F1-autojen 2022 esittelyt, kuvat, spekulaatiot

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Esim. Ferrari otti kuokkaan ihan siitä syystä, että pitivät "väkisin" kerssin autossa vaikka mm. Red Bull hyötyi siitä, että sai painojaon paremmaksi ilman kerssiä.
Ilman Kerssiä Kimillä olisi yksi voitto vähemmän...
 

the_jake

Well-known member
Liittynyt
12.3.2014
Viestit
201
Sijainti
Lappeenranta
Haas esitellyt ainakin värityksen? Liekö tuolla mitään tekemistä testeihin saapuvan auton kanssa? Omaan silmään näyttää aika hirveältä.

 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Lisää kuvia Haasista. Laitetaanpa kaikista kuvakulmista...


 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4250
Tylsän näkönen. Kuis paljon noi on nyt standardoitu, et kaikki ei olis yhtä valjuja?
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2802
On kyllä jotenkin tosi simppelin näköinen. Liekö sitten todellisuudessa mitään tekemistä edes oikean auton kanssa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5502
On kyllä jotenkin tosi simppelin näköinen. Liekö sitten todellisuudessa mitään tekemistä edes oikean auton kanssa.
Ei varmaan siivillä mitään tekemistä kisamallin kanssa. Samoin diffuusori ja lattia. Värit varmaan on aika oikein.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3877
Olen vuosia miettinyt, kuinka tylsiä renderöintejä tallit tekevät. Tuollaista tulosta saa nykyään parin tunnin työllä.
Jos ammattilaistason jäljellä teet tuollaisen auton parissa tunnissa kannattaa suunnata graafiselle alalle.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Eikös sen tarkoitus ollut nimenomaan helpottaa ohittaminen.
Kun silloin 15 vuotta sitten puhuttiin siitä, kuinka ohittaminen oli haastavaa siihen aikaan ja että asialle haluttiin tehdä jotain.
Minkä takia tuli ensiksi kerssi käyttöön 2009 muutamilla talleilla ja sitten DRS vuonna 2011 käyttöön.
Niin ja aikoinaan oli turboruuvi/nappi. Ja edelleen taitaa olla itseasiassa(OT-nappi)
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Esim. Ferrari otti kuokkaan ihan siitä syystä, että pitivät "väkisin" kerssin autossa vaikka mm. Red Bull hyötyi siitä, että sai painojaon paremmaksi ilman kerssiä.
RB:n aerokonsepti osui kaudesta 2009-lähtien muutenkin nappiin. Ei ollut välttämättä kers se ratkaiseva tekijä.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Näin. Jopa testeissä on ajetttu ihan eri siivellä mitä sitten Ausseissa. Enemmän nuo testit on sitä että tsekataan konsepti toimii.
No ei kauan mennyt, kun tää bullshitti taas alkaa. Tiettyhän sitä testaillaan ennen kautta vanhoilla autoilla -miksei pari-kolme vuotta vanhoilla. Paras olisi ottaa naftaliinista vuoden -90 auto, niin saataisiin kunnollista dataa, miten uusi auto toimii.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Todennäköisesti tiimien suurin huolen aihe on -kuten edellisinäkin vuosina -kuinka saada vanhat palikat toimimaan testeissä uusien sääntöjen puitteissa/uuden korin kanssa:ROFLMAO:
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
ihan validi kysymys -miksi hitossa uutta autoa testattaisiin joilla vanhoilla palikoilla? Eikö silloin ole "pienehkö riski" että testit menee väärään suuntaan? Anna mulle tähän järkevä vastaus Mr. Jonsson niin kuuntelen.

Minusta on suorastaan hupaisaa, että kun ensimmäiseen kisaan tulee joku snadi Gourney-flappi siipeen, niin sitten kohkataan siitä. Suosin, ennen ja jälkeen kuvia. Niistä näkee hyvin sen, kuinka auto on muuttunut ja niitä kuviahan on yleensä aina tarjolla puusilmäisillekin ihmisille.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5659
No ei kauan mennyt, kun tää bullshitti taas alkaa. Tiettyhän sitä testaillaan ennen kautta vanhoilla autoilla -miksei pari-kolme vuotta vanhoilla.
LOL teitä ipanoita. Formulat ovat paljon muutakin kuin aerodynamiikka. Ensimmäisissä testeissä yleensä tarkastetaan mekaniikan ja elektroniikan toimivuus ja sen voi tehdä vaikka ottaisi siivet pois.

Itse asiassa kauden 2014 alkavan nousi kohu siitä, että Red Bull oli tehnyt salaisia testejä sisäradalla. Asiaa pidettiin laittomana kunnes selvisi, että säännöt sallivat testaamisen kunhan mm. etu- ja takasiipi on irroitettu. Red Bullin ainoa tarkoitus olikin ollut saada moottori ja mekaniikka kuntoon.
 
Ylös