OoPee
Nuori ikäisekseen
Ne mun "haukkumiset" kohdistu siihen vanhaan versioon ja nekin haukkumiset ei ollu mun haukkumisia vaan sanoin ainoastaan, mitä netistä olin lukenut. Sitä vanhan version palomuuria ei siis yleisestiottaen pidetty kovin hyvänä. Kutosversiossa tuo palomuuri on kuitenkin tehty kokonaan uusiksi ja on hyvä. Tosin jos ihan kaikki hilavituttimet menet aktivoimaan, niin alussa riittää ihmeteltävääjaska sanoi:Oisko jotain suositeltavaa? Vertailuja tms.
Kaspersky kiinnostaa - tosin muistelen Oopeen haukkuneen palomuuria, onkohan tuota jo korjattu? Suhteellisen edullinenkin netistä ostettuna - 60 dollaria, eli 45€. Onko tuo kevyempi koneelle kuin F-Secure?
Toi 45 euroa on kallis, sen saa jo alle 30 eurolla. Itte maksoin aikoinaan 36 euroa netistä, mutta siis en suoraan Kasperskylta downloadattavana vaan tilasin sen paketin, jonka saa kaupastakin.
Mutta ennenku tommosta meet ostamaan, niin testaa ihmeessä. 30 päivää sulla on aikaa kokeilla sitä ilmatteks. Ja jos sen kaupasta ostat, niin älä asenna sitä paketissa olevaa versiota, se on jo vanha.
Ei Kasperskykaan välttämättä kyllä kauheen kevyt ohjelma ole, joten jos on alla helvetin vanhaa rautaa, niin voi tietty kone olla polvillaan. Ittellä on vanha 2500+@3200+ ja siinä tuo kyllä pyörii ihan ok, mutta boottaus kieltämättä kestää jonkinverran. Uudemmassa koneessa ton kanssa ei ole ongelmia, testasin kaverin Intel Core 2 Duossa ja eipä tuo kyllä missään tuntunu.
Ainiin... jos koneella sattuu olemaan Logitechin WebCam, niin välttämättä en suosittele Kasperskya. Logitechin webcamin softan yks service saa meinaan koko koneen sekaisin, jos koneella on Kaspersky. Sen palvelun tosin voi huoletta deaktivoida, webcam toimii ilman sitäkin, mutta silti toi on vähän vittumainen etenkin, jos myöhemmin haluat päivittää niitä webcamin ajureita (olettaen, etteivät Logitechilla ja Kasperskylla keksi siihen mennessä ratkaisua ongelmaan), sekin meinaan kusee.
Viimeksi muokattu: