Freak
Well-known member
Ok. Sori. Laukeaminen tapahtui siis jo vielä aiemmin, ennen ekoja harkkoja heti kuvien julkaisun jälkeen.Tuo kommentti oli annettu jo ennen ensimmäisiä talvitestejä.
Ok. Sori. Laukeaminen tapahtui siis jo vielä aiemmin, ennen ekoja harkkoja heti kuvien julkaisun jälkeen.Tuo kommentti oli annettu jo ennen ensimmäisiä talvitestejä.
Se mua huvittaa kun täällä aerodynamiikkaspecialistit tekee tuomiot SIVUPONTTOONIEN perusteella. Ferrari lytättiin ihan sysipaskaksi.SJ arvio voimasuhteista osoittaa, että tavan tallaajalla ei ole mitään osaamista arvioida autoja. Suunnittelijat tietävät paljon asioita autostaan, mitä monet eivät tiedä. Tämä ei ollut piikki SJ:tä kohtaan, vaan itsekin olisin helposti voinut laittaa Mersun ykköseksi pelkkien kuvien perusteella.
Tämä oli kyllä kaikkein käsittämättömin aspekti tällä foorumilla.Se mua huvittaa kun täällä aerodynamiikkaspecialistit tekee tuomiot SIVUPONTTOONIEN perusteella. Ferrari lytättiin ihan sysipaskaksi.
Mersun ongelmistahan puolet kumpuaa kirotusta delfiiniefektistä ("porpoising"). Sellainen ei näy kuvissa tietenkään. Tiukat sivuponttoonit taas vaativat kompromissin toisaalla eli painopisteessä. Mersu on pinonnut rojut auton keskilinjaan ja jos painopiste on liian korkealla, niin se varmasti aiheuttaa näitä ajettavuusongelmia mutkissa. Mersu näyttää pieneltä mutta ei se ole yhtään sen kevyempi kuin muutkaan autot.SJ arvio voimasuhteista osoittaa, että tavan tallaajalla ei ole mitään osaamista arvioida autoja. Suunnittelijat tietävät paljon asioita autostaan, mitä monet eivät tiedä. Tämä ei ollut piikki SJ:tä kohtaan, vaan itsekin olisin helposti voinut laittaa Mersun ykköseksi pelkkien kuvien perusteella.
Olipas taas sulta jäätävän kova lausunto joka osoittaa, ettet edes ymmärtänyt fani82:n kirjoitusta. Tarpeeksi kun veikataan, niin joku arvio osuu oikeaan. Siihen tämä "tieto" täällä foorumilla perustuu, ei yhtään mihinkään muuhun. Ei edes sun kohdalla.Mersun ongelmistahan puolet kumpuaa kirotusta delfiiniefektistä ("porpoising"). Sellainen ei näy kuvissa tietenkään. Tiukat sivuponttoonit taas vaativat kompromissin toisaalla eli painopisteessä. Mersu on pinonnut rojut auton keskilinjaan ja jos painopiste on liian korkealla, niin se varmasti aiheuttaa näitä ajettavuusongelmia mutkissa. Mersu näyttää pieneltä mutta ei se ole yhtään sen kevyempi kuin muutkaan autot.
Ferrarin konsepti on liian ufo ollakseen kestävä ratkaisu. Näitä poikkeavia konsepteja on nähty ennenkin ja ne ovat aina jääneet yhden kauden ihmeiksi. Eikä kauden avauskisa kerro vielä luotettavasti voimasuhteista, koska usealla tallilla on säädöt vituillaan ja varmasti päivitysosiakin vielä tulossa korjaamaan testeissä havaittuja ongelmia. Tulee mieleen esimerkiksi kauden 2014 ensimmäinen kisa, josta McLaren otti tupla-podiumin, mutta valahti sen jälkeen pysyvästi taistelemaan jämäpisteistä. Ferrari on nyt siinä sweetspotissa että autosta on saatu "kaikki" irti nopeasti, mutta kohta muut ottavat heidät kiinni ja painelevat ohi kahdella rintamalla.
Sä et ole vieläkään tajunnut sitä, että tuo aiempi sutkautukseni oli satiiria. Viimeiseen asti yritin olla ottamatta rautalankaa esille mutta kun ei se näille tolvanoille muuten aukea.Olipas taas sulta jäätävän kova lausunto joka osoittaa, ettet edes ymmärtänyt fani82:n kirjoitusta. Tarpeeksi kun veikataan, niin joku arvio osuu oikeaan. Siihen tämä "tieto" täällä foorumilla perustuu, ei yhtään mihinkään muuhun. Ei edes sun kohdalla.
Hmm... Nyt kyllä on aika raakaa oletusta.Mersun ongelmistahan puolet kumpuaa kirotusta delfiiniefektistä ("porpoising"). Sellainen ei näy kuvissa tietenkään. Tiukat sivuponttoonit taas vaativat kompromissin toisaalla eli painopisteessä. Mersu on pinonnut rojut auton keskilinjaan ja jos painopiste on liian korkealla, niin se varmasti aiheuttaa näitä ajettavuusongelmia mutkissa. Mersu näyttää pieneltä mutta ei se ole yhtään sen kevyempi kuin muutkaan autot.
Ferrarin konsepti on liian ufo ollakseen kestävä ratkaisu. Näitä poikkeavia konsepteja on nähty ennenkin ja ne ovat aina jääneet yhden kauden ihmeiksi. Eikä kauden avauskisa kerro vielä luotettavasti voimasuhteista, koska usealla tallilla on säädöt vituillaan ja varmasti päivitysosiakin vielä tulossa korjaamaan testeissä havaittuja ongelmia. Tulee mieleen esimerkiksi kauden 2014 ensimmäinen kisa, josta McLaren otti tupla-podiumin, mutta valahti sen jälkeen pysyvästi taistelemaan jämäpisteistä. Ferrari on nyt siinä sweetspotissa että autosta on saatu "kaikki" irti nopeasti, mutta kohta muut ottavat heidät kiinni ja painelevat ohi kahdella rintamalla.
Millä perusteella?Ferrarin konsepti on liian ufo ollakseen kestävä ratkaisu.
Tästä alla olevasta viestistä ei ainakaan mistään kohtaan ilmene mikään satiiri. Ainoastaan ylimielisyys ja kusipäisyys mihin sulla on ollut jo pitkän aikaa paha taipumus. Sä tosiaan luulet olevasi aina ja ainoana oikeassa.Sä et ole vieläkään tajunnut sitä, että tuo aiempi sutkautukseni oli satiiria. Viimeiseen asti yritin olla ottamatta rautalankaa esille mutta kun ei se näille tolvanoille muuten aukea.
Ferrarin konsepti on liian ufo ollakseen kestävä ratkaisu. Näitä poikkeavia konsepteja on nähty ennenkin ja ne ovat aina jääneet yhden kauden ihmeiksi. Eikä kauden avauskisa kerro vielä luotettavasti voimasuhteista, koska usealla tallilla on säädöt vituillaan ja varmasti päivitysosiakin vielä tulossa korjaamaan testeissä havaittuja ongelmia. Tulee mieleen esimerkiksi kauden 2014 ensimmäinen kisa, josta McLaren otti tupla-podiumin, mutta valahti sen jälkeen pysyvästi taistelemaan jämäpisteistä. Ferrari on nyt siinä sweetspotissa että autosta on saatu "kaikki" irti nopeasti, mutta kohta muut ottavat heidät kiinni ja painelevat ohi kahdella rintamalla.
Olet ymmärtänyt väärin tuon ulkomuodon perusteella kilpailukyvyn veikkaamisen. Ei kukaan ole sanonut että veikkaukset tulee menemään 100% tai edes 50% oikein, mutta se on mukava veikkauskohde huumori silmäkulmassa.Se mua huvittaa kun täällä aerodynamiikkaspecialistit tekee tuomiot SIVUPONTTOONIEN perusteella. Ferrari lytättiin ihan sysipaskaksi.
Annan sinun rauhassa etsiä sen alkuperäisen viestin, johon liittyen jo aiemmin tulit vittuilemaan ymmärtämättä ollenkaan kirjoitukseni sävyä. Ainoa katkera kusipää tällä palstalla olet sinä ja nöyryyttämisestäsi saan irti suurta nautintoa vaikket koskaan tajuakaan olevasi ihan kuutamolla.Tästä alla olevasta viestistä ei ainakaan mistään kohtaan ilmene mikään satiiri. Ainoastaan ylimielisyys ja kusipäisyys mihin sulla on ollut jo pitkän aikaa paha taipumus. Sä tosiaan luulet olevasi aina ja ainoana oikeassa.
Sulla tuntuu olevan tapana aina kirjoittaa saamasi palautteen jälkeen aiemman kirjoituksesi olleenkin sarkasmia tai satiiria. Näin on tapahtunut ennenkin. Yrität vain epätoivoisesti pestä kasvosi nolosta tilanteesta. Sarkasmi/satiiri on taitolaji. Lukemisen lisäksi sitä pitää osata myös kirjoittaa ja se taito sulta todellakin puuttuu. Surkeasti viljelty sarkasmi tai satiiri kääntyy sua itseäsi vastaan, koska kukaan ei luota enää yhteenkään kirjoitukseesi ,vaan alkaa pitää jokaista pelkkänä vitsinä.Annan sinun rauhassa etsiä sen alkuperäisen viestin, johon liittyen jo aiemmin tulit vittuilemaan ymmärtämättä ollenkaan kirjoitukseni sävyä. Ainoa katkera kusipää tällä palstalla olet sinä ja nöyryyttämisestäsi saan irti suurta nautintoa vaikket koskaan tajuakaan olevasi ihan kuutamolla.
Kirjoitin viestini sen jälkeen, kun noin 8/10 tallista oli julkaissut pelkät valokuvat autoistaan – ja niistäkin osa väärennöksiä – alustaen viestini sanoin: "Nyt kun voimasuhteet alkavat olla selvillä". Jos tuollaisesta ei paista sarkasmi läpi tuhannen auringon voimalla, niin silloin olet täysi idiootti – niin kuin oletkin – eikä siitä tarvitse edes väitellä.Sulla tuntuu olevan tapana aina kirjoittaa saamasi palautteen jälkeen aiemman kirjoituksesi olleenkin sarkasmia tai satiiria. Näin on tapahtunut ennenkin. Yrität vain epätoivoisesti pestä kasvosi nolosta tilanteesta. Sarkasmi/satiiri on taitolaji. Lukemisen lisäksi sitä pitää osata myös kirjoittaa ja se taito sulta todellakin puuttuu.
Bensataktiikat takaisin.Olihan nuo ekat kierrokset ihan matelua, näytti aivan naurettavalta köröttelyltä. Tuolle autojen painolle on pakko tehdä jotakin, vähintään 200kg pitäisi pudottaa pois.
Eipä se oikein auta enää mitään. Jos kisassa on vaikka kaksi stoppia ja käytettävissä olevan bensan jakaa tasaisesti stinteille, niin kisan alussa auto olisi enintään 50 kg kevyempi kuin täydellä tankilla. Sattumoisin painoraja kasvoi noin 50 kilolla tälle kaudelle; 752 -> 798 kg. Kaiken kaikkiaan painoraja on kasvanut noin 200 kilolla niistä ajoista, kun meillä oli V10/V8-koneet ja välitankkaus. Itse asiassa välitankkauksen kieltämisen jälkeen painoraja kasvoi vain 15 kilolla, joskin sitä korotettiin heti seuraavalle kaudelle 20 kilolla lisää eli yhteensä 35 kilolla.Bensataktiikat takaisin.