F1 -perät 1911 alkaen - Katso kuvat!

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
195
Näille perse kuville voisi olla myös oma topikki.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Ai täällä ei ollukkaan keskustelua varikkotyttöjen peristä :eek:

Onpas McLadan perässä ahdasta, siellä ei paljon ilmalle jää tilaa
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mielenkiintoista että Ferrarilla ja McLarenilla molemmilla pakoputkit on varsin leveällä, mutta Red Bullilla hyvin lähellä keskipistettä..
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mielenkiintoista että Ferrarilla ja McLarenilla molemmilla pakoputkit on varsin leveällä, mutta Red Bullilla hyvin lähellä keskipistettä..
Ja tämän lisäksi RB puhaltaa ripustusten yli keskelle, Ferrari laidoilta takasiipeä kohti ja Mäkki laidoilta vissiin takarenkaiden sivuitse. Kaikki siis sohottaa kaasuja eri paikkaan toistaiseksi... :thumbup:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Tuo ferrarin kuvassa näkyvä putken ulostulo on kyllä kieltämättä keskeneräisen näköinen... esittelyversiossahan putki osoitti alemmas(sääntöjenvastaisesti?) mutta nyt näyttää kuin katteesta olisi vain saksittu pala pois. Miksi näin..? Jos kyse ei olisi ammattilaisista voisi ajatella että putken ulostulo on suunniteltu päin honkia ja vasta viime metreillä päätetty muuttaa varsinaista putken päätä, mutta kyllä siellä viisaat miehet on asialla joten enpä tiedä. Jännä nähdä miltä tuo näyttää seuraavissa testeissä.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24216
Sijainti
lappeen Ranta
Tuo ferrarin kuvassa näkyvä putken ulostulo on kyllä kieltämättä keskeneräisen näköinen... ... Miksi näin..? Jos kyse ei olisi ammattilaisista voisi ajatella että putken ulostulo on suunniteltu päin honkia ja vasta viime metreillä päätetty muuttaa varsinaista putken päätä, mutta kyllä siellä viisaat miehet on asialla joten enpä tiedä. Jännä nähdä miltä tuo näyttää seuraavissa testeissä.
Täällä foorumilla on aika useaan otteeseen kommentoitu, että "Talleissa on ammattilaisia työssä ja kyllä ne osaa." tms. kun jonkun auton jotain ratkaisua joku väittää huonoksi. Lienee nytkin turvallista olettaa, että Ferrarilla tietävät mitä ovat tekemässä ja tarkkaan etukäteen suunniteltujen systeemien mukaisesti mennään :idea:.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Lienee nytkin turvallista olettaa, että Ferrarilla tietävät mitä ovat tekemässä ja tarkkaan etukäteen suunniteltujen systeemien mukaisesti mennään :idea:.
Minä ainakin pyhästi uskon, että peltisakset ja hitsipilli löytyi varikkopilttuusta pitkällisen suunnittelun tuloksena.

Eiköhän tuossa käynyt niin, että joku vähän ensimmäisen testipäivän jälkeen vinkkasi että nyt kävi nolosti. Siinä sitten päättivät välttää pahimman eli otsikot laittomasta autosta. Carlien tarkastuskierroshan sijoittui toiseen testipäivään, jolloin tämä uusi ensimmäisenä päivänä piiloteltu design oli jo käytössä.

Eiköhän nuo pakarit ja perän katteet mene aikalailla uusiksi ensi testeihin.
 
Viimeksi muokattu:

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Eiköhän nuo pakarit ja perän katteet mene aikalailla uusiksi ensi testeihin.
Näin se tulee tapahtumaan. Vaikka aina sanotaan että meidän amatöörien on turha pelkästään ulkonäön perusteella jotain ratkaisua niin tosta voi kyllä turvallisin mielin todeta ettei tuo ole loppuun asti viilattu ratkaisu.

Onko kyse kämmistä vai siitä että nyt haluttiin testata perän toimintaa isolla kulmalla sojoittavalla putkella vaikka katteet oli tehty alunperin pienemmälle kulmalle. Lopullinen melbournessa nähtävä on sitten jotain väliltä 10-30 astetta mikä sen hetkisen tiedon perusteella on kaikken paras.

mene ja tiedä...
 

imthesun

Well-known member
Liittynyt
26.1.2004
Viestit
196
Sanoisin kyllä, että aika uskomattoman huikeaa et Ferrarilla ei tosiaan osattu lukea tuota pakoputken sijoittelun kulmaa ja jouduttiin ottamaan peltisakset käyttöön 8D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sanoisin kyllä, että aika uskomattoman huikeaa et Ferrarilla ei tosiaan osattu lukea tuota pakoputken sijoittelun kulmaa ja jouduttiin ottamaan peltisakset käyttöön 8D
Samalla tavalla on McLarenin kotelointia leikattu auki sitten esittelyversion.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Samalla tavalla on McLarenin kotelointia leikattu auki sitten esittelyversion.
Jos pakareita meinaat niin McLarenin ratkasu on kyllä hyvin paljon hienostuneempi kuin Ferrarin. Mäkillä ei ole pelkäästään leikattu palasta pois että saadaan putki mahtumaan.
 
Ylös