F1 forumin tulevaisuus mitä tehdä?

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5720
Jos on edes pieni mahdollisuus, että kyseinen sekoboltsi lukee tätä foorumia, niin silloin hänen on hyvä muistaa loppuelämänsä, millainen vastenmielinen mato hän on kaikkien forumistien mielestä. Ja mitäpä elämää hänellä siellä äitinsä peräkammarissa olisikaan, joten eivätköhän viestit mene perille. Ehkä se jopa motivoi häntä tekemään comebackin ja päättämään foorumin viimeisenkin yrityksen selvitä kokemastaan kataklysmistä.
Kyllä hän lukee ja myös postailee tänne aktiivisesti.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Niin, turha tätä kaikkea on yhden miehen niskaan kaataa. Syyttäisin enemmänkin itse tuotetta eli formulat vain ovat vajonneet niin alas, ettei se juurikaan herätä ihmisissä keskustelun aihetta meitä hc-faneja lukuun ottamatta. Ilmastopropagandakin on saavuttanut sellaiset mittasuhteet, että moni heikko siihen sortuu ja alkaa vastustamaan moottoriurheilua.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8494
Sijainti
Helsinki
Ilmastopropagandakin on saavuttanut sellaiset mittasuhteet, että moni heikko siihen sortuu ja alkaa vastustamaan moottoriurheilua.
Mikä on aika hölmöä, kun ottaa huomioon, että joka päivä taivaalla lentää 10 000 lentokonetta. Siihen verrattuna 20 kilpa-autoa radalla kolmen päivän ajan on mitättömyys.
 

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Mikä on aika hölmöä, kun ottaa huomioon, että joka päivä taivaalla lentää 10 000 lentokonetta.
Mutku PITÄÄ SAADA MENNÄ FUGEEN/THAIKKUIHIN tai johonkin muuhun "ihanaan paratiisiin" Suomen kelejä karkuun.
#irtiottoarjesta

:yuck::wall:
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Mutku PITÄÄ SAADA MENNÄ FUGEEN/THAIKKUIHIN tai johonkin muuhun "ihanaan paratiisiin" Suomen kelejä karkuun.
#irtiottoarjesta

:yuck::wall:
Älä unohda päivitystä "Tynnyri" pubista ja hyppykuvaa rannalta

#beautifullife
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5720
Tällä hetkellä F1-asiakeskustelun puolella viimeisin viesti on tullut lähes viikko sitten.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Tällä hetkellä F1-asiakeskustelun puolella viimeisin viesti on tullut lähes viikko sitten.
Eipä sinne viitsi mitään kirjoittaa kisojen välissä. Huhujen ja uutisten välillä sellainen veteen piirretty raja että vapaalle vaan suosiolla moderointitoimien pelossa. Tai siis jättää postaamatta kokonaan. Tässä itseäni kiinnostanut Vettelin lopettamishuhut ja esimerkiksi se että sekä Kanada ja Ranska kieltäneet Ferrarin pääsponssin mainokset autoissa tulevissa kisoissa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5160
Minä taas en näe mitään järkeä "keskustella" siitä, että Ferrari ei uskalla laittaa tupakkamainoksiaan autoihinsa ongelmallisiksi tietyissä kisoissa. Vettelin lopettaminen on sinällään ihan mielenkiintoinen huhu mutta vain siitä syystä, että luokaton roskamedia vouhottaa vuosittain Hamiltonin uran päättymisestä ja sulkee silmänsä henkisesti väsyneiltä yksilöiltä kuten Rosberg ja Vettel. Itsehän kirjoitin Rosbergin lopettamisesta jo samaisena syksynä ennen hänen ilmoitustaan.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Minä taas en näe mitään järkeä "keskustella" siitä, että Ferrari ei uskalla laittaa tupakkamainoksiaan autoihinsa ongelmallisiksi tietyissä kisoissa. Vettelin lopettaminen on sinällään ihan mielenkiintoinen huhu mutta vain siitä syystä, että luokaton roskamedia vouhottaa vuosittain Hamiltonin uran päättymisestä ja sulkee silmänsä henkisesti väsyneiltä yksilöiltä kuten Rosberg ja Vettel. Itsehän kirjoitin Rosbergin lopettamisesta jo samaisena syksynä ennen hänen ilmoitustaan.
Itseäni ei puolestaan kiinnosta ketjut jossa jotkut amikset katsovat päivityksiä silmällä ja tekevät arvioita sen perusteella. "Näyttää nopealle" :tongue:

Mutta eloisalla keskustelupalstalla tuolle kaikelle olisi tilaa lyttäämisen sijasta.
 

NikiLauda

Member
Liittynyt
10.11.2018
Viestit
7
Olen vuoden verran seurannut foorumia ja aina silloin tällöin kurkkinut mikä meno täällä on, vaikka en itse mukaan keskusteluihin ole hypännytkään.

Marraskuussa otin jo ensimmäistä kertaa yhteyttä foorumin nykyiseen ylläpitoon ja ehdotin, että olisin voinut tämän ottaa haltuuni ja lähteä uudistamaan foorumia. Olen siis puolitoista vuotta ollut pyörittämässä Koripallo.comia ja reilun vuoden ajan puolestaan lentiksen puolella Verkkovirhe.comia ja pesiksessä Supervuoro.comia. Näistä lentis ja koris varsinkin olivat hieman samankaltaisessa tilanteessa kuin tämä foorumi nyt - lähes hylättynä jo suht pitkään, taantumassa ja vailla suuntaa. Siellä ainakin on osoitettu, että hiipuvakin sivusto voidaan uudelleen herättää henkiin ja nousuun.

Itse ainakin uskon siihen, että tämän kaltaisille foorumeille on tarvetta ja kysyntää jatkossakin - keskustelupalsta on yksinkertaisesti paras kanava jostain tietystä aiheesta kiinnostuneiden keskeiselle keskustelulle. Foorumi nyt varmasti kaipaisi niin teknistä kehittämistä kuin sisältöpuolen petraamista. Olen hieman tätä moderointilinjaa täällä ihmetellyt näin sivustaseuraajana. Keskustelua tulee tietysti valvoa ja sille asettaa rajat, mutta omasta mielestäni ne rajat liittyvät asialliseen käytökseen, eivät siihen mistä saa ja ei saa keskustella. Jos jokin aihe ei itseä kiinnosta, sen voi jättää huomiotta. Jos jokin aihe ei ketään kiinnosta, se nopeasti vajoaa pois.

Täälläkin on vähän samaa kuin kaikissa muissa tämän tyyppisissä yhden aiheen foorumeissa. Lukijoita ja keskustelun seuraajia voi olla (ja onkin) satakertainen määrä siihen aktiiviseen kirjoittajajoukkoon verrattuna. Ja jos se jengi hajaantuu, tai alkaa riidellä keskenään (muutenkin kuin siis nyt vaikka rengastaktiikoista), niin se ei ole hyväksi. Se myös karkottaa hyvin helposti uusia tulijoita. Missään foorumilla samat tyypit eivät keskenään jaksa samoista asioista vääntää vuosikymmeniä, vaan uutta verta keskusteluun tarvitaan jatkuvasti - ja jos se keskustelu näyttäytyy kaikkea muuta kuin tervetulleeksi toivottavana, niin se ensimmäinen viesti jää kirjoittamatta.

En usko, että se olisi ainoa vaihtoehto, että minä tai joku muu tulisi homman "pelastamaan". Yhtä lailla yhteisö yhdessä voi sen tehdä, mutta se vaatii tietysti eri tapaan yhteistyötä, kompromisseja ja joka tapauksessa niitä puuhamiehiä. Näin ulkoa päin katsottuna kuitenkin sanoisin, että jotain olisi syytä tehdä suhteellisen pian, jotta homma ei kuole ihan pystyyn.

