F1-oheisluokat 2026

SJ

F1 asijan tuntia
F1 Academy ajoi omat lähtönsä Zanvoortissa ja voittoihin ajoivat Payton Westcott (Prma) sekä Alicia Palmowski (Campos).

IMO sarjassa olisi hiukan järkeä, jos F4-autot vaihdettasiin Formula Regional-luokan autoihin, sillä tehoero F3:siin on noin 110hv. Myös rungon valmistaja voitaisiin vaihtaa Tatuusista esim. Ligieriin tai Domeen.
F1 Academyhän käyttää Regional-autoa???

Kun on puhuttu F3:siin siirtymisestä, niin asia mikä saattaa myös vaikuttaa naiskuskien uran tyssäämiseen F3-tasolla on auton teknisten ominaisuuksien, painon ja naisten fysiikan huomioiden myös rungon vaihtuminen Dallaraan.
Jos tyttösten ajotaidot eivät riitä edes rungossa olevaan tarraan sopeutumiseen, niin ihan turha yrittääkään. Pojat pystyvät siihen.

Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Sijainti
Helsinki
F1 Academyhän käyttää Regional-autoa???

Jos tyttösten ajotaidot eivät riitä edes rungossa olevaan tarraan sopeutumiseen, niin ihan turha yrittääkään.
F1 Academyssä ajetaan Tatuusin valmistamalla F4-T421-autoilla, jotka on rakennettu F4-sääntöjen mukaiseksi.

Jälkimmäiseen kommenttisi kanssa olen samaa mieltä. F1 Academy on kärjistetysti kilpa-autoilun tyttökoulu. Parempi olisi, että ajaisivat samoissa kisoissa poikien kanssa, vaikka he jäisivät joukon perälle.

SJ

F1 asijan tuntia
F1 Academyssä ajetaan Tatuusin valmistamalla F4-T421-autoilla, jotka on rakennettu F4-sääntöjen mukaiseksi.
Menin sekaisin F1 Academyn ja W Seriesin kanssa, kun kumpikaan näistä vammaisten sarjoista ei minua henkilökohtaisesti kiinnosta. Eli W Seriesissä ajettiin aiemmin Regional-autolla ja F1 Academy on varmaankin kulutason rajoittamiseksi valinnut vieläkin pelkistetymmän auton.

Jälkimmäiseen kommenttisi kanssa olen samaa mieltä. F1 Academy on kärjistetysti kilpa-autoilun tyttökoulu. Parempi olisi, että ajaisivat samoissa kisoissa poikien kanssa, vaikka he jäisivät joukon perälle.
Moni naisten sarja ei kelpaa olympialaisiinkaan sen vuoksi, että kilpailemisen taso on yleisesti ottaen heikko ja lähempänä amatöörisarjaa kuin ammattimaista toimintaa. Uskoisin F1 Academyn painineen saman dilemman kanssa.

VexMarstappen

Well-known member
Ei helvetti mulla ei ole ennen ollut mitaan hajua etta nama F1 Academy muijat ajaa noin 160 hevosvoiman autoilla. On siina "vahan" matkaa ja totuttelemista tuhanteen heppaan. Luulin etta ne ajaa jotain 500-600 hepan autoa. Olen itsekin ajanut pari kierrosta 600 hepan Lambolla eika se teho paatahuimaava ollut. Tottakai raskaampi jne.