F1 -perät 1911 alkaen - Katso kuvat!

imthesun

Well-known member
Liittynyt
26.1.2004
Viestit
196
Samalla tavalla on McLarenin kotelointia leikattu auki sitten esittelyversion.
Kuten tuossa jo sanottiin, niin on jouduttu repiä et mahtuu edes oikeassa kulmassa putki. Lisäksi mitä oon ymmärtänyt, niin tuollaiset savupiippukotelot minkä sisällä nää Ferrarin väärässä kulmassa olevat siis oli/on, ovat myös yksiselitteisesti kiellettyjä säännöissä.

Vaikka en F1-autoja suunnittele, niin kyl jos joku mun duunin ohjelmoija ei osais ton vertaa lukea selväkielistä speksiä niin sais alkaa pikkuhiljaa ettiä uusia töitä :nope:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Kyllä noissa pakoputkisysteemeissä melkoinen ero on havaittavissa noin kokonaisuuden suunnittelun ja toteutuksen suhteen. Ihan riippumatta siitä, kuinka paljon vielä tulevat ennen ensimmäistä osakilpailua muuttumaan tai kuinka hyvin autot suhteessa toisiinsa menestyvät.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Charlie Whiting vahvisti keskiviikkona, että kaikki pakoputkiratkaisut (myös se Ferrarin alun perin käyttämä) täyttivät säännön kirjaimen. Pakoputken suuntausvaatimus koskee sen viimeistä kymmentä senttiä, ja minun ymmärtääkseni putki oli mahdollista suunnata oikein myös Ferrarin katteen sisällä. Syy katteen leikkaamiseen oli lämpöongelmissa - leikattu osa kärventyi testin ensipäivinä, ja kuvien perusteella katetta piti jäähdyttää aina varikolle tultaessa.
 
Viimeksi muokattu:

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Charlie Whiting vahvisti keskiviikkona, että kaikki pakoputkiratkaisut (myös se Ferrarin alun perin käyttämä) täyttivät säännön kirjaimen. Pakoputken suuntausvaatimus koskee sen viimeistä kymmentä senttiä, ja minun ymmärtääkseni putki oli mahdollista suunnata oikein myös Ferrarin katteen sisällä. Syy katteen leikkaamiseen oli lämpöongelmissa - leikattu osa kärventyi testin ensipäivinä, ja kuvien perusteella katetta piti jäähdyttää aina varikolle tultaessa.
tuo pitää paikkansa varmasti jälkimmäisen kuvan kohdalla, mutta tuossa ensimmäisessä kuvassa itse putken kulmakin on eri, joten kyse lienee myös siitä mistä testeissä on kyse, eli testaamista :)
Nähtäväksi jää millaisella katteella ja kulmalla seuraaviin testeihin mennään, mutta uskoisin että seraavaksi jo sisusta ja kuoret sopivat yhteen.
 
Ylös