- Matti
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Tuossa yllä oli paljon hyviä näkemyksiä. Varmaankin kaikista vähiten motivoivaa on aloittelevalle kirjoittajalle saada asialliseen postaukseen vastaukseksi lakoninen "väärä alue" tms.

Täällä ei kuitenkaan ole sellaista joidenkin muiden forumien stigmaa, että maahanmuutto yms. agenda-aihe vuotaisi keskusteluun kuin keskusteluun.
 

Mustis85

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
162
Itse olen ollut pitkään pois foorumilta, mutta olen kyllä potentiaalinen paluumuuttaja tälle areenalle.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
883
Mie yritän jotain keskustelua saada muun moottoriurheilun puolella aikaiseksi, mut olen jo havahtunut siihen, et ketään ei kiinnosta. Vain kisaviikonloppuisin keskustelua tuntuu olevan.
Itseä esimerkiksi kiinnostaa myös Muu moottoriurheilu - alueen ketjut ja viestit, mutta kun olen niin heikosti mistään muista lajeista perillä, niin eipä sitä sitten oikein tule mitään kirjoiteltua. Tämän viestin pointtina oli siis oikeastaan se, että vaikka en mitään kommentoikaan, niin mielenkiinnolla luen esimerkiksi sinun tai muiden asioista itseäni enemmän tietävien viestejä noista ketjuista :)
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Jonkun verran on viime vuosina tullut luettua "why are internet forums dying out" tyyppisiä topiceja. Suuressa osassa niitä tunnutaan sivuavan samoja rationaalisen kuuloisia teemoja, mutta tuntuu silti ettei sellaista tiivistä ja oikeankuuloista vastausta aiheeseen ole vielä löytynyt. Yhtälailla ei ole auennut että mikä se hallitseva tekstipohjaisen dialogin ja tiedonhallinnan muoto voisi olla 5-10 vuoden päästä.

Ehkä kiireellisyydessään ihmisillä on tänä päivänä kohonneet odotukset sille millaisia vastineita odotettaan omalle pienellekin tuotokselle. Yleisön ammattitietämys on korkea ja niin laadukasta tietoa mikä sitä tyydyttää ei haluta luovuttaa forumeilla eikä mediassa. Ehkä motorsporttikin tarvis jotain tutkivaa journalismia jos se vaan olisi kannattavaa. Mielenkiintoista on myös miten yksisuuntaista ammattimaistentuottajien, ym tuotantometodit on, media, uutiset, ym. Onhan se tietenkin tiimillekin yksinkertaisempaa tehdä ja kontrolloida perinteinen tiedote, ennemmin kuin käydä bondaamaan niiden kanssa ketä asia saattaisi kiinnostaa.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Olen vuoden verran seurannut foorumia ja aina silloin tällöin kurkkinut mikä meno täällä on, vaikka en itse mukaan keskusteluihin ole hypännytkään.

Marraskuussa otin jo ensimmäistä kertaa yhteyttä foorumin nykyiseen ylläpitoon ja ehdotin, että olisin voinut tämän ottaa haltuuni ja lähteä uudistamaan foorumia. Olen siis puolitoista vuotta ollut pyörittämässä Koripallo.comia ja reilun vuoden ajan puolestaan lentiksen puolella Verkkovirhe.comia ja pesiksessä Supervuoro.comia. Näistä lentis ja koris varsinkin olivat hieman samankaltaisessa tilanteessa kuin tämä foorumi nyt - lähes hylättynä jo suht pitkään, taantumassa ja vailla suuntaa. Siellä ainakin on osoitettu, että hiipuvakin sivusto voidaan uudelleen herättää henkiin ja nousuun.

Itse ainakin uskon siihen, että tämän kaltaisille foorumeille on tarvetta ja kysyntää jatkossakin - keskustelupalsta on yksinkertaisesti paras kanava jostain tietystä aiheesta kiinnostuneiden keskeiselle keskustelulle. Foorumi nyt varmasti kaipaisi niin teknistä kehittämistä kuin sisältöpuolen petraamista. Olen hieman tätä moderointilinjaa täällä ihmetellyt näin sivustaseuraajana. Keskustelua tulee tietysti valvoa ja sille asettaa rajat, mutta omasta mielestäni ne rajat liittyvät asialliseen käytökseen, eivät siihen mistä saa ja ei saa keskustella. Jos jokin aihe ei itseä kiinnosta, sen voi jättää huomiotta. Jos jokin aihe ei ketään kiinnosta, se nopeasti vajoaa pois.

Täälläkin on vähän samaa kuin kaikissa muissa tämän tyyppisissä yhden aiheen foorumeissa. Lukijoita ja keskustelun seuraajia voi olla (ja onkin) satakertainen määrä siihen aktiiviseen kirjoittajajoukkoon verrattuna. Ja jos se jengi hajaantuu, tai alkaa riidellä keskenään (muutenkin kuin siis nyt vaikka rengastaktiikoista), niin se ei ole hyväksi. Se myös karkottaa hyvin helposti uusia tulijoita. Missään foorumilla samat tyypit eivät keskenään jaksa samoista asioista vääntää vuosikymmeniä, vaan uutta verta keskusteluun tarvitaan jatkuvasti - ja jos se keskustelu näyttäytyy kaikkea muuta kuin tervetulleeksi toivottavana, niin se ensimmäinen viesti jää kirjoittamatta.

En usko, että se olisi ainoa vaihtoehto, että minä tai joku muu tulisi homman "pelastamaan". Yhtä lailla yhteisö yhdessä voi sen tehdä, mutta se vaatii tietysti eri tapaan yhteistyötä, kompromisseja ja joka tapauksessa niitä puuhamiehiä. Näin ulkoa päin katsottuna kuitenkin sanoisin, että jotain olisi syytä tehdä suhteellisen pian, jotta homma ei kuole ihan pystyyn.

- Matti
Hahaha. Copteri.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4081
Onhan forumin meno tosiaan taantunut menneistä ajoista. Itse lähinnä viime vuodet seurannut sivusta silloin tällöin kisaviikonloppujen aikana, mutta aika vähän on tullut kommentoitua. Luulisi että meitä F1-faneja vielä riittää ja oikeissa olosuhteissa myös keskustelua riittäisi.

Tässä on jotain ideoita mitä itselle tulisi mieleen:

- F1 alueita olisi vain yksi, ei erikseen tätä F1-vapaata. Jos jollakin on tarve rölöttää niin sitähän voisi tehdä vaikka "F1-huumoria"-ketjun tai mennä sitten vapaan keskustelun puolelle.
- F1 kisaviikonlopuille olisi yksi ketju, mihin voisi sitten spekuloida ennakot, aika-ajot, kisat ja jälkihöyryt. Näitä topicien aloituksia voisi myös yksinkertaistaa; itselle riittäisi lähinnä ihan perustiedot ja aikataulu. Tarkempiin esittelyihin voisi olla linkit
- Moderointilinja pidettäisiin rentona. Asiattomuudet toki siivottaisiin, mutta vapaampaa keskustelua ja spekulaatiota sallittaisiin.
 

NikiLauda

Member
Liittynyt
10.11.2018
Viestit
7
Noh, en kyllä usko, että on mitään järkeä hajottaa keskustelua eri alustoille enää yhtään nykyistä enempää. Pikemminkin kannattaisi miettiä kaikkia toimia, millä koko suomalaisen formula- (ja yleisesti autourheilu-) väen saisi koottua yhteen. Edes lätkä ei ole Suomessa niin iso aihe, että se kannattaisi useita keskustelufoorumeita.

Sekään ei mielestäni tapahdu "pakottamalla" tms., vaan sen yhden foorumin pitää olla niin kiinnostava ja elinvoimainen sekä kaikille avoin, jotta sinne väki lopulta kerääntyy.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Sit kanssa CCMK:lle oma blogi. Tai edes nurkkaus.
 
Ylös