CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15012
Laitetaan sitten pienet koosteet kauden 1982 Long Beachista myös muiden tallien näkökulmasta:
Brabham: Viikonloppu oli toisaalta pettymys ja toisaalta menestys. Piquet putosi sijalle 9 startissa ja nousi takaisin kuudenneksi vasta Arnouxin ja Giacomellin kolarin myötä. Ajoi varsin tylsän kilpailun ennen ulosajoaan kierroksella 26. Patresella alkoi kilpailun lopussa renkaat toimia paremmin ja tuloksena oli sitten lopulta neljäs sija joka muuttui kolmanneksi Villeneuven diskauksen myötä. Kierroksella 26 Patrese menetti etusiivestään vasemman puolen osuman myötä. Siitä huolimatta hän ohitti de Angelisin, Cheeverin ja Alboreton. Brabhamille tuli siis ensimmäiset pisteet kaudelta Patresen tuomana.
Tyrrell: Formula Ykkösten nouseva tähti on tällä hetkellä Michele Alboreto. Ruudusta 12 Alboreto nousi sijalle 10 lähdössä ja kierrokselle 11 tultaessa sija oli 7:s. Hän jätti myöhemmin Piquetin taakseen ja Piquetin kolarin jälkeen aloitti hurjan nousun kohti palkintoja. Villeneuven kanssa taisteli neljännestä sijasta ja jopa kolmannesta paikasta. Useiden yritysten jälkeen kilpakumppanit osuivat ja lopullisesti Alboreton menohalut hillitsi radan vaikealla uudella osiolla tapahtunut ulosajo. Sen jälkeen Alboreto tyytyi pitämään vauhtia yllä. Vain 3 kierrosta ennen maalia Patrese meni ohi neljänneksi ja Alboreto oli viides. Niillä sijoilla tultiin maaliin kunnes sijoitus muuttui Villeneuven diskauksen myötä. Borgudd oli taas kilpailun syntisäkki. Hän lähti kilpailuun ruudusta 24 ja kolaroi ATS:n Winkelhockin ja Salazarin kanssa.
Takasiiveke piti vaihtaa ja rungon vaurioita korjata. Varikolla oltuaan hän palasi radalle ja oli jäänyt jo pari-kolme kierrosta. Myöhemmin hän jäi vielä kaksi kierrosta enemmän ja pilasi myös Brian Hentonin kisan estelyllään. Lopulta jäi 7 kierrosta ja oli viimeinen mukana ollut kuljettaja eli 11:sta ja myöhemmin 10:s Villeneuven diskauksen myötä. Borguddin ura on kuitenkin lopussa maksamattomien ajosummien myötä ja hänen aiemmat ehdokkaansa alkukaudesta eli ATS ja Arrows tuskin ottavat häntä ajamaan talliinsa.
Williams: Reutemannin lopettamisen jälkeen ja Jonesin pysyttyä Australiassa Frankin pelastajaksi saapui Mario Andretti. Andretti ajoi vain yhden testisession autolla ennen viikonloppua ja onnistui silti ajamaan ruutuun 14. Oli noussut 9:ksi ennen keskeytystä. Frank Williams on kuitenkin pulassa sillä Andrettin diili oli yhden kisan mittainen. Frank olisi aidosti pulassa ilman Suomen Keke Rosbergia joka ajoi jälleen hienosti toiseksi. Frankin ei pitäisi olla niin surullinen, mutta tilanteen voi ymmärtää. Rosberg lähti kisaan ruudusta 8 ja nousi kierrokselle 8 tultaessa viidenneksi ja oli neljäntenä kolme kierrosta jatkuneen hienon kaksintaistelun jälkeen. Taistelussa mukana oli Gilles Villeneuve.
Aloitti ajamaan Watsonia kiinni kolmannesta sijasta ja onnistui kierroksella 26 ohittamaan hänet. Keke ajoi de Cesaristakin kiinni, mutta Alfa poistui edestä ulosajon myötä ja Keke oli noussut toiseksi. Hän tavoitteli Laudaa, mutta turhaan. Eroa oli 14 sekuntia maalissa kun parhaimmillaan eroa oli ollut Laudaan minuutin verran. Keke voi johtaa sarjaa mutta hylkäyksenkin myötä hän oli jaetulla kolmannella sijalla sarjassa.
McLaren: Hieno kilpailu kolmatta kisaa ajavalta Laudalta eläkkeeltä tulon jälkeen. Tipahti lähdössä kolmanneksi ja kierrokset 1-6 menivät Arnouxin perässä. Myöhemmin vältti de Cesariksen haasteen ohituksen jälkeen johtoasemasta ja niin myös Rosbergin. Ensimmäinen voitto sitten kauden 1978 synkän Monzan jälkeen tuntui varmasti hyvältä. Saattaa nousta toiseksi Brasilian hylkäysten myötä. Watson korvasi huonon aika-ajon hyvällä kisasuorituksella ja oli kolmas jo kierroksella 8. Sittemmin menetti Kevyen vyön renkaiden takia sijoitukset Rosbergille, Villeneuvelle ja Alboretolle. Enduroilla ohitti vain Mansellin ja oli pisteillä vain Cheeverin ja de Cesariksen keskeytysten myötä. Oli 7:s mutta sai yhden pisteen Villeneuven hylkäyksen myötä. Autossa oli ulosajon myötä myös helmavaurio viimeisellä kierroksella.
ATS: Viikonloppu oli tallille kauhea. Vaikeudet aika-ajossa jättivät autot viimeiseen riviin ja ABBA-rumpali Borgudd pilasi kisan molemmilta autoilta kisassa. Winkelhock osui ensin lähdössä Borguddiin ja myöhemmin Tommy leikkasi törkeästi Winkelhockin eteen toisella kierroksella tönäistyään ensin Winkelhockia. Kierroksella 4 loppui Borguddin kolarin osumien myötä Salazarin autosta ohjaus ja viikonloppu oli paketissa kun toinenkin tallin auto meni seinään. Kisan loputtua Günther Schmid kävi Kenin juttusilla Jackie Oliverin tapaan ja toivoi Borguddille rangaistusta.
Lotus: Heikosti jatkuu Lotuksen taival edelleen. Näin oli ainakin aika-ajon jälkeen tilanne. Kisan startti meni kokonaan pieleen sekaannuksen myötä. Mansell ohitteli vaikeasti ohjausta tottelevalla Lotuksella autoja ja oli lopulta 8:s. Sitten sija nousi 7:ksi Villeneuven diskauksen myötä. Eliolla kisa meni vähän paremmin. Kierroksella 30 hän oli noussut kuudenneksi ja oli viidentenä ennen Patresen ohitusta hyötyen lähinnä de Cesariksen ulosajon myötä. Kierroksella 38 jäi kuudenneksi ja pysyi sijalla loppuun asti. Sai myöhemmin viitospaikan Villeneuven hylkäyksen myötä.
Ensign: Guerrero ajoi hienon ajon uudella Ensignilla. Ajoi katuradalla jopa kokeneita kisakuskeja takanaan pitäen ja oli sijalla 15 startin jälkeen. Myöhemmin oli noussut sijalle 11 ennen keskeytystä. Siinä vaiheessa eli 28 vain 15 kuljettajaa oli enää mukana. Etusiiven menetys aiheutti auton ohjauksen menemisen ja seinäänajon. Tallissa oltiin kuitenkin iloisia jo kilpailuun pääsystä.
Renault: Kilpailun piti olla jälleen vahva suoritus tallilta mutta toisin kävi. Jarruvian ja Enduro-renkaiden takia molemmat autot olivat liikkuvia shikaaneja kisan alussa. Arnoux pidätteli Laudaa kierrokselle 5 saakka ja kierroksella 6 tuli keskeytys Giacomellin kolarin takia. Myöhemmin Arnouxin autossa havaittiin myös jarruvikaa mikä vaivasi myös Prostia. Prost oli viides lähdössä mutta sittemmin vain kuudes Villeneuven ohituksen myötä. Sitten jarruvaurion myötä ohi menivät Piquet, Rosberg ja Watson. Kierroksella 11 hän oli jo 10:llä sijalla ja vauhti oli vain huonontumassa. Onneksi seinäänajo päätti nöyryytyksen.
March: 821 on autona erittäin luotettava mutta hidas ja kilpailukyvytön. Mass aloitti ruudusta 21 ja ohitti kolme autoa lähdössä. Oli sijalla 18 kisan alussa. Sen jälkeen hän ajoi rauhallisen kisan. Mansellin mielestä liiankin rauhallisen sillä Mansell kärsi kisan puolen välin jälkeen hänen hidasteluistaan. Lopulta oli hidas 9:s ja Villeneuven hylkäyksen jälkeen 8:s. Boesel oli 23:s startissa ja ajeli lähinnä viimeisillä sijoilla. Hidasteli Andrea de Cesarista ja salli Laudan johtoonpääsyn. Myöhemmin Boesel oli 10:s ja viisi kierrosta Laudalle jääneenä. Myöhemmin sai Villeneuven hylkäyksen myötä 9:nnen sijan. Marchin ainoa pelastus on kevyempi auton päivitys mikä tulee Imolaan.
Fittipaldi: Paluu arkeen oli Fittipaldin kohtalona. Toiseksi viimeinen tai viimeinen sija oli jo harjoituksissa pelkkää unelmaa. Karsiutuminen oli selvä aika-ajossa jota pahensi vielä Serran ajaminen kuumetaudissa. Tarina oli selvä.
Alfa Romeo: Hieno kilpailu päättyi pettymykseen kun paalupaikalta lähtenyt Andrea de Cesaris menetti johtopaikkansa Boeselin takia ja myöhemmin keskeytti. Giacomelli taas jarrutti liian myöhään päästyään Laudan ohi ja keskeytti kolaroituaan Arnouxin kanssa.
Ligier: Epätoivoinen kehitystyö näytti tuottavan edes hieman tuloksia. Nopealla ja varovaisella ajolla erityisesti Eddie Cheever keräsi huomiota kilpailussa. Laffiten kisa oli myös nousujohteinen. Kierroksella 27 Laffite ajoi ulos radalta ja kolari oli tulla Patresen kanssa. Keskeytys tuli kuitenkin lopulta omaan nimeen. Kierroksella 30 Eddie Cheever oli jo kuudentena ja tavoitteli viitospaikkaa. Sitten Andrea de Cesaris keskeytti ja Cheever oli viidentenä. Tavoitteli jo Alboretoakin neljännestä sijasta. Enduro-renkaat antoivat periksi ja kierroksella 59 joutui menemään varikolle vaihtamaan renkaat kun Patrese oli mennyt ohi. Vaihdelaatikko meni kierroksella 60 kun vauhtia Kevyen vyön renkailla alkoi löytymään. Kisa oli pettymys.
Ferrari: Saapui radalle omituisella siipiratkaisulla varustettuna. Tuplasiivestä ei kuitenkaan ollut etua vaan lähinnä se heilui ja oli näkyvyydelle este. Esteettisessäkään mielessä siipirakenne ei näyttänyt hienolta. Voimakas moottori ei juuri auta kun auton runko on heikompaa laatua. Villeneuve oli 7:s johtuen muutamasta ulosajosta ja Pironin renkaat olivat kuluneet liikaa eikä kisarenkailla tulosta tullut aika-ajossa. Pironin kisa oli hengetön ja sijalta 9 ajoi ulos. Villeneuve nousi kuudenneksi, mutta ei kyennyt haastamiseen. Rosbergin kanssa järjesti hienon taistelunäytöksen kierroksilla 18-22. Hän oli sen jälkeen viidentenä. Taisteli neljänneksi ja myöhemmin kolmanneksi pitäen häntä kiusanneen Alboreton takanaan tönäisten hänet radan sivuun. Oli kolmas mutta hänet diskattiin. Turhautuminen alkaa näkyä kun pisteitä ei ole ollenkaan kolmen kisan jälkeen.
Arrows: Baldi karsiutui ja Henton ajoi pakoputki hajalla ruutuun 20. Kisassa Henton ajeli viimeisten joukossa kunnes ohitti Boeselin. Sen jälkeen aloitti nousun. Kierroksella 33 Borgudd tönäisi hänet radan sivuun. Henton oli sijalla 12 ennen keskeytystä ja hänen ajonsa vaikuttavat olevan ajettu. Tyrrell saattaa ottaa hänet talliinsa kun Borgudd ei ole kovin suuressa huudossa ja Surer vaikuttaa olevan palaamassa talliin.
Osella: Paletti karsiutui mutta Jarier ajoi hienosti. Tippui kymppipaikalta sijalle 14 lähdössä ja taisteli itsensä sijalle 11 ennen keskeytystä kierroksella 27 moottorin ja vaihdelaatikon petettyä. Hieno viikonloppu pieneltä tallilta.
Theodore: Derek Daly ajoi alikehittyneellä autolla sijalle 22 aika-ajossa. Ajeli sijalla 16 ennen keskeytystä kierroksella 23.
Toleman: Warwick karsiutui jo Harjoituskarsinnassa sytytysvian myötä ja Fabi aika-ajossa turbovaurion takia.
Brabham: Viikonloppu oli toisaalta pettymys ja toisaalta menestys. Piquet putosi sijalle 9 startissa ja nousi takaisin kuudenneksi vasta Arnouxin ja Giacomellin kolarin myötä. Ajoi varsin tylsän kilpailun ennen ulosajoaan kierroksella 26. Patresella alkoi kilpailun lopussa renkaat toimia paremmin ja tuloksena oli sitten lopulta neljäs sija joka muuttui kolmanneksi Villeneuven diskauksen myötä. Kierroksella 26 Patrese menetti etusiivestään vasemman puolen osuman myötä. Siitä huolimatta hän ohitti de Angelisin, Cheeverin ja Alboreton. Brabhamille tuli siis ensimmäiset pisteet kaudelta Patresen tuomana.
Tyrrell: Formula Ykkösten nouseva tähti on tällä hetkellä Michele Alboreto. Ruudusta 12 Alboreto nousi sijalle 10 lähdössä ja kierrokselle 11 tultaessa sija oli 7:s. Hän jätti myöhemmin Piquetin taakseen ja Piquetin kolarin jälkeen aloitti hurjan nousun kohti palkintoja. Villeneuven kanssa taisteli neljännestä sijasta ja jopa kolmannesta paikasta. Useiden yritysten jälkeen kilpakumppanit osuivat ja lopullisesti Alboreton menohalut hillitsi radan vaikealla uudella osiolla tapahtunut ulosajo. Sen jälkeen Alboreto tyytyi pitämään vauhtia yllä. Vain 3 kierrosta ennen maalia Patrese meni ohi neljänneksi ja Alboreto oli viides. Niillä sijoilla tultiin maaliin kunnes sijoitus muuttui Villeneuven diskauksen myötä. Borgudd oli taas kilpailun syntisäkki. Hän lähti kilpailuun ruudusta 24 ja kolaroi ATS:n Winkelhockin ja Salazarin kanssa.
Takasiiveke piti vaihtaa ja rungon vaurioita korjata. Varikolla oltuaan hän palasi radalle ja oli jäänyt jo pari-kolme kierrosta. Myöhemmin hän jäi vielä kaksi kierrosta enemmän ja pilasi myös Brian Hentonin kisan estelyllään. Lopulta jäi 7 kierrosta ja oli viimeinen mukana ollut kuljettaja eli 11:sta ja myöhemmin 10:s Villeneuven diskauksen myötä. Borguddin ura on kuitenkin lopussa maksamattomien ajosummien myötä ja hänen aiemmat ehdokkaansa alkukaudesta eli ATS ja Arrows tuskin ottavat häntä ajamaan talliinsa.
Williams: Reutemannin lopettamisen jälkeen ja Jonesin pysyttyä Australiassa Frankin pelastajaksi saapui Mario Andretti. Andretti ajoi vain yhden testisession autolla ennen viikonloppua ja onnistui silti ajamaan ruutuun 14. Oli noussut 9:ksi ennen keskeytystä. Frank Williams on kuitenkin pulassa sillä Andrettin diili oli yhden kisan mittainen. Frank olisi aidosti pulassa ilman Suomen Keke Rosbergia joka ajoi jälleen hienosti toiseksi. Frankin ei pitäisi olla niin surullinen, mutta tilanteen voi ymmärtää. Rosberg lähti kisaan ruudusta 8 ja nousi kierrokselle 8 tultaessa viidenneksi ja oli neljäntenä kolme kierrosta jatkuneen hienon kaksintaistelun jälkeen. Taistelussa mukana oli Gilles Villeneuve.
Aloitti ajamaan Watsonia kiinni kolmannesta sijasta ja onnistui kierroksella 26 ohittamaan hänet. Keke ajoi de Cesaristakin kiinni, mutta Alfa poistui edestä ulosajon myötä ja Keke oli noussut toiseksi. Hän tavoitteli Laudaa, mutta turhaan. Eroa oli 14 sekuntia maalissa kun parhaimmillaan eroa oli ollut Laudaan minuutin verran. Keke voi johtaa sarjaa mutta hylkäyksenkin myötä hän oli jaetulla kolmannella sijalla sarjassa.
