OoPee
Nuori ikäisekseen
Joo no mä tarkotin lähinnä sitä, että just ne virusohjelmistot ja palomuurit ovat myös sen viruksen tahi madon tiellä ennenkuin se pääsee koneeseen sisään tappamaan niiden käyttämät prosessit. Tokihan niistäkin aina aukkoja löytyy, mutta useinmiten ne kyllä sitten myös paikataan suhtkoht vauhdilla, harvemmalla security softan tekijällä on kai varaa pitää softissaan tunnettua aukkoa kovinkaan pitkään.Runar ja Kyllikki sanoi:Sepä se. "Onneksi" eri ohjelmien tekijät, etunenässä Microsoft itse, ovat tehneet siitä aika helppoa. Pahimmillaanhan näihin ei ole tarvittu minkäänlaista käyttäjäinteraktiivisuutta. Kuten virus- yms tartuntojen määristä maailmalla voi päätellä.
Ongelmana on tietty se, että tilastojen mukaan kaiketi pahimmillaan jopa noin puolet käyttäjistä ovat liikkeellä täysin ilman minkäänlaista virusohjelmistoa tahi palomuuria. Jos en ihan väärin muista, niin prosenttiluvut olivat luokkaa 30% ja 50%, en muista kumpi oli palomuurittomien ja kumpi antivirusohjlemittomien luku. Ja sekään tietty, että sattuu olemaan koneella joku ikivanha AntiVir, jonka signaturet on useamman vuoden vanhoja, ei kauheesti auta :frown: Loppupelissä siellä on vielä käyttäjä itse, joka epätietoisuuttaan voi jopa antaa sille virukselle luvan tehdä pahojaan