F1-Forumin saunablogi

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Eikö olisi jo syytä hakea jotain hoitoa siihen. Siitähän on jo kuukausi, kun kerroit loukanneesi sen. :dunno:
Siihen ei taida olla muuta hoitoa, kun ajan kulumisen tuoma varsin hidas paraneminen ja vamman puhtaanapito päivittäin desinfioimalla haavapyyhkeellä?

Kerroin ko. iskuvammasta työkaverilleni ja hää sanoi, että tuttu juttu hänellekin. Sanoi, että hänelläkin jalkojen mahdolliset ruhjeet ja haavat ottavat pitkän aikansa parantuakseen. Varsinkin sääriluun lähellä olevat viat. Kai tuo tietää, mistä puhuu, kun polviaan on monesti leikelty?

Isoja ja painavia ukkoja kun olemme. Hän ja minä.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Ihan kiva homma, että saunaan on lisätty "elohopealla" oleva lämpömittari, vanha peltinen jättikorkki kera viisarin heitettiin helkuttiin ja lämpöä on nostettu 75 asteeseen eli sopivaksi kaikille. Kylpyhuoneen seinälle lisättiin kello, jotta ei tulisi kauhea kiire suihkuun viimeisillä minuuteilla. Sitä ennen ei ole saunassa ollut 9 vuoden aikana kelloa seinässä. Aina katsottiin kännykästä tai harvinaisia rannekelloja vilkuilen.

Näin jotain painajaista ennen saunaan menoa.

Heräsin pystyyn ja säikähdin, että kello on jo illalla kymmenen minuuttia yli kuuden. Piti repiä vaatteet äkkiä veke ja kylpytakki päälle, muovipussiin pyyhe, vähän lukemista, muutama kaljatölkki ja juoksujalkaa saunaan. Jostain syystä reittini muuttui omituiseksi, että yht'äkkiä tulikin vastaan Turun yliopistollisen sairaalan alakerran ulko-ovi ja sitten tuli hirveä ruuhka hoitajista ja lääkäreistä, kun niillä on ns. työvuoro päättynyt. Samalla alastullut hissi aukesi ja sieltä tuli potilas pyörätuolin kanssa kera avustajansa aavistuksen tuskallisena jarruttamaan matkaani saunaan.

- Eikö se paksusuolen leikkaus onnistunutkaan? Kysyi lääkäri potilaalta.

Potilas vain hetken nyökkäsi.

- Tulkaa sitten huomenna uudestaan, niin vilkaistaan sitä. Lausahti lääkäri.
- Älkää sitten ruiskiko joka paikkaa pilalle, heheheh! Murjaisi toinen lääkäri ja kaikki sairaanhoitajia myöten raikuivat nauruun.

Odotin kärsimättömänä, että pääsisin ovista sisään, mutta pyörätuoli jäi jumiin kynnykselle ja oli käskeä avustaja sivuun ja siirsin voimillani koko pyörätuolin potilaan kera ja pistin suoraan pihalle. Sisälle mentäessäni en mennytkään hisseille vaan sinne sivulle hätäuloskäynnin ovelle ja rappusia pitkin. Samaan aikaan tuli joku jostain syystä tuttu naapuri lapsensa kanssa rinnalleni tepustelemaan rappusia, he saattoivat minut ihan väärään rappukerrokseen ja ovi lämähti takanani kiinni lukollisena.

- Minulla on juuri nyt saunavuoro menossa, voisitko avata oven?
- Ei voi.
- Miten niin ei voi? Sinulla ne avaimet on?
- Se on yksisuuntainen.
- Mikä helvetin yksisuuntainen, avaimilla pääsee toiseenkin suuntaan?
- Siihen tarvitaan toiset avaimet.
- Miten minä nyt pääsen omaan saunavuorooni?
- Sairaalan pääovesta sisään ja sinne hissin kautta.
- Mihin kerrokseen?
- K.
- Taas kellari? Mihinkäs sieltä sitten?
- Anteeksi, minulla on kattila kiehumassa ja täytyy mennä laittamaan ruokaa. Rupesi tutun näköinen naapuri hamuamaan lapsensa kotiovesta sisään.

Jouduin hämilleni ja oli pakko lähteä juoksemaan helvetin ison korttelin ympäri sinne TYKS:in pääovelle. Sisälle päästyäni, suuntasin heti hisseille ja infopiste pysäytti minut.

- Seis, hyvä herra! Ette voi sännätä noin vaan ilman ilmoitusta.
- Mikä vitun ilmoitusta minun täytyy tehdä? Olen menossa saunavuorooni.
- Anteeksi mitä?
- Saunavuoroni on vittu alkanut. Tuossa mummo odottaa vuoroaansa, puhukaa sille nyt heti!
- Hei! Älkää nyt! Kutsun vartijat.

Säntäsin hissejä kohti ja minun päälleni rynnisti monta vartijaa painamaan minut alas. Kuitenkin nostin monen vartijan kera hartioitteni ja painoin hissin nappia ja odottelin siinä vartijoiden äheltäessä minua taltuttamassa. Heräsin sitten, kun alitajuntani rupesi kysymään, että onko tämä jo aivan välttämätöntä katsella?

Eikä siinä kaikki, kun seinäkello oli puoli seitsemän. Hirmustuin myöhästymisestäni saunavuorostani ja rynnistin sinne. Sauna oli ihan hemmetin kylmä. Tajusin katsoa kännykkään: 6.30 Lauantai 30. tammikuuta.
 
Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Oho, Yrjölän vanha Varikkovitsi purjehti SoMessa vastaan:
Loistava!

Kävin saunassa äsken. Kivaa (jättebra) oli vaikka olin ihan yksin. Hiki vaan virtasi.

ps. Mennään joskus suihkuttamaan toisiamme. Mulla on hierova suihku....heh, heh...ja ikä huomioonottaen suihku on vielä voimakas. Ei siis hajaannu tms.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Yrjölän historiallinen juttu olikin sopiva huipennus tälle toikille. :thumbup:

Siirrytäänpä sitten vähitellen tuonne saunablogi 2:een , että tämä toikki pääsee arkistoon. :wink:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös