Perustuslaki tuskin menisi kansanäänestyksellä läpi. Mutta edelleenkään, me emme ymmärrä siitä tarpeeksi äänestääksemme.Kaktus sanoi:Et voi katsoa asiaa näin, koska ei kansanedustajia valittu sinne istumaan pelkästään sillä perusteella, mikä heidän EU-kantansa on. Minäkin saattaisin äänestää jotain henkilöä, vaikka en olisi samaa mieltä hänen kanssaan EU-kysymyksestä, mutta muista painavista syistä näen hänet hyvänä ehdokkaana. Olen yhä sitä mieltä, että kansanäänestyksellä perustuslaki ei kuitenkaan menisi välttämättä läpi.
Minä ainakin äänestin edustajaa, kenellä on samanlainen ajatusmaailma kuin minulla mahdollisimman monessa kohdassa. Jotta hän osaa näissä" yllättävissäkin asioisa" ajaa etuani. Sillä hän on kansan(eli tässä tapauksessa mm. minun) edustaja hän edustaa eduskunnassa minun mielipiteitä jne.
Sitähän jo eduskuntavaalien aikaan ihmeteltiin, miksi EU:sta ei puhuta.
Ja muutenkin millä persuteella valitaan kansanäänestykset - annetaanko ennen eduskuntavaaleja lista:
"Näistä asioista ei tartte olla edustajan kanssa samaa mieltä, sillä näistä tehdään kansanäänestys"
Täysin absurdi ajatus.
Ja kädet ylös, kuinka moni meistä on lukenut tuon perustuslakiluonnoksen. Siis sen luonnoksen, eikä jo suodatettua tietoa lehdistä?
Ett silleen!!!!!!!!!1