McLaren: Hieno kilpailu kolmatta kisaa ajavalta Laudalta eläkkeeltä tulon jälkeen. Tipahti lähdössä kolmanneksi ja kierrokset 1-6 menivät Arnouxin perässä. Myöhemmin vältti de Cesariksen haasteen ohituksen jälkeen johtoasemasta ja niin myös Rosbergin. Ensimmäinen voitto sitten kauden 1978 synkän Monzan jälkeen tuntui varmasti hyvältä. Saattaa nousta toiseksi Brasilian hylkäysten myötä. Watson korvasi huonon aika-ajon hyvällä kisasuorituksella ja oli kolmas jo kierroksella 8. Sittemmin menetti Kevyen vyön renkaiden takia sijoitukset Rosbergille, Villeneuvelle ja Alboretolle. Enduroilla ohitti vain Mansellin ja oli pisteillä vain Cheeverin ja de Cesariksen keskeytysten myötä. Oli 7:s mutta sai yhden pisteen Villeneuven hylkäyksen myötä. Autossa oli ulosajon myötä myös helmavaurio viimeisellä kierroksella.
ATS: Viikonloppu oli tallille kauhea. Vaikeudet aika-ajossa jättivät autot viimeiseen riviin ja ABBA-rumpali Borgudd pilasi kisan molemmilta autoilta kisassa. Winkelhock osui ensin lähdössä Borguddiin ja myöhemmin Tommy leikkasi törkeästi Winkelhockin eteen toisella kierroksella tönäistyään ensin Winkelhockia. Kierroksella 4 loppui Borguddin kolarin osumien myötä Salazarin autosta ohjaus ja viikonloppu oli paketissa kun toinenkin tallin auto meni seinään. Kisan loputtua Günther Schmid kävi Kenin juttusilla Jackie Oliverin tapaan ja toivoi Borguddille rangaistusta.
Lotus: Heikosti jatkuu Lotuksen taival edelleen. Näin oli ainakin aika-ajon jälkeen tilanne. Kisan startti meni kokonaan pieleen sekaannuksen myötä. Mansell ohitteli vaikeasti ohjausta tottelevalla Lotuksella autoja ja oli lopulta 8:s. Sitten sija nousi 7:ksi Villeneuven diskauksen myötä. Eliolla kisa meni vähän paremmin. Kierroksella 30 hän oli noussut kuudenneksi ja oli viidentenä ennen Patresen ohitusta hyötyen lähinnä de Cesariksen ulosajon myötä. Kierroksella 38 jäi kuudenneksi ja pysyi sijalla loppuun asti. Sai myöhemmin viitospaikan Villeneuven hylkäyksen myötä.
Ensign: Guerrero ajoi hienon ajon uudella Ensignilla. Ajoi katuradalla jopa kokeneita kisakuskeja takanaan pitäen ja oli sijalla 15 startin jälkeen. Myöhemmin oli noussut sijalle 11 ennen keskeytystä. Siinä vaiheessa eli 28 vain 15 kuljettajaa oli enää mukana. Etusiiven menetys aiheutti auton ohjauksen menemisen ja seinäänajon. Tallissa oltiin kuitenkin iloisia jo kilpailuun pääsystä.
Renault: Kilpailun piti olla jälleen vahva suoritus tallilta mutta toisin kävi. Jarruvian ja Enduro-renkaiden takia molemmat autot olivat liikkuvia shikaaneja kisan alussa. Arnoux pidätteli Laudaa kierrokselle 5 saakka ja kierroksella 6 tuli keskeytys Giacomellin kolarin takia. Myöhemmin Arnouxin autossa havaittiin myös jarruvikaa mikä vaivasi myös Prostia. Prost oli viides lähdössä mutta sittemmin vain kuudes Villeneuven ohituksen myötä. Sitten jarruvaurion myötä ohi menivät Piquet, Rosberg ja Watson. Kierroksella 11 hän oli jo 10:llä sijalla ja vauhti oli vain huonontumassa. Onneksi seinäänajo päätti nöyryytyksen.
March: 821 on autona erittäin luotettava mutta hidas ja kilpailukyvytön. Mass aloitti ruudusta 21 ja ohitti kolme autoa lähdössä. Oli sijalla 18 kisan alussa. Sen jälkeen hän ajoi rauhallisen kisan. Mansellin mielestä liiankin rauhallisen sillä Mansell kärsi kisan puolen välin jälkeen hänen hidasteluistaan. Lopulta oli hidas 9:s ja Villeneuven hylkäyksen jälkeen 8:s. Boesel oli 23:s startissa ja ajeli lähinnä viimeisillä sijoilla. Hidasteli Andrea de Cesarista ja salli Laudan johtoonpääsyn. Myöhemmin Boesel oli 10:s ja viisi kierrosta Laudalle jääneenä. Myöhemmin sai Villeneuven hylkäyksen myötä 9:nnen sijan. Marchin ainoa pelastus on kevyempi auton päivitys mikä tulee Imolaan.
Fittipaldi: Paluu arkeen oli Fittipaldin kohtalona. Toiseksi viimeinen tai viimeinen sija oli jo harjoituksissa pelkkää unelmaa. Karsiutuminen oli selvä aika-ajossa jota pahensi vielä Serran ajaminen kuumetaudissa. Tarina oli selvä.
Alfa Romeo: Hieno kilpailu päättyi pettymykseen kun paalupaikalta lähtenyt Andrea de Cesaris menetti johtopaikkansa Boeselin takia ja myöhemmin keskeytti. Giacomelli taas jarrutti liian myöhään päästyään Laudan ohi ja keskeytti kolaroituaan Arnouxin kanssa.
Ligier: Epätoivoinen kehitystyö näytti tuottavan edes hieman tuloksia. Nopealla ja varovaisella ajolla erityisesti Eddie Cheever keräsi huomiota kilpailussa. Laffiten kisa oli myös nousujohteinen. Kierroksella 27 Laffite ajoi ulos radalta ja kolari oli tulla Patresen kanssa. Keskeytys tuli kuitenkin lopulta omaan nimeen. Kierroksella 30 Eddie Cheever oli jo kuudentena ja tavoitteli viitospaikkaa. Sitten Andrea de Cesaris keskeytti ja Cheever oli viidentenä. Tavoitteli jo Alboretoakin neljännestä sijasta. Enduro-renkaat antoivat periksi ja kierroksella 59 joutui menemään varikolle vaihtamaan renkaat kun Patrese oli mennyt ohi. Vaihdelaatikko meni kierroksella 60 kun vauhtia Kevyen vyön renkailla alkoi löytymään. Kisa oli pettymys.
Ferrari: Saapui radalle omituisella siipiratkaisulla varustettuna. Tuplasiivestä ei kuitenkaan ollut etua vaan lähinnä se heilui ja oli näkyvyydelle este. Esteettisessäkään mielessä siipirakenne ei näyttänyt hienolta. Voimakas moottori ei juuri auta kun auton runko on heikompaa laatua. Villeneuve oli 7:s johtuen muutamasta ulosajosta ja Pironin renkaat olivat kuluneet liikaa eikä kisarenkailla tulosta tullut aika-ajossa. Pironin kisa oli hengetön ja sijalta 9 ajoi ulos. Villeneuve nousi kuudenneksi, mutta ei kyennyt haastamiseen. Rosbergin kanssa järjesti hienon taistelunäytöksen kierroksilla 18-22. Hän oli sen jälkeen viidentenä. Taisteli neljänneksi ja myöhemmin kolmanneksi pitäen häntä kiusanneen Alboreton takanaan tönäisten hänet radan sivuun. Oli kolmas mutta hänet diskattiin. Turhautuminen alkaa näkyä kun pisteitä ei ole ollenkaan kolmen kisan jälkeen.
Arrows: Baldi karsiutui ja Henton ajoi pakoputki hajalla ruutuun 20. Kisassa Henton ajeli viimeisten joukossa kunnes ohitti Boeselin. Sen jälkeen aloitti nousun. Kierroksella 33 Borgudd tönäisi hänet radan sivuun. Henton oli sijalla 12 ennen keskeytystä ja hänen ajonsa vaikuttavat olevan ajettu. Tyrrell saattaa ottaa hänet talliinsa kun Borgudd ei ole kovin suuressa huudossa ja Surer vaikuttaa olevan palaamassa talliin.
Osella: Paletti karsiutui mutta Jarier ajoi hienosti. Tippui kymppipaikalta sijalle 14 lähdössä ja taisteli itsensä sijalle 11 ennen keskeytystä kierroksella 27 moottorin ja vaihdelaatikon petettyä. Hieno viikonloppu pieneltä tallilta.
Theodore: Derek Daly ajoi alikehittyneellä autolla sijalle 22 aika-ajossa. Ajeli sijalla 16 ennen keskeytystä kierroksella 23.
Toleman: Warwick karsiutui jo Harjoituskarsinnassa sytytysvian myötä ja Fabi aika-ajossa turbovaurion takia.
Viimeksi muokattu: