Estäjät

Knoukka

Well-known member
Miten sulla, Willer, noin niinku muuten menee?

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Ymmärrän hahmo Willer'iä syvästi.

Olen itse usein kokenut Estäjien toimintaa. Se tässä on huolestuttavaa, että Estäjät ovat vähitellen siirttäneet toimintaansa marketeista myös tieliikenteeseen.

Esim. tänään ajellessani iltavuoroon, eteeni ilmaantui Estäjä, joka ajoi 100 km/h alueella 87 km/h. (Olen tarkistanut autoni mittarin TVL:n nopeustaulusta, tulos = -3 km/h). Olen ottanut huomioon mittarivirheeni näissä kommentoinneissani. Tämä Estäjä muuten ajoi lähes tuliterää monikäyttökorista Hondaa.

Maanantainakin oli liikkeellä Estäjä, kun olin menossa töihin. Tämä henkilö ohjasti uusinta korimallia olevaa farmari-Toyota Avensista. Nopeutensa 100:n alueella oli 85.

Market-Estäjistä mulla olisi lukuisia tarinoita, mut julkaisen ne myöhemmin, tai arkistoin...

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Willer sanoi:
Tämä Estäjä oli jo vähän sen näköinenkin - pituutta 190cm, pitkä nuhruinen (vihreä) takki, lippalakki vedetty kulmakarvojen päälle ja päässä silmälasit, joiden aurinkolinssit oli käännetty ylöspäin. Huumorintajuakin löytyi, nimittäin kassan ynnäilessä sen kuittia, päästi Estäjä kuuluvan naurunremahduksen. Ei ne ihan huumorintajuttomia ole.
Vai oli se Noube käymässä City Marketissa. Koskahan se on ehtinyt sen golfin Masters-turnauksenkin voittamaan?

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Re: Haa.

Il Tempo Gigante sanoi:
Se tässä on huolestuttavaa, että Estäjät ovat vähitellen siirttäneet toimintaansa marketeista myös tieliikenteeseen.
Totta. Eilenkin motarilla ajellessa tasana 120 km/h jouduin ohittamaan kaksi moottoripyörää jotka matelivat noin sadan kilometrin tuntivauhtia estäen näin minua käyttämästä oikeaa kaistaa juuri siinä kohdassa tietä kuin olisin halunnut :mad_old: Tuollaisia estäjiä ne kaikki pärinäpojat ovat (ja -tytöt, sillä toinen estäjä oli nainen) :nope: :mad:

Absolut

Private member
Empiiristen tutkimusten mukaan voin kertoa että Estäjät kansoittavat marketteja pahiten puolen päivän aikaan - koetapa siinä käydä äkkiä kaupassa työaikana ruokaa ostamassa, kun kassalla hurahtaa helpostikin elinikä jos toinenkin.

En ymmärrä että miksi siltä kassalta pitää kysyä jostain lautasliinoista ja (olikohan viime tiistaina) peflettien eri värivaihtoehdoista. Kassan funktio on ottaa rahnat ostoksista, niitä janttereita jotka kieppuu siellä hyllyjen väleissä täyttämässä jne. voi pommittaa moisilla kysymyksillä. Turha muiden aikaa siinä kassalla on kuluttaa, en nimittäin usko että ne tietää joka jumalan tuotetta joka tuommottisessa nykyajan kaupassa on...

edit: nyt vasta huomasin että puhuit seppälän prismasta. Omien kokemuksien mukaan se sittari on vielä pahempi paikka. Kepulaiset irvistelee siellä vailla hoppua lain.

Archie

Well-known member
Mä luulen, että monet Estäjistä ovat siirtyneet töihin tietoturva-alalle. Siellä sitä saa estää ihan ammatikseen (palomuurit, käyttäjäoikeudet, tunnukset, salasanat..).

Absolut

Private member
Willer sanoi:
Mä luulen, että monet Estäjistä ovat siirtyneet töihin tietoturva-alalle. Siellä sitä saa estää ihan ammatikseen (palomuurit, käyttäjäoikeudet, tunnukset, salasanat..).
...päivitykset, ohjelmat ylipäätään, jne. Estää ajoittain työntekoa tehokkaammin kuin kuusiziljardia kovaäänistä, räikeästi pukeutuvaa, ylipainoista, isoihin kultakoruihin ja kenties myös itsetehtyihin rintarosseihin pukeutunutta estäjämuoria.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Willer sanoi:
Puhumattakaan suurten yritysten tällaisista heeboista. Tuohon toimenkuvaan kun vielä lisätään hidas, kankea ja epäkäytännöllinen toimintatapa ja lomakkeet kolmena kappaleena, niin estämisestä muodostuu suoranainen taiteenlaji :thumbup:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Sam sanoi:
Puhumattakaan suurten yritysten tällaisista heeboista. Tuohon toimenkuvaan kun vielä lisätään hidas, kankea ja epäkäytännöllinen toimintatapa ja lomakkeet kolmena kappaleena, niin estämisestä muodostuu suoranainen taiteenlaji :thumbup:
Eikös me sovittu jotain....?!

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Formulanomi sanoi:
En toimikaan, mutta tuo kertomus oli selkeästi siitä virmasta missä työskentelen. :mad_old: :wink:
Toimintatavat siis ovat kuin suoraan 80-luvun valtion konttorista :ahem: Vaan se siitä.

Sijainti
Oslo
Itselleni sattui klassinen tapaus etnovivahteella jokin aika sitten. Luulin ehtineeni sopivasti parhaaseen jonoon, edelläni oli vain yksi henkilö. En kuitenkaan ollut riittävän tarkkana ja huomaamatta jäi lusikkapaketti jota tämä estäjäksi vielä paljastumaton henkilö piteli kädessään vaikka kaikki muut tavarat oli aseteltu liukuhihnalle. Helppo arvata mitä tapahtui, vaikken mitään kehittyneestä keskustelusta ymmärtänytkään sillä se käytiin mitä ilmeisimmin punjabiksi jota en voi kehua hallitsevani. Odottelin kuuliaisesti vuoroani mietiskellen niitä näitä kun "kassa" ja estäjä antautuivat pitkään keskusteluun, myyjä (joka näin paljastui myös estäjäksi) soitteli välillä jonnekin ja häipyi useiden minuuttien ajaksi sanomatta seuraavalle asiakkaalle eli minulle yhtään mitään.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mun suosikkejani on ne, jotka purkaa koko kolikkokassansa siihen pöydälle (yleensä vielä niin, että koikkoja on ainakin liukuhihnan välissä, lattialla ja myyjähenkilön haarojen välissä, mutta harvoin itse pöydällä), jonka jälkeen lasketaan tarvittava rahasumma itse, jonka jälkeen annetaan se myyjälle, joka laskee sen uudelleen ja huomaa, että kymmenen senttiä puuttuu, joka johtaa pahimmassa tapauksessa toimituksen käymiseen uudelleen.

Tämän läheinen sukuluainen on ne, joiden pitää kaivaa se jonkun tasasumman ylimenevä osa lompakostaan (siis jos ostokset vaikka maksaa 10,30 ja aikoo maksaa kakskymppisellä niin kaivaa jostain ne 30 senttiä) ja pysäyttää koko kassan seuraaviksi viideksi minuutiksi kun ratkaiseva viisisenttinen on eri taskussa kuin viimeksi tai jotain. Itsessäänhän tuo on varmaan ihan hyvä idea kunhan siihen ei käytetä kolmasosaa ko. kassan työvuorosta.

Archie

Well-known member
Estäjät ovat myös veikkaajan vihollisia. Otapa veikkaukset ja kiiruhda kioskille puolituntia ennen veikkauskohteen sulkemisaikaa. Siellä se Estäjä odottaa ja iskee juuri siihen edelle, ja alkaa kysellä kioskilla myytävistä kukista. Sitten niitä kukkia ihmetellään ja tehdään kimppua ihan kaikessa rauhassa. Lopulta kun tulee maksun aika, Estäjä iskee viimeisen valttikortin pöytään ... 'taidankin ottaa vielä yhden ässäarvan..' ja alkaa sitten sitä valita (onneluvut, lastenlasten syntymäpäivät yms. pitää huomioida).