Nykysäännöillä hapenottoa ei ole millään tavalla rajoitettu vaan käytettävän polttoaineen määrää. Eli samat 100KG/s tunnissa polttoainetta rajoittavat moottorien tehon korkeallakin. Ja turbokone muutenkaan vähennä tehojaan ilmanpaineen laskiessa koska moottorin varsinainen ahtopaineeseen vallitseva ilmanpaine ei vaikuta.
Ja samoin myös polttoaineen kemialliset rajoitukset ovat tyypiltään olleet jo viimeiset 20-21 vuotta erittäin säänneltyjä ja viimeisen turbovuoden 1988 tasoon nähden koventuneet huomattavasti vaikka toki tallin muut insinöörit aina koettavat miettiä mahdollisimman oikeaa ja energiatehokasta polttoaineseoslaatua jota käyttää.
Saa kyllä nähdä, että mitä tämän päivän kisassa todella käy. Romua kyllä tulee ilman onnea, mutta GP2:n turva-autokolarit taisivat ainakin osin olla kuskien omaa varomattomuutta ja tietämättömyyttä linjoista? Joskus kyllä toivoisi, että turva-autojen tilanteissa olisi todella erittäin selvät ja tiukat takarajat ilman kolarivaaraa.
Takavuosina ja vuosikymmeninä Course Carien ja Safety Carien ollessa laadultaan mitä oli niin ihan kontissa ei ajettu yleensä vaan kun ne lähtivät radalta niin tilaa yleensä annettiin ajaa pilaamatta silti omaa tai toisen kilpailua. Toki joskus ajettiin ja kolarivaara oli yleensä vielä nykyistä huikeampi.