F1-autojen 2022 esittelyt, kuvat, spekulaatiot

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1352
Minä pidän enemmän näistä nykymoottoreista juuri sen takia että ne ovat hiljaisempia. Nykyään äänimaailma on hurjasti monipuolisempi, kun ennen ei kuulunut mitään muuta kuin korkeaa ininää.
 

rölligölli

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
255
Mun mielestä puhe autojen ulkonäöstä tai soundeista on jokseenkin toissijaista, jos kilpailu itsessään on kiinnostavaa, ja näin uskoisin olevan alkavalla kaudella näiden uusien autojen myötä. Veikkaisin että tullaan näkemään paljonkin tiimien välisiä suorituskykyeroja eri radoilla. Esim. kauden 2010 tai 2012 autoja harva tuskin kehui kauniiksi silloin, saati enää tänä päivänä, mutta kilpailullisesti parhaita kausia viime vuosikymmenellä. Viime vuotiset, tai oikeastaan jo 2017-> möhköfantit ei myöskään olleet omaan silmääni erityisen kauniita, mutta esim. viime vuoden mestaruustaistelu, sekä muutamat keskipakan yllättäjät eri talleista (Gasly, Sainz, Alonso, Norris yms.) teki sarjasta ja kisoista pääpiirteittäin ihan katsomisen arvoista. Ei ne lapsuusmuistot ohjaajan kuvista missä Schumi köröttelee yksin kärjessä, taikka Trullijunasta jossain sijan 8. paikkeilla nyt niin mielenkiintoisia olleet IMO.

Paljon suurempi uskottavuusongelma johonkin Häkkisen uran aikaisiin moottoriääniin tai siroihin autoihin verrattuna, on nykyinen tuomarilinja/kilpailunjohto, josta päätöskisan tapahtumat eli Verstappenin tuurimestaruus on vain jäävuoren huippu. Ja sen verran mitä itse menneestä haikailen nykypäivään, on se että radat rankaisisi enemmän virheistä, eikä sen pitäisi olla mahdotonta toteuttaa turvallisesti tämän päivän tekniikalla. Tai käänteisesti, jos kerran Saudi Arabian huippunopeassa betonirännissä saa ajaa kilpaa yli 300kmh, niin tuskin joku astroturf-alue muutaman eurooppalaisen radan tietyissä mutkissa heikentäisi lajin kokonaisturvallisuuta merkittävästi, varsinkin kun nykyään Halo suojaa aiempaa paljon paremmin esim. mahdollisissa ympäriajotilanteissa.
itse en taas tykännyt noista 2014-2016, kun niissä oli se kaita takasiipi, joka oli/on omaan silmään karseen näkönen.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2768
Vanhoissa moottoreissa se ääni lähinnä loi sitä mielikuvaa että on äärimmilleen viritetty ja mennään niin kovaa kuin laitteista pääsee. Nykypörinät yhdistettynä kaiken mahdollisen säästämiseen on vähän ankea, mutta ei nyt itselle mikään iso ongelma. Ja varmaan paikan päällä katsoessa ainakin korville miellyttävämpi.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
Mitä noilla leveillä ponttooneilla haetaan? Toisilla on kapeat ja toisilla ei? Erilainen filosofia?

Täytyy sanoa, että ulkomuotojen perusteella on vaikea päätellä tänä vuonna mikä toimii ja mikä ei, kun tärkeimmät elementit on auton alla näillä säännöillä.

Eihän tuo toki kovinkaan kauniilta näytä. Sanoisin, että ulkomuodollisesti Williams näyttää kehittyneimmältä. Toki ensimmäisen kisan jälkeen asia voi olla toisin. :D
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4356
Ulkomuotojen puolesta Ferrari painii täysin omassa möhköfantti-sarjassaan... Auto on suora tuulahdus 90-luvulta. Suorat ponttooni!
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Ihan karmaiseva esitys Ferrarilta. Kaukana ollaan tuollaisella saippualaatikolla kärjestä. Mikä pettymys.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6143
Ihan karmaiseva esitys Ferrarilta. Kaukana ollaan tuollaisella saippualaatikolla kärjestä. Mikä pettymys.
Nyt sä sen sitten vasta kerrot. Olisit säästänyt Ferrarin paljolta vaivalta, kun olisit jo auton kehitysvaiheessa kertonut sen olevan täysi susi.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Haluan nyt ihan varmistukseksi kysyä, että kuinka kaukana on mielestäsi kaukana?
helposti sen 1,5s mutta: Olen melko varma, että Ferrari on laittanut noi legopalikkakyljet ponttooneihinsa vaan hämyriksi. Noi tulee poistumaan siis. Ferrari ei vaan halua näyttää sitä mitä sieltä alta löytyy. Jokainen järjellä ajatteleva huomaa, ettei tuo voi olla lopullinen ratkaisu. Ilmavirralle ei ole tilaa ylhäältä saati alaosasta. Ei ole todellisuutta tuo sanokaa mun sanoneen.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5346
Ulkomuotojen puolesta Ferrari painii täysin omassa möhköfantti-sarjassaan... Auto on suora tuulahdus 90-luvulta. Suorat ponttooni!
Niin on. Aika saakelin ruma, mutta hyvä väritys, jos posia haetaan ja mehän haetaan.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ei Ferrari minusta mikään "saippualaatikko" ole.

 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Ulkomuotojen puolesta Ferrari painii täysin omassa möhköfantti-sarjassaan... Auto on suora tuulahdus 90-luvulta. Suorat ponttooni!
No eihän niissä nyt oikeasti kovin paljoa suoraa pintaa ole. Miksi täällä osa haukkuu autot pystyyn jo ennen kuin metriäkään on ajettu? Väitän että teidän tietotaito aerodynamiikasta jää kakkoseksi näille tehtaille. Kopioimalla muita pääsee vain samalle tasolle. Pakko on keksiä jotain omaa, jos meinaa pärjätä. Ehkä Ferrarilla ollaan keksitty jotain uutta.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5346
No eihän niissä nyt oikeasti kovin paljoa suoraa pintaa ole. Miksi täällä osa haukkuu autot pystyyn jo ennen kuin metriäkään on ajettu? Väitän että teidän tietotaito aerodynamiikasta jää kakkoseksi näille tehtaille. Kopioimalla muita pääsee vain samalle tasolle. Pakko on keksiä jotain omaa, jos meinaa pärjätä. Ehkä Ferrarilla ollaan keksitty jotain uutta.
Itse en ottanut kritiikissä huomioon suorituskykyä vaan ihan visuaalisesti mielestäni ruma auto. Väritys toki on hyvä.
 
Ylös