F1 2011

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
No en nyt hirveästi ole tänne hehkutellut tästä, vaikka hyvä peli onkin kyseessä. Ja mitä tuli huomattua, KERS:llä saa paljon paremman hyödyn kun antaa auton liikkua pari metriä ja sitten se pohjaan. Paljon ei tarvitse, lähtöpaikasta riippuen minkä verran.
 

Keittiöpsykolokki

Webberin kytkin
Liittynyt
25.9.2011
Viestit
84
Sijainti
Ankkalampi
Sieltähän se eka voitto urassa napsahti. Paikkana Montreal. Lähdössä sijalta 9. toiseksi ja ensimmäisen kierroksen lopussa Vettelin rinnalle ja ensimmäiseen mutkaan ykkösenä. Sen jälkeen limitillä varikkokäyntiin asti jonka jälkeen pari ohitusta. Muiden stopatessa takaisin kärkeen ja sitten vain kevyttä laskettelua kohti maalia.

Vettel 112
Hamilton 110
minä 102
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Sieltähän se eka voitto urassa napsahti. Paikkana Montreal. Lähdössä sijalta 9. toiseksi ja ensimmäisen kierroksen lopussa Vettelin rinnalle ja ensimmäiseen mutkaan ykkösenä. Sen jälkeen limitillä varikkokäyntiin asti jonka jälkeen pari ohitusta. Muiden stopatessa takaisin kärkeen ja sitten vain kevyttä laskettelua kohti maalia.

Vettel 112
Hamilton 110
minä 102
Millä autolla ajat? Itelle uran toiset pisteet juuri Montrealissa, ajoin suuren osan kisasta kärjessäkin. Tosin lopussa etusiivet rupesi varisemaan turhankin innokkaasti.
 

Keittiöpsykolokki

Webberin kytkin
Liittynyt
25.9.2011
Viestit
84
Sijainti
Ankkalampi
Millä autolla ajat? Itelle uran toiset pisteet juuri Montrealissa, ajoin suuren osan kisasta kärjessäkin. Tosin lopussa etusiivet rupesi varisemaan turhankin innokkaasti.
Williams.

Monacossakin oli hyvää skabaa. Lopussa tuli kunnon ruuhka kun kierroksella ohitettavia oli joka puolella, mutta en päässyt hyötymään siitä tarpeeksi. Ensimmäistä kertaa kävi niin, etten pudonnut varikkokäyntien aikana vaan itseasiassa jopa paransin kolmanneksi. Se sija pysyi myös maaliin saakka.

Nyt sijoitukset 4, 4, 6, 4, 2, 3, 1. Saa nähdä mitä vielä loppukaudesta tapahtuu. Mestaruuteen en usko olevan mahdollisuuksia ja nykyinen sijoitukseni/piste-eroni kärkeen johtuukin oikeastaan enemmän kärkimiesten epäonnesta kuin omista huipputuloksistani.

EDIT: Valenciassa kävi kunnon pullamunkki. Ensimmäinen mutka meni aivan pieleen ja olin sijalla ne muut. Olin vielä mutkan puolivälissä kun tuli ilmoitus, että SC tulee radalle. Päätin käyttää tilaisuuden hyväkseni ja kävin vaihtamassa kovemmat renkaat alle. Sitten ajelin rauhassa letkan kiinni ja poimin sijoituksia muiden pysähtyessä varikolle. Vettel tuli varikolta aivan eteeni, mutta en pystynyt hyödyntämään tilaisuutta ja parin mutkan liukastelun jälkeen Vettel karkasi horisonttiin. Tyydyin varmistelemaan kakkossijaani eikä se oikeastaan ollut koko loppukisan aikana kertaakaan uhattuna. Maalisuoralla satuin katsomaan taakseni ja näin kuinka Button syöksyi Webberin ohi kolmanneksi viimeisessä mutkassa. Sijoitus kuitenkin toinen johon saa olla tuolla radalla erittäin tyytyväinen.

Kumma kyllä, että aika-ajovauhti on niin heikkoa. Parhaat lähtöruudut vissiin 5 ja 9, mutta loput ovatkin sitten luokkaa 18 ja alaspäin. Sitten taas kisoissa vauhti riittää haastamaan top-6 paikoista. Hassua.
 
Viimeksi muokattu:

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Kumma kyllä, että aika-ajovauhti on niin heikkoa. Parhaat lähtöruudut vissiin 5 ja 9, mutta loput ovatkin sitten luokkaa 18 ja alaspäin. Sitten taas kisoissa vauhti riittää haastamaan top-6 paikoista. Hassua.
Mulla taas juuri päinvastoin. Ilman Penaltyja olisin top 10 lähtenyt jo useampaankin kertaan, oikeastaan vain Monaco ja Melbourne olisivat poissa. Ja joku oliko niitä kaksi muuta kun lähdin jostain ruuduista 15 ja 12... Mutta aika-ajoissa hyvässä vauhdissa, kuitenkaan nuo eturivinkään lähtöpaikat ei riitä sitten pitämään sijoitusta kisassa. Renkaat kuorii ja DRS:ssää ei saa käyttää.
 

Keittiöpsykolokki

Webberin kytkin
Liittynyt
25.9.2011
Viestit
84
Sijainti
Ankkalampi
Unkarissa tuli SC kisan loppupuolella (en itse tehnyt mitään) joka pilasi Vettelin kisan ja näin pääsin nousemaan toiseksi. Nyrrelläkin tuli SC heti ensimmäisen mutkan jälkeen rankkasadekisassa. Uskomattoman paljon siis on urassani nähty turva-autoepisodeja.

Monzassa tuli voitto joka oli todella kovan työn takana. Lähtöruudusta 11 väänsin itseni väkisin kolmanneksi ensimmäisen mutkan jälkeen, sitten toisessa shikaanissa toiseksi ja Ascarin jälkeen kärkeen. Sen jälkeen AI sai juonesta kiinni ja käytännössä koko kisan ajan sain puolustaa paikkaani ainakin kahta autoa vastaan, viimeisillä kierroksilla minua hiillosti jopa neljä kuljettajaa. Pari kertaa jouduin ohitetuksi ja monet kerrat mentiin 3 autoa rinnakkain. Voitto sieltä kuitenkin jollain ihmeen kaupalla tuli. Eroa nyt Vetteliin enää 8 pistettä ja muut alkavat jo olemaan sen verran kaukana, että taitaa tulla kova 1 vs. 1 mestaruudesta.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Se hyvä puoli tässä on, että v-mäiset radatvoi melkeinpä skipata, kun ihan joka paikassa ei tarvii ajaa sitä 20%. Nyt sitten voitoista tuli pikkusen liian helppoja, mutta en valita.

Ja Monaco on edelleenkin mahdottomuus. Korkeintaan puoli kierrosta voi ajaa rikkomatta siipiään. Oli pakko laittaa viat vain kosmeettisiksi... Mutta nyt on kolmen kisan palkintoputki, Turkissa 3, Espanjassa ja Monacossa voitto. Ja autona FI.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Kauden kolmas perättäinen voitto tuli nyt sitten Montréalista, vieläpä kovan ajon jälkeen. Varikolta pääsin kylläkin aika pitkäksikin aikaa Hamiltonista eroon, mutta kyllä se taas viimeiset kierrokset roikku perässä kiinni.

Nyt vihdoin Valenciaan. Aika jännä, että telkkarissa niin tylsä rata voi olla näin mielenkiintoinen rata ajaa. Voisin sanoa, että top3 ratojani tässä pelissä.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Williamsilla alotin uuden kauden professionaalilla, 20 % kisat eikä ajoapuja. No ekasta kisasta paalu ja voitto. Aika-ajossa Vettel oli 3 sekkaa hitaampi ku minä (normaali olosuhteissa) mutta kisassa se pysy koko ajan 1s - 2s perässä. Ihan kiva kun ottaa tämän nykyisen uran debyyttikisassa voiton ja inssi ei sano mitään, mutta sitten kun näytetään tallipisteet niin se alkaa juhlimaan. Kympissä se inssi alko aina huutamaan ku otti voiton.
 

