F1-pelejä?

poko

Well-known member
Driver #8 sanoi:
Kyllähän formulapelejä voitaisiin tehdä ilman lisenssiä, kuten se Geoff Crammondin Grand Prix-sarjan eka versio. Siinä oli keksitty kuskeille ja talleille muut nimet, kun alkuperäisiä nimiä ei saatu käyttää. Ayrton Senna oli Carlos Sanchez, Nigel Mansell Robert Davies. Siihen peliin pystyi sitten kirjoittamaan itse helposti ne kauden 1991 oikeat nimet. Samalla systeemillä voitaisiin tehdä nykyäänkin, helppohan jokaisen olisi muutama nimi sinne muuttaa.
Muutenkin peleille kehittyy aktiivinen yhteisö, kunhan itse tuote on tarpeeksi hyvä. Varmasti GP5:n ilmestyttyä siihen tehtäisiin kaikki mahdolliset päivitykset ym. Suuret massa vaan valitettavasti nappaavat sen virallisen lisenssiroskan :nope:

pikkumies

Member
CaPtEeNi sanoi:
mistähän suomalaisesta kaupasta (netti?) vois ostaa ton Gp3 pelin?
Minuakin kiinnostaisi GP-sarjan pelit 3 ja 4. Jos jollain on turhana jompikumpi lojumassa niin laittakaapa viestiä.

-Japé-

Well-known member
Kisasta karsiutuminen

Muistaako kukaan onko Geoff Crammondin legendaarinen F1GP ainut "formula" peli jossa tiimejä oli enemmän kuin mitä kisaan pääsee? En muista oliko siinä mahdollista joutua itse karsiutujaksi vaikka olisi aika-ajossa tippunut sijalle 31? Muistaakseni ei, mikä on sääli..

Yleensähän F1GPssä olivat karsiutujien roolissa autoja tiimeistä AGS, Coloni, Modena-Lambo, joskus myös Arrows, Fondmetal, Larrousse ja Lotus. Vaikka myöhempiin GP sarjan peleihin tuli tietenkin tarjolle aikaisempien vuosien "modeja" olivat ne pahasti puutteellisia juuri sen faktan takia että tallien määrä ei ollut editoitavissa ja siten esim. GP4 peliin mahtui miltei vain "puolet" 1991 talleista!

rFactor pelissähän voi määrätä tietokonekuljettajien määrän radalla, mutta jos olen ymmärtänyt oikein niin siinäkään ei voi valita että varsinaiseen kisaan pääsisi esim. 26 autoa vaikkapa 34:stä, siten että voisi itse jopa karsiutua, vai voiko :confused: Tosin rFactorin AI on niin surkea kaikin puolin ettei siitä juuri iloa ole..

Laareni120

Banned
Sijainti
Karjalohja
DFiaA sanoi:
Eli menee varsin kiskoilla. Joko menet kiskoilla tai lähtee perä alta. GP3&4 on ehkä liian vaikea tuosta näkökulmasta, että sitä päätyy ajamaan kiskoilla. Minkäänlaisessa ihmeellisissä luistossa ei pysty ajaa kun auto lähtee käsistä. GP3_2000:ssa ehkä pystyi jos oli tarkkana. Itse en hirveästi tykänny GP4:stä, jotenkin se oli ajettavuudeltaan ja hauskuudeltaan takapakkia.
Ei kuule lyllä mene sen jälkeen ku kiskoilla kun oot ottanu se saatanan ajoavun pois päältä. samaten se automaattisen auton suoristamisen :D

Laareni120

Banned
Sijainti
Karjalohja
pikkumies sanoi:
Minuakin kiinnostaisi GP-sarjan pelit 3 ja 4. Jos jollain on turhana jompikumpi lojumassa niin laittakaapa viestiä.
Mulla on molemmat lojumassa turhanpäiväsinä, mutta en aio niitä kuitenkaan myydä.

Laareni120

Banned
Sijainti
Karjalohja
Minardi fani sanoi:
:mad_old: GP5 ei olla valitettavasti tekemässä kun Sony kaappasi oikeudet ja tekee nyt vaan pleikkarille niitä arcade formuloita..

mutta Gp4 on niin laajat päivitysmahdollisuudet että sillä pärjää todella hyvin
No, juu mikäli siihen kovinkaan kummoista lisenssiä vaaditaan kun tehdään F1-peliä joka sijoittuu jo menneille vuosille? Itse en tiedä tästä mitään...

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
-Japé- sanoi:
Muistaako kukaan onko Geoff Crammondin legendaarinen F1GP ainut "formula" peli jossa tiimejä oli enemmän kuin mitä kisaan pääsee? En muista oliko siinä mahdollista joutua itse karsiutujaksi vaikka olisi aika-ajossa tippunut sijalle 31? Muistaakseni ei, mikä on sääli..
95% varmuudella sanoisin, että jos jäi sijoille 27-31, niin pääsi kuitenkin kisaan ruutuun 26. Karsiutuminen olisi ollut hienompaa. :alppu: