F-Zecure 2007

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Oisko jotain suositeltavaa? Vertailuja tms.
Kaspersky kiinnostaa - tosin muistelen Oopeen haukkuneen palomuuria, onkohan tuota jo korjattu? Suhteellisen edullinenkin netistä ostettuna - 60 dollaria, eli 45€. Onko tuo kevyempi koneelle kuin F-Secure?
Ne mun "haukkumiset" kohdistu siihen vanhaan versioon ja nekin haukkumiset ei ollu mun haukkumisia vaan sanoin ainoastaan, mitä netistä olin lukenut. Sitä vanhan version palomuuria ei siis yleisestiottaen pidetty kovin hyvänä. Kutosversiossa tuo palomuuri on kuitenkin tehty kokonaan uusiksi ja on hyvä. Tosin jos ihan kaikki hilavituttimet menet aktivoimaan, niin alussa riittää ihmeteltävää :D

Toi 45 euroa on kallis, sen saa jo alle 30 eurolla. Itte maksoin aikoinaan 36 euroa netistä, mutta siis en suoraan Kasperskylta downloadattavana vaan tilasin sen paketin, jonka saa kaupastakin.

Mutta ennenku tommosta meet ostamaan, niin testaa ihmeessä. 30 päivää sulla on aikaa kokeilla sitä ilmatteks. Ja jos sen kaupasta ostat, niin älä asenna sitä paketissa olevaa versiota, se on jo vanha.

Ei Kasperskykaan välttämättä kyllä kauheen kevyt ohjelma ole, joten jos on alla helvetin vanhaa rautaa, niin voi tietty kone olla polvillaan. Ittellä on vanha 2500+@3200+ ja siinä tuo kyllä pyörii ihan ok, mutta boottaus kieltämättä kestää jonkinverran. Uudemmassa koneessa ton kanssa ei ole ongelmia, testasin kaverin Intel Core 2 Duossa ja eipä tuo kyllä missään tuntunu.

Ainiin... jos koneella sattuu olemaan Logitechin WebCam, niin välttämättä en suosittele Kasperskya. Logitechin webcamin softan yks service saa meinaan koko koneen sekaisin, jos koneella on Kaspersky. Sen palvelun tosin voi huoletta deaktivoida, webcam toimii ilman sitäkin, mutta silti toi on vähän vittumainen etenkin, jos myöhemmin haluat päivittää niitä webcamin ajureita (olettaen, etteivät Logitechilla ja Kasperskylla keksi siihen mennessä ratkaisua ongelmaan), sekin meinaan kusee.
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Juhis sanoi:
No ei, mutta ei varmaan oo liikaa vaadittua että löytäisi edes sellaset, mitkä ilmaisohjelmat löytää. Eihän muuten ole mitään järkeä maksaa, jos ei saa parempaa rahalla kuin ilmaiseksi!
Edelleenkään toi paremmuus ei ratkea sillä, että ilmaisohjelma löytää kaksi virusta, joita maksullinen ei löytänyt, sillä jospa se maksullinen löysikin tuhat semmosta virusta, joita se ilmainen ei olis koskaan löytäny?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Ne mun "haukkumiset" kohdistu siihen vanhaan versioon ja nekin haukkumiset ei ollu mun haukkumisia vaan sanoin ainoastaan, mitä netistä olin lukenut. Sitä vanhan version palomuuria ei siis yleisestiottaen pidetty kovin hyvänä. Kutosversiossa tuo palomuuri on kuitenkin tehty kokonaan uusiksi ja on hyvä. Tosin jos ihan kaikki hilavituttimet menet aktivoimaan, niin alussa riittää ihmeteltävää :D

Toi 45 euroa on kallis, sen saa jo alle 30 eurolla. Itte maksoin aikoinaan 36 euroa netistä, mutta siis en suoraan Kasperskylta downloadattavana vaan tilasin sen paketin, jonka saa kaupastakin.

Mutta ennenku tommosta meet ostamaan, niin testaa ihmAeessä. 30 päivää sulla on aikaa kokeilla sitä ilmatteks. Ja jos sen kaupasta ostat, niin älä asenna sitä paketissa olevaa versiota, se on jo vanha.

Ei Kasperskykaan välttämättä kyllä kauheen kevyt ohjelma ole, joten jos on alla helvetin vanhaa rautaa, niin voi tietty kone olla polvillaan. Ittellä on vanha 2500+@3200+ ja siinä tuo kyllä pyörii ihan ok, mutta boottaus kieltämättä kestää jonkinverran. Uudemmassa koneessa ton kanssa ei ole ongelmia, testasin kaverin Intel Core 2 Duossa ja eipä tuo kyllä missään tuntunu.

Ainiin... jos koneella sattuu olemaan Logitechin WebCam, niin välttämättä en suosittele Kasperskya. Logitechin webcamin softan yks service saa meinaan koko koneen sekaisin, jos koneella on Kaspersky. Sen palvelun tosin voi huoletta deaktivoida, webcam toimii ilman sitäkin, mutta silti toi on vähän vittumainen etenkin, jos myöhemmin haluat päivittää niitä webcamin ajureita (olettaen, etteivät Logitechilla ja Kasperskylla keksi siihen mennessä ratkaisua ongelmaan), sekin meinaan kusee.
No penteles! Kun tuon F-Secure 2006:n kanssa ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmaa (resurssisyöppöydestä en osaa sanoa, kun en ole konetta ajanut ilman sitä, mutta mitään erikoista en ole havainnut.)

Manuaalinen tarkastus jonka satunnaisesti ajoin jumitti kyllä aina yhteen tiedostoon (joku GP3:n modaus-file), mutta tuota lukuunottamatta.

Sikäli olin jo ostamassa 2007:aa, kunnes Ruunari kertoili tämän.

Onko jossain vertailua uusimpien Internet Securityjen osalta?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Testasin superantispyware -nimistä ohjelmaa, ja alkuhankaluuksien jälkeen tuntuu olevan aika kettu löytämään troijalaisia.

Ennestään ajoin ad-awaren ja spybotin, sitten skannasin tällä uudella, ja löytyi 6 "uhkaa", joista 3 jollain lailla troijalaisia.

Voihan se tietty olla, että ne oli jotain haamulöytöjä, jotta ohjelma jäisi käyttöön. Ohjelma näet vaikuttaa jossain määrin rahastusmeiningiltä. Jaksaa muistutella siitä, että maksullisessa versiossa on sitä ja tätä. Kun koneen laittaa päälle, niin näyttöön pärähtää ekana "hieno" superspywaretaulu, ja alaepalkkiin tulee pöpön kuva, eli sen ikoni. start-run-msconfigin startupilla sain ohjelman rauhoittumaan, ja näyttihän sieltä optionseistakin löytyvät täppä, jolla ohjelman sai olemaan käynnistymättä kun koneen avaa. Silti, jos ohjelmaa haluaa käyttää, niin heti kun sen avaa, se tunkee ikonin ruudun oikeaan alakulmaan. Ja sitä ei saa sieltä pois ellei käynnistä konetta uudelleen. Ärsyttävää.

Uskaltaneeko tuota ohjelmaa edes käyttää? Mitä Oopee - tuo kaikkien tiedonjanoisten sankari ja tietokoneiden Robin Hood - sanoo? :)
 
Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
No penteles! Kun tuon F-Secure 2006:n kanssa ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmaa (resurssisyöppöydestä en osaa sanoa, kun en ole konetta ajanut ilman sitä, mutta mitään erikoista en ole havainnut.)

Manuaalinen tarkastus jonka satunnaisesti ajoin jumitti kyllä aina yhteen tiedostoon (joku GP3:n modaus-file), mutta tuota lukuunottamatta.

Sikäli olin jo ostamassa 2007:aa, kunnes Ruunari kertoili tämän.

Onko jossain vertailua uusimpien Internet Securityjen osalta?
No mikä sua pakotata ostamaan sitä ennen kuin testaat? Eiköhän F-Securellakin ole olemassa trial-versio.

On niitä, googlettamalla löytynee. En muista ulkoa niitä sivuja.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Uskaltaneeko tuota ohjelmaa edes käyttää? Mitä Oopee - tuo kaikkien tiedonjanoisten sankari ja tietokoneiden Robin Hood - sanoo? :)
Taitaisin jättää käyttämättä. Haiskahtaa tosiaan vähän rahastukselta, mikä tunne vain vahvistuu, kun vähän googlettaa ton ohjelman nimellä :eek:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
No mikä sua pakotata ostamaan sitä ennen kuin testaat? Eiköhän F-Securellakin ole olemassa trial-versio.
On - tosin idea tässä vähän on se, että formatoin koneen ja laitan uuden virustorjunnan sisään. Virustorjunnan vaihtaminen ilman formatointia aiheuttaa kokemukseni mukaan lähinnä harmaita hiuksia.

Tosin F-Securea voinen kokeilla ennen formatointia :rolleyes:

OoPee sanoi:
On niitä, googlettamalla löytynee. En muista ulkoa niitä sivuja.
Jaahas, uus linja :nope: ;)

Mutta muutamaa katselin. En vain löytänyt sellaista jossa ois samassa kaikki "mielenkiintoiset":
- Symantec
- Kaspersky
- F-Secure

... kai tuota Zonelabsin tuotettakin vois harkita.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
On - tosin idea tässä vähän on se, että formatoin koneen ja laitan uuden virustorjunnan sisään. Virustorjunnan vaihtaminen ilman formatointia aiheuttaa kokemukseni mukaan lähinnä harmaita hiuksia.
Kyllä etenkin, jos se vanha on Symantec :eek: Tosin sillekin löytyy kyllä ihan oma deinstallointisofta. Eli ensin tavallinen deinstallointi ja perään sitten se ohjelma, joka poistaa sen kokonaan.

Löytyy kyllä Kasperskyllykin vastaava ja tietääkseni myös F-Securelle.

Jaahas, uus linja :nope: ;)
:D

On vähän kiirusta tässä pitäny :doubtful:

...mutta kai säkin nyt osaat itte kuuklettaa :eek:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Kyllä etenkin, jos se vanha on Symantec :eek: Tosin sillekin löytyy kyllä ihan oma deinstallointisofta. Eli ensin tavallinen deinstallointi ja perään sitten se ohjelma, joka poistaa sen kokonaan.

Löytyy kyllä Kasperskyllykin vastaava ja tietääkseni myös F-Securelle.
Varmasti on, mutta käsittääkseni noidenkin kanssa voi ajautua kivoihin vaikeuksiin. Tai siis noikaan ei takaa ongelmatonta lopputulosta....

OoPee sanoi:
:D

On vähän kiirusta tässä pitäny :doubtful:

...mutta kai säkin nyt osaat itte kuuklettaa :eek:
kuuklettaa - mitä se tarkoittaa? kurlingin pelaamista? En osaa :(

tai no pikkusen kiirusta täälläkin, en keksinyt sopivaa hakusanaa, että sopiva artikkeli ois ekalta sivulta löytänyt, pitänee katsella tarkemmin ajan kanssa - kun ehtii!
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
jaska sanoi:
On - tosin idea tässä vähän on se, että formatoin koneen ja laitan uuden virustorjunnan sisään. Virustorjunnan vaihtaminen ilman formatointia aiheuttaa kokemukseni mukaan lähinnä harmaita hiuksia.

Tosin F-Securea voinen kokeilla ennen formatointia :rolleyes:



Jaahas, uus linja :nope: ;)

Mutta muutamaa katselin. En vain löytänyt sellaista jossa ois samassa kaikki "mielenkiintoiset":
- Symantec
- Kaspersky
- F-Secure

... kai tuota Zonelabsin tuotettakin vois harkita.

Kuin ollakkaan, just aamusella lueskelin tällästä:
http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=2007334
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
Varmasti on, mutta käsittääkseni noidenkin kanssa voi ajautua kivoihin vaikeuksiin. Tai siis noikaan ei takaa ongelmatonta lopputulosta....
No jos ne on hyvin tehty, niin kyllä niiden pitäis taata. Meinaan jos siitä softasta on kaikki rippeet rekisteriavaimineen veke, niin millai se enää vois haitata?

On mulla tälläkin koneella ollu muistaakseni ainakin Norton ja F-Secure (F-Secure tosin van pari viikkoa) ja nyt sit jo pidempään Kaspersky eikä ole ongelmia. Sekä Nortoniin että F-Secureen käytin erillistä poisto-ohjelmaa. Jälkimmäiseen sain poisto-ohjelman eräältä nimeltämainitsemattomalta forumilaiselta (kiitosta vaan), en tiedä onko se julkisesti ladattavissa.

Niin siis niitä poistoohjelmia pitäis yleensä käyttää safe modessa (mikä helvetti se oli taas suomeksi?), että tulos olis taattu.


Ah... vikasietotila :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
burb sanoi:
Jonkun testin perusteella kokeilin juurikin tuota OoPeen mainitsemaa AntiViriä, sekä Bitdefenderiä.
Bitdefenderissä alkoi ärsyttämään se, että se pomppasi aina päivittäessä itsensä siihen selaimen päälle tai kesken kiihkeän ajopelin heitti työpöydälle. Samaa tekee toisinaan AntiVir, mutta huomattavasti harvemmin. Jotkut pelit näyttää olevan herkempiä tuolle...
Ihan täysin tyytyväinen en siis kumpaankaan ole, vaikka itse virustarkistus lienee kohdallani ollut moitteetonta. AntiVir mulla nyt kuitenkin koneella on.
Palomuurina ZoneAlarm jo monennetta vuotta, ihan hyvin toimii.
Ad-awarella satunnaisesti putsaan konetta, eipä tuonne pahoja bakteereja ole pesiytynyt.
Että tuossa mun ilmaisohjelmilla toteutettu turvaratkaisu. En väitä että on paras ratkaisu.

Ei kai sitä ilmaisilta ohjelmilta voi vaatia täydellisyyttä....
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Juhis sanoi:
Tämä isän kone, jonka mun piti laittaa taas iskuun, jumitteli jatkuvasti ja kokoajan, eikä mikään tuntunut auttavan, vaikka kokeilin vaikka mitä ja tein mm. Runar&Kyllikin ansioikkaiden neuvojen mukaisesti. Lopulta päädyin samaan tulokseen kuin R&K, että F-secure jumittaa konetta ja näinhän se oli. Ongelmat häipyivät samantien kun poistin juuri äsken kyseisen paskan ja asensin Avastin tilalle, kone toimii kuin unelma, ja on todella vikkelä. Kaiken huipuksi Avast löysi heti muutaman viruksen jotka F-secure missasi täysin!

Niin sitä ihmisiä liikkeessä huijataan, iskäkin oli rahalla ostanut mukamas hyvät ohjelmat, mutta niin vain kävi että ilmaiset on parempia. Nyt tässä on avastin lisäksi Spybot ja Windowsin oma palomuuri päällä, ja tällä hetkellä ainakin toimii loistavasti.
Sama operaatio tehty myös iskän työläppärille, F-securen poisto palautti senkin käytettävyyden kertaheitolla. Nyt toimii sekin kone vikkelästi ja ongelmitta. Näiden kokemusten perusteella voin sanoa, että F-secure ei päädy mihinkään koneeseen enää ikinä, josse on musta kiinni. Ja jos joskus päätyy, on luottamuksen takaisin saamisen eteen saanut tulla paljon vakuuttavia testituloksia ja käyttäjäkehuja; niitä en usko koskaan tulevan tarpeeksi.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Ite olen kyllä todella tyytyväinen symanteciin. Toimii kivasti, ei tahmaa konetta, ja enkä ainakaan koneessa olen ylimääräisä eläviä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
JOC sanoi:
Ite olen kyllä todella tyytyväinen symanteciin. Toimii kivasti, ei tahmaa konetta, ja enkä ainakaan koneessa olen ylimääräisä eläviä.
Mulla oli tuon Nortonin kanssa aikoinaan (pari vuotta sitten) tilanne sama kuin Juhiksella nyt F-Securen. Vannoin mielessäni, ettei tulee Symantec koskaan enää mun koneelle. Mutta noh, mitäpä noita vannomaan, ohjelmat muuttuu, toiset paranee toiset huononee.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
JOC sanoi:
Ite olen kyllä todella tyytyväinen symanteciin. Toimii kivasti, ei tahmaa konetta, ja enkä ainakaan koneessa olen ylimääräisä eläviä.
Siis koneessa ei siis pitäisi olla ylimääräisiä, mutta mistä sitä ikinä tietää. Pyrin olemaa aika tiukka lähdekurin kannalta.
 

Slartibartfast

Well-known member
Liittynyt
8.9.2006
Viestit
185
Sijainti
Vuono
Mitenkäs kännykät? Käyttääkö kukaan kännykässään F-Securea?
Mulla on omassani (e70) F-Secure ja kännykkähän kaatuilee kokoajan. Saattaapi tosin olla Nokian ihan oma ominaisuus toi kaatuilu.
Tarttis vissiin kokeilla, että kaatuileeko känny ilman virustorjuntaa.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Slartibartfast sanoi:
Mitenkäs kännykät? Käyttääkö kukaan kännykässään F-Securea?
Mulla on omassani (e70) F-Secure ja kännykkähän kaatuilee kokoajan. Saattaapi tosin olla Nokian ihan oma ominaisuus toi kaatuilu.
Tarttis vissiin kokeilla, että kaatuileeko känny ilman virustorjuntaa.
Mikä känny? Löytyykö tästä joukosta?
EDIT: Olihan se siinä mainittu (E70), sama mikä mulla.

Tarkista *#0000# puhelimen softaversio. Mulla oli joku 1.06xx.xx.xx ja kävin lataamassa noi viimeisimmät päivitykset ja nyt 0n 2.0618.07.10, softaversion päiväys on 31-08-06.

EDIT2: Ota ensin full backup ja vielä varmuudeksi kopsaa kaikki contactit muistikortille talteen. Itsellä contactit hävisi, mutta kaikki muut säilyi. Kavereilla on contactitkin säilyneet. Ja lopuksi restore siltä backupilta.

EDIT3: Ja kannattaa tietysti lukea tämä threadi läpi ennenkuin tekee mitään ;-) Tuo ongelma on jo kyllä ratkaistu, mutta se virittää päivitystunnelman sopivaksi ;-)
http://discussions.europe.nokia.com/discussions/board/message?board.id=swupdate&message.id=791
 
Viimeksi muokattu:

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Minulla oli kotikoneessa 'paukahtanut' yönseutuna itsekseen securitaksen lapsilukko päälle enkä millään muistanut salasanaa. Lapsilukko esti forumille pääsemisen. Homma hoituu kuitenkin ohjeen mukaan sillä, että syöttelee ne securitaksen 'koodit' koneeseen uudelleen ja voi virittää uuden salasanan. Löytynevätköhän? :eek: Lieneekö jokin salasanojen urkintaohjelma asialla? :eek:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Minulla oli kotikoneessa 'paukahtanut' yönseutuna itsekseen securitaksen lapsilukko päälle enkä millään muistanut salasanaa. Lapsilukko esti forumille pääsemisen. Homma hoituu kuitenkin ohjeen mukaan sillä, että syöttelee ne securitaksen 'koodit' koneeseen uudelleen ja voi virittää uuden salasanan. Löytynevätköhän? :eek: Lieneekö jokin salasanojen urkintaohjelma asialla? :eek:
Ja on siis täysin poissuljettu vaihtoehto, että olisit itse vahingossa klikannu sen lapsilukon päälle?

Kai se periaatteessa on mahdollista, että joku pöpö tommosta tekis, en kyllä lonkalta tiedä mikä semmonen saattais olla. Eipä kai se paha idea olis, skannata kone lävitse, mutta toisaalta saattaa olla, että F-Secure ei sitä pöpöä tunnista, jos ei ole tähänkään mennessä tunnistanut :dunno: Mä melkein kyllä veikkaisin, että syy on joku muu. Joko sä olet itse erehdyksessä aktivoinnut sen, tai F-Secure on sekoillut.

Toki koneen voi skananta jollain onlineskannerillakin. Löytyy esim. tuolta ja tuolta, vaatinevat toimiakseen Internet Explorerin, Firefoxilla ei toimi.

Löytyyks sulta joku adware skanneri koneelta? Silläkin vois kokeilla.
 
Ylös