Keittiöpsykolokki

Webberin kytkin
Liittynyt
25.9.2011
Viestit
84
Sijainti
Ankkalampi
minä 323
Webber 261
Vettel 238
Hamilton 212
Alonso 210
Button 200

Abu Dhabissa tuli mestaruus voitolla. Lisäksi kauden aikana voitot Montrealista, Monzasta, Singaporesta ja Interlagosista. Lisäksi 5 kakkossijaa, 2 kolmossijaa, 5 nelossijaa ja kertaalleen sekä viides, että kuudes. Aika-ajoissa vain kaksi kertaa top-10.

Lopulta mestaruus tuli turhankin helposti, sillä Vettel hölmöili lähestulkoon kaikissa viimeisissä kisoissa itsensä ulos pisteiltä. McLaren tarjosi minulle pahvia ja otin sen vastaan. Melbourneen vaatimattomasti tavoitteeksi paalu ja voitto. :D
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Peliin tuli nyt sitten sellanen errori että se kaatu aina avattaessa. Kokeillaan uudelleen lataamista, jos se siitä sitten toimis. Steamissa toi ennakko-lataaminen on aina vähän sellasta.

Urassa pääsin jo toisella kaudella Valeciaan asti Mersun ratissa. mut nyt kaik mänt
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Vähän ajattelin myös hankkia kyseisen pelin PC:lle. Kiinnostaisi vain kuinka raskas peli todellisuudessa on. Ilmoitetut laitevaatimukset harvemmin kertovat mitään. Omasta koneesta löytyy:

Intel Quad Core Q9550
Ati HD4850 512mb
8gb DDR3 ram
Win 7 64bit

Näyttis epäilyttää itseäni eniten. Teidän kokemuksia siis. Onko esim raskaampi kuin F1 2010?
 
Viimeksi muokattu:

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Vähän ajattelin myös hankkia kyseisen pelin PC:lle. Kiinnostaisi vain kuinka raskas peli todellisuudessa on. Ilmoitetut laitevaatimukset harvemmin kertovat mitään. Omasta koneesta löytyy:

Intel Quad Core Q9550
Ati HD4850 512mb
8gb DDR3 ram
Win 7 64bit

Näyttis epäilyttää itseäni eniten. Teidän kokemuksia siis. Onko esim raskaampi kuin F1 2010?
Täällä käyn välillä kokeilemassa riittääkö palikat johonkin peliin. Jos omat palkit kohtaa recommendedin niin sitte pitäs kaiketi pyöriä hyvin.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Peliin tuli nyt sitten sellanen errori että se kaatu aina avattaessa. Kokeillaan uudelleen lataamista, jos se siitä sitten toimis. Steamissa toi ennakko-lataaminen on aina vähän sellasta.

Urassa pääsin jo toisella kaudella Valeciaan asti Mersun ratissa. mut nyt kaik mänt
Siis mitä helvettiä! ei uudelleen lataus toiminu. Mun kone on jostain syystä ihan yhtäkkiä päättäny että mun peli ei enää toimikkaa! avattaessa kaatuu jostain syystä. Siis oikeesti mitä vittua! Tuispa ny nopeesti joku päivitys tai jotain. On ny neuvot vähissä!:mad_old:
 

Henkaboy

Well-known member
Liittynyt
6.1.2011
Viestit
393
Tää on näitä crapmasterin pelejä, monilla muillakin ollut vastaavia ongelmia edellisissä peleissä. Jotkut saaneet toimimaan ajureita päivittämällä.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Omituista, mulla ei oo ollu kyllä mitään ongelmia pelin toimivuuden kanssa.
Sekin HRT ja Turkin 8 mutka DRS auki ei ole sen koommin toistunut, vaikka yrittänyt olen saada sitä toistumaan juuri Turkin 8 mutkassa...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Nyt olen vähän ehtinyt peliä kokeilemaan ja onhan tuo bugeista huolimatta loistava tuotos. Ajomalli on meikäläisen makuun paljon parempi kuin F1 2010:n alohjaava "stabiili"-malli. Nyt oikeesti voi ajaa sitä autoa enemmän kuin autoa tuleekin ajaa.

Toivottoman hidashan mä olen. Ajan vaikeimmalla tasolla, ilman apuja, Lotuksella, uraa. Ja esim. Australiassa en harkoista ja aika-ajoista päässyt kuin vimppaan ruutuun. Trulli oli 23. ruudussa jotain puolisen sekkaa nopeampana.

Kisassa vauhtia löytyi jo paremmin, mutta malttia taasen ei. Lopulta 50% tarina päättyi heikoiksi menneillä kumeilla spinnailuun.

Nautin myös tuosta, että sen kaasun kanssa täytyy tietää mitä tehdä (ilman TC:tä), eikä ole vain tyyöliin, talla pohjaan mutkassa kuin mutkassa.

Time Trialia olen koittanut ja noita Scenario-haasteita kans. ajettavuus sateellakin on tosi liukkaan oloista, varsinkin jarrutuksissa, oudosti kyllä mutkassa pitoa tuntuu löytyvän jarrutustilannetta paremmin.

Monta hikistä iltaa vietän vielä pelin parissa.

1-10 asteikollla sanoisin arvosanaksi tällaisenaan 8. Bugit pois, niin nousee ysiin.

Codemasters on tehnyt ihan hyvää työtä, ei täydellistä, mutta aikaisempiin F1-peleihin verrattuna eteenpäin on menty.

EDIT: Ja joo tosiaan, jotta pelistä saa kaiken irti niin Suspension heti max jäykkyydelle ja Ride Heightit niin alas kuin menee.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
EDIT: Ja joo tosiaan, jotta pelistä saa kaiken irti niin Suspension heti max jäykkyydelle ja Ride Heightit niin alas kuin menee.
Joka on myöskin bugi, jonka hyödyntämistä kaikkein hardcore pelaajat eivät hyväksy, koska heidän mielestään se on rinnastettavissa koodeilla huijaamiseen.

Toki itekkin käytän sitä hyväkseni joillain radoilla, mutten läheskään kaikilla...

EDIT: Siis se bugi piilee siinä, että sillä suspension maksimi jäykyydelle takaa sen käyttäjälle paremmat kierrosajat, joita ei niin jäykiksi säädetyillä jousituksilla oikeassa elämässä saisi aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Joka on myöskin bugi, jonka hyödyntämistä kaikkein hardcore pelaajat eivät hyväksy, koska heidän mielestään se on rinnastettavissa koodeilla huijaamiseen.

Toki itekkin käytän sitä hyväkseni joillain radoilla, mutten läheskään kaikilla...

EDIT: Siis se bugi piilee siinä, että sillä suspension maksimi jäykyydelle takaa sen käyttäjälle paremmat kierrosajat, joita ei niin jäykiksi säädetyillä jousituksilla oikeassa elämässä saisi aikaan.
Siis ei tuo mikään bugi ole. Ootko kokeillu vaikka 10/11 asetusta, tuntuu ihan samalta kuin täydellä jäykkyydellä. Ite käytin aina kovinta asetusta tottakai. Tuntu tosi hyvältä ilman ajoapuja.

Peliä en oo vieläkään saanu toimimaan vaikka oon kaikenlaista kokeillu. Seuraavana ois vuorosssa ehkä järjestelmän palautus jos se jotain auttais. Kaikkia kokeilun arvoisia korjaus vinkkejä saa pistää.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Siis ei tuo mikään bugi ole. Ootko kokeillu vaikka 10/11 asetusta, tuntuu ihan samalta kuin täydellä jäykkyydellä. Ite käytin aina kovinta asetusta tottakai. Tuntu tosi hyvältä ilman ajoapuja.

Peliä en oo vieläkään saanu toimimaan vaikka oon kaikenlaista kokeillu. Seuraavana ois vuorosssa ehkä järjestelmän palautus jos se jotain auttais. Kaikkia kokeilun arvoisia korjaus vinkkejä saa pistää.

Olen kokeillu joo. Ja sen avullahan mä tähän mennessä ainoon voittonikin oon napannu. Malesiassa. Tällä hetkellä Kanadan GP- viikonloppua ajelen, eka kausi tosin Williamsilla, kun en niin paljoo oo jaksanu pelailla.

Ajelen toiseksi vaikeimmalla asetuksella... Ei oikeen taso vielä riitä vaikeimmalle asetukselle hyppäämiseen, jos nyt ikinä riittääkään...

Ei kato ku joidenki mielestä se on "bugi" meinaan virallisilla codemastersin forumeilla.
 
Ylös