Antsa Rieppo
Well-known member
Takaakin voi nousta keulille tuolla, kun viimeiseltä sijalta voi nousta kakkoseksi.
Juuri näin. Ongelmana on pitkä pääsuora, koska yleensähän autot alkavat kiihdyttää juuri viimeisestä mutkasta kohti maalilinjaa. Nyt sitten tekivät ensimmäisellä kerralla saman, mutta saivatkin turva-auton kiinni ja sen jälkeen sitten käsittämätöntä "Mennään, ei mennä"-leikkiä melkein maaliviivalle asti ja tuloksen näkee keskeyttäneiden listassa.Ei tule mitään tuosta turva-autoilusta. VSC toimii paljon paremmin mielestäni. Nuo ovat (uusintalähdöt) ihan turhan vaarallisia kun pumpataan vauhtia ja jarrua.
Kyllä, mutta enemmän tuo kilvanajoa on kuin F1 nykypäivänä Johan oli viihdyttävät kisat ja kahden tunnin päästä ajellaan varmaan jonossa.GP2 on täynnä sekopäitä.
Toivottavasti F1-kuskitkin tuon tietää. Eli siinä voi nyt sitten vähän kikkailla. Joko jättää pitkän välin turvikseen ja aloittaa kelaamaan nopeutta kurvista #16 tai sitten lyllertelee viivalle asti ja lyö lämän tiskiin vasta siinä. Siis kärkiukko.EDIT: Ja nyt selvisi safety car viivan kohta. Juuri varikolle tullessa olevan shikaanin kohdalla vähän ennen maaliviivaa.
No jos muut kumisi ovat paremmassa kunnossa niin joo ihan pätevä ideahan tuo olisi. Se että omasta virheestä ei seuraa mitään rangaistusta on helvetin typerää.Niin annat toisille tasoitusta Q2:ssa renkaiden osalta pari sekuntia - aivan erinomaisen loistava aika-ajo strategia
Ei ole. Onhan noita vahingoittuneita ennenkin vaihdeltu.Hamiltonille vissiin eri säännöt kuin muilla. :mad_old::wall::yuck:
Miks aiko-ajojen virheistä pitäisi seurata ylimääräisiä rangaistuksia kisaan? Aika-ajoissa olisi tarkoitus ajaa yksi kierros mahdollisimman nopeasti hinnalla millä hyvänsä - koko aika-ajojen idea alkaa nykykatsojilta olla täysin hukassa.No jos muut kumisi ovat paremmassa kunnossa niin joo ihan pätevä ideahan tuo olisi. Se että omasta virheestä ei seuraa mitään rangaistusta on helvetin typerää.
Vaikkei yleisölle niin jänskää, mutta noissa turva-auton poistumisissa saisi vaatia erojen olevan maalilinjalla vähintään vaikkapa puoli sekuntia. Tultaisiin sitten ajamalla, tai toisen virheestä, ohitusetäisyydelle jos kyetään. Eikä tuollalailla ilmaiseksi.GP2 on täynnä sekopäitä. Mitä toi Matsushita ajatteli?
No nykysäännöillä kun kuitenkin aika-ajo - renkailla lähdetään kisaan, niin olisihan se ihan loogista, että siitä jollain tavalla kärsisi, jos ne kyseiset renkaat itse tuhoaa.Miks aiko-ajojen virheistä pitäisi seurata ylimääräisiä rangaistuksia kisaan? Aika-ajoissa olisi tarkoitus ajaa yksi kierros mahdollisimman nopeasti hinnalla millä hyvänsä - koko aika-ajojen idea alkaa nykykatsojilta olla täysin hukassa.
Kyllä tuolla muutama oli aika vihainen Hamiltonille myönnetyistä 'uusista' renkaista. Toivottavasti eivät ole vähemmän ja hellästi ajetut.Ei kai tässä kukaan vihaa ketään kuskia. Hämmästelen ja ihmettelen vaan, miten nämä aina menee.
Aika outoa. Meksikossa mentiin kovaa koska rata korkealla ja ilma ohutta. Bakun rata on merenpinnan alapuolella.Eilen liikkui erilaisia tietoja Boltterin huippunopeudesta, mm. 366, 371 ja 376 km/t. Williams on laittanut twitteriin vielä uuden lukeman: 378 km/t.
https://twitter.com/WilliamsRacing/status/744469234693046272
Korkealla on happea vähemmän.Aika outoa. Meksikossa mentiin kovaa koska rata korkealla ja ilma ohutta. Bakun rata on merenpinnan alapuolella.
Tiedän mutta silti oikein mainittiin ilman ohuuden vaikuttavan nopeutta nostavasti enempi.Korkealla on happea vähemmän.
Ohut ilma syö myös tehoja, mutta ei vaikutta turbossa niinkään.Tiedän mutta silti oikein mainittiin ilman ohuuden vaikuttavan nopeutta nostavasti enempi.