F1-autojen 2022 esittelyt, kuvat, spekulaatiot

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
tässä Astonin mainoskuvassa etusiipi ei ole kummastakaan konseptiautosta.
Tuo on juurikin toinen noista konsepteista.

Astonilta tulikin yllättäen jotain erilaista. Jopa DRS oli paikallaan.

Tarkkanäköiset huomasi heti, että tästä rendauksesta puuttuu edestä oikean puoleinen työntötanko. :D
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3421
Vaikea tässä vaiheessa vielä arvioida Aston Martinin nopeutta, mutta ihan hyvältähän tuo uusien sääntöjen mukainen auto näyttää.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
900
Aika yllättävät nuo täysin nelikulmaiset ilmanottoaukot sivuponttooneissa, hauskasti naamioitu isommaksi paljaalla hiilikuidulla. Vai onkohan tämä vain jotain hämäyskikkailua tämäkin?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Tuo on juurikin toinen noista konsepteista.

Astonilta tulikin yllättäen jotain erilaista. Jopa DRS oli paikallaan.

Tarkkanäköiset huomasi heti, että tästä rendauksesta puuttuu edestä oikean puoleinen työntötanko. :D
Ainakin etusiipi on erilainen
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2768
Korkealla oleva etusiipi kyllä pilaa tehokkaasti näiden ulkonäön. Siipi alempana näyttäisi ihan hyvältä.
 
Viimeksi muokattu:

Proderoch

Well-known member
Liittynyt
8.10.2017
Viestit
73
No joo, ihan tyylikkäitähän nuo on. toki ilmavirtaa pitää saada auton alle, niin ei voi siipeä liian matalalle pistää.

Lähetetty minun SM-F926B laitteesta Tapatalkilla
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3421
Aika erimuotoisia sivuponttooniratkaisuja. Taitaa tulla suuria eroja autojen vauhdeissa ja käytöksessä. Näyttävät hyvällä tavalla vanhanaikaisilta ja alkeellisilta versioilta.
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Kuvittelenko vai onko tämän vuoden Formulat vielä pidempiä kuin aikaisemmat?
Sen nyt tiiän tarkistamattakin että painohan näissä aina nousee.
Ihan siltä kantilta mietin että milloinkohan saavutetaan saturaatiopiste jolloin esim Monacon tiukimmissa mutkissa tulee jo ongelmia.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Tuo on juurikin toinen noista konsepteista.

Astonilta tulikin yllättäen jotain erilaista. Jopa DRS oli paikallaan.

Tarkkanäköiset huomasi heti, että tästä rendauksesta puuttuu edestä oikean puoleinen työntötanko. :D
Aston on kyllä ihan älyttömästi erilainen kuin jälkimmäinenkään konsepi. Ponttoonit laskevat takaosasta paljon matalammalle, ja nose kanssa, joka on myös terävä verraten konsepteihin. Siivissä selkeää muotoilua, ja vain profiilien määrään katsominen on puusilmäisyyttä. Aika hyvältä Aston mielestäni näyttää :)
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Nää vertailukuvat on ihan parhautta. Näkee selkeästi erilaiset ratkaisut. Astonin peräpää näyttää melkoiselta läskiltä verraten Mäcciin. Mut tietenkin nää on kompromisseja aina, ja sen minkä mäc tässä kuvassa saa etua -niin veikkaan, että Astonin ponttoonien ja pohjalevyn välissä oleva tila virtauksille on "tilavampi".
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Tämähän vaikuttaa hienolta. Nyt kun säännöt on muuttuneet aeron osalta ehkä enemmän kuin koskaan, niin nähdään todella suuria eroja aerofilosofioissa.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1970
Sijainti
Vyborg
Tämähän vaikuttaa hienolta. Nyt kun säännöt on muuttuneet aeron osalta ehkä enemmän kuin koskaan, niin nähdään todella suuria eroja aerofilosofioissa.
Tulee olemaan mielenkiintoista verrata tämän vuoden autoja edelliskausien autoihin, ja myös miten paljon tulevan kauden aerot tulevat eroamaan edellisvuosien aeroista.
Lisäksi olen lukenut tai kuullut noista sääntömuutoksista, että ne tulee kuulemma olemaan suurimmat muutokset vuosikausiin. Jonka takia toivon että tänä vuonna nähtäisiin vaihteeksi tasaisempaa taistelua kärjessä kuin viime vuosina.
 
Ylös