F1-Forumin saunablogi 2

  • Viestiketjun aloittaja Olga
  • Aloituspäivämäärä

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Vaikka kuumista löylyistä tykkään niin 140c on jo huhhuh! Taitaa olla että huomenna tulee sitten saunottua.
Mä oon usein kironnut sitä että sähkösaunalla saa max 80 asteen löylyjä mutta nyt oli kyllä ilmeisesti vähän tehokkaampi sähkömotti?

Ois kyllä mielenkiintoista kokeilla montako minuuttia pystyy istumaan 140 asteen löylyssä...
Mittari oli siis tapissa, en tiedä paljonko yli 140 oli todellinen lämpö. Ei ollut miellyttävä lain.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Sauna taitaapi olla koht'sillään valmis saunottavaksi. Ja sitten syödään vaaksa.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Olen saunonut ajalla 23.6. - 5.7. 13:na peräkkäisenä päivänä, mi on uusi henk.koht. ennätykseni.

Saunonnoista 8 oli mallia puu-, 5 mallia sähkö-.
- Puusaunonnoista lämmitin itse tulet kiukaan alle kuudesti.
13:sta kerrasta 11:nä pulahdin uimasilleen.
- Uimavesistä 9 oli mereen, 2 järveen.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Eilen käytiin pojan kanssa saunassa. Oltiin hikisiä, märkiä ja hyttysmyrkyssä, niin teki ihan hyvää käydä vähän pesulla.
 

Örfil

Guest
Olen saunonut ajalla 23.6. - 5.7. 13:na peräkkäisenä päivänä, mi on uusi henk.koht. ennätykseni.

Saunonnoista 8 oli mallia puu-, 5 mallia sähkö-.
- Puusaunonnoista lämmitin itse tulet kiukaan alle kuudesti.
13:sta kerrasta 11:nä pulahdin uimasilleen.
- Uimavesistä 9 oli mereen, 2 järveen.
Liian sekavaa, täytä alla oleva lomake.

Näytä liitetiedosto 23019
 

Örfil

Guest
Saunottua tuli niin intensiivisesti, että toinen omistuksessani olevista pefleteistä repesi lain.
Tämän varmaan Rainier kirjaa Excelinsä kohtaan 'luonnollinen hävikki'.
Lista päivitetty! Siirsitkö muuten lakin takaliston suojaksi? Miten tuo rikkoutui, haukkasiko pakarat pefletin iltapalaksi?

Aijaijai, laiton postaus: kävin viime viikolla. Anteeksi, että unohdin ilmoittaa ajoissa.
 

Örfil

Guest
Kova on saunabuumi Suomessa. Vielä 2000 -luvulla ei olisi uskonut että yleiset saunat vielä ilmaantuvat näin näkyvästi katukuvaan.

Omaan ensimmäisiä muistikuvia lapsuudesta saunareissuista, kun Turussa faijan kanssa mentiin yleiseen saunaan. Se poltetun puun, hien ja kostean ilman tuoksu on jäänyt ikuisesti pikkurainer -ajoista saakka kas tuonne noin. Sama juttu mummolasaunasta Pohojanmmaalta enomiesten seurassa.

Viimeisin keikka yleisessä saunassa, jossa ei ollut siis uimamahdollisuutta, oli Saksan reissulla joskus -90 luvulla. Hotellin alakerrassa oli sauna ja menin sinne. Siinä vaiheessa kun muita hotelliasukkaita könysi sinne, tajusin että dresscode ei olekaan olla siellä ihan ilkosillaan, vaan pyyhkeeseen verhottuna. Poistuin, ennen kuin natsisiat soitettiin paikalle.

Takerrun nyt Albertin väittämään, että tuossa kohtaa vesistöä olisi virtsaa paljolti vedessä. Miten se on mahdollista, perustuuko omaan kokemukseen?
 

Örfil

Guest
Puhuuko vasen kätesi sinulle? Päivällä vai pelkästään öisin?
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Käyty.

Kerrottavaksi jälkipolville jäi:
- Nässy oli lempeän lämmin ja kiuas terhakkaan tanakka
- tunnettu tamperelainen näyttelijä ilmestyi löylyyn kelteisillään, kun 'oli unohtanut uikkarit kotiin'. Eipä tuo tuntunut haittaavan komeljanttaria itseään eikä kanssalöylyttelijöitä
- Al-setä iski vedestä noustessaan varpaan kipeästi kallioon. Verta tuli kuin härän kurkusta. Hätiinkin jo riennettiin ja laastaria tarjottiin tarpeeseen. Kipeä on varpuli.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
En tiedä johtuuko kuorettomasta kiukaasta vai mistä, mutta saunan lämpeäminen kestää nykyisessä residenssissä tunnin. Aiempi lämpesi reilussa puolessa tunnissa.

Kiukaana on sinänsä ihan hauska Mondexin Total Rock, jossa ei ole minkään valtakunnan peltikuorta tai edes verkkoa kivien ympärillä. Peltikuorinen kiuas käy jotenkin kuumempana, heijastuuhan pellin sisäpinnasta vastusten lämpö takaisin kiviin, eikä poistu ympäröivään huoneilmaan. Tässä niin ei pääse käymään, ja löyly onkin melko pehmeä. Sellaista oikein kipakan ärhäkkää sihausta tämä kivipaasi ei päästä, niin kuumaksi tätä ei saa vaikka tahtoisi.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös