidän edellä! Ratkaisin ongelman laittamalla "vahingossa" jalan takimmaisen renkaan eteen, eikä äijä sit ilenny montaa kertaa yrittää varpaiden yli. Mutta läheltä piti!!! :doubtful:

Liikenteessä nää "estäjät" on sitten taas ihan oma lukunsa, vaikka hyvin pitkälle sama asia kuin kaupassa "estäjät".

DFiaA

I told you so
Vihdintiellä ainaski oli estäjiä tänään kun Vantaalle matkasin. Ketjukolari nimittäin. Siellähän estivät kokonaisen kaistan.

Meinasin itsekin joutua estäjäksi, kun liittymästä tuli Skoda ihan taakseni ja edessä liikenne hidastui nopeasti. Siinä sitä jarruttaa katsoen toisella silmällä eteenpäin ja toisella peiliin josko hän tajuaa tilanteen.

Tuuripeliä :nope:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Tänään näin liikenteessä viereisellä kaistalla hitaahkolta vaikuttavan pakettiauton, jonka takalasissa oli tarra "Ehkä olen hidas, mutta olen kuitenkin edelläsi!" Jostain syystä siitä tuli hyvälle tuulelle.

Captain Howdy

Well-known member
Näin samankaltaisen itsetehdyn tarran Provinssirockissa Albert Oilin takinliepeessä: "Ehkä olen hidas, mutta olen kuitenkin ORNARI!" Jostain syystä siitä tuli myötähäpeä.

DFiaA

I told you so
Minä näin tien sivussa punaisen Micran joka oli ajanut toisen auton perään. Poliisit olivat paikalla ja Micran konepelti taittunut. Vieressä kukkahattutäti ulkoilutti koiraa.

En tiedä oliko tuupatulle käynyt pahemmin kun auto oli sivummassa lähellä valotolppaa ja jossain vaiheessa tuli ampulanssi vastaan.

Viimeksi muokattu:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Estäjähavainto

Kävin kaupassa.. Kouvolan Citymarketissa. Keräsin haluamani tarvikkeet kärryyn ja suuntasin kassalle. Jonot oli kohtuu pitkät.. paitsi yhdellä kassalla. Hyökkäsin sinne ja huomasin ilokseni että edellisillä on vain vähän ostoksia. Olin tyytyväinen. Jono eteni hyvää tahtia, kunnes..

Edelläni edennyt rouvashenkilö meinasi ostaa jotain tarjouspaskapaperia ja eikös hän ollut ottanut väärän paketin. Siinä sitten tämä estäjä alkoi kassan kanssa vatvoa että mikä paketti se nyt oli ja onko oikea vaiko eikö ole oikea. No eihän se ollut ja sitten soiteltiin puheluita. Katselin kun viereinen jono valui tasaisen tappavaa tahtia ohi. Ei kuitenkaan lyhentynyt niin paljoa että olisin vaihtanut, koska ajattelin ettei enää kannata.. olisi kannattanut heti kun se vatvominen alkoi..

Jonossa vartomiseen meni enämpi aikaa kuin ostosten keräilyyn. :thumbfh:

Tällä viikolla estäjä-mummeli aloitti helvetinmoisen urputuksen kun hyllyn hintalapussa ja viivakoodissa oli tuotteella 60 sentin ero hinnoissa! Nuori avuton kassaneiti meni ihan sekaisin ja lähti sitten kysymään apua kokeneemmalta kollegaltaan. Vitutti ihan perkeleesti kun sattumalta juuri silloin oli kiire.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Niinhän se on liikenteessäkin:

Ensimmäinen liikennelaki:
Seisova jono alkaa vetää heti, kun olet vaihtanut kaistaa.

Absolut

Private member
Eilen toimin suoraselkäisesti, ja ansaitsen siitä varauksetonta ihailua kaikkien osalta;

Kävin kaupassa, ja kassalle ostokset latoessani huomasin että olin unohtanut ostaa joitain tarvikkeita. Kassalla oli yksi henkilö maksamassa, ja rupattelemassa kassaneidille, jonka jälkeen mieshenkilö kera muutaman viilipurkin, ja sitten minä. Nopsasti arvioin että saatan ehtiä hakemaan voin ja hammastahnan, MUTTEN HAKENUT koska eihän tästä olisi ollut takeita. Toi on nimittäin yksi estämisen ehkä alkukantaisimpia muotoja - latoa hihna täyteen ostoksia ja lähteä hakemaan lisää, ohessa rupatella tuttavien kanssa jne.

Ihailkaa minua.

72

Well-known member
Itsehän en pidä viistoonkävelijöistä.

Absolut

Private member
72 sanoi:
Itsehän en pidä viistoonkävelijöistä.
Se on jokin estäjien kanta-isien alalaji. Kaupassa haahuillaan laidasta laitaan, kurkitaan about jokainen hyllyväli. Kaduilla hivuttaudutaan ympärille katsomatta ympäriinsä. Persiistä koko sakki.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Eilen Turun motarilla oli estajien yleinen sukulainen, hiljaa-lujaa-kuski Volvo 740 turpolla.

Saapui jostain takapuskuriin kiinni mun ohittaessa jonoa.
Annoin heti tilaa kun ohi paasin. Alle kilsan paasta sain sen kiinni ja ohitin (Poson vakionopeussaadin saadettyna 131:een). Volvo hyokkas heti peraan ja ihan puskuriin kiinni.
Siirryin taas pois edesta, mutta tama ei mennytkaan ohi, pysyi siina vasemmalla parin kilsan ajan. Kun mun eteen alkoi ilmestymaan jonoa, panin vilkun vasemmalle ja eikohan tama heti kiihdyttanyt rinnalle ja ohi. Siirryin turvallisen matkan paahan taakse ja painoin taas vakionopeussaatimen paalle. Sain Volvon heti kiinni ja jouduin taas jarruttamaan. Kun oltiin paasty jonon ohi, siirtyi Volvo pois edesta, mina taas painoin 131 mittariin ja siirryin rinnalle. Volvo lahti kiihdyttamaan jalleen ja meni kauas. Siirryin oikealle ja samantien Volvo hidasti. Siirryin vasemmalle ja Volvo taas kiihdytti. Pysyin silla kaistalla hetken ja lopulta Volvo taas pudotti vauhtia etta menin ohitse.
Tata jatkui koko matka keha kolmoselle, jonne siirryin. Volvo viela lopussa kiihdytti lujaa ohitse.

Kertaakaan tama posilo ei katsonut minua pain, vaikka joka yrityksella yritin saada katsekontaktia.
Nelikymppinen se oli, ei mikaan kukkahattutati tai micrakuski. :nope:

Rasittavaa.... :jaska: