F1-radat

Driver #8

Well-known member
Liittynyt
19.2.2005
Viestit
193
Sijainti
Curva Variante Alta
Zep sanoi:
Bobakki: Lähinnä sitä hain, että JOS GP2 pääsee samoihin kierrosaikoihin, niin eikö CARTin olisi aiheellista miettiä siirtymistä GP2:sen Amerikan rinnakkaisluokaksi. Vois olla kilpaileminenkin halvempaa?
CART-autojen kierrosaika tuolla Montrealin radalla jäänee Formula ykkösille noin paljon etupäässä sen takia että niiden massa on selvästi suurempi. Niiden on oltava paljon lujarakenteisempia että ovat turvallisia ovaaliradoilla, pitää kestää törmäys betonimuuriin kovassa vauhdissa. Ne autot on kai enimmäkseen rakennettu ovaaleja varten, tavallisilla radoilla eivät taida olla parhaimmillaan.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Mää oon sitä mieltä että ykkösten pitäis ajaa Assenissa!
Ei sillä niin väliä jos turvallisuus tai varikkotilat ei ole ykkösille sopivia.:)

Ykkösradoista kärjessä ovat ne perinteiset Spa, Monaco, Suzuka.

Ylivoimaisesti heikoimmaksi luokittelen Imolan, sille ei edes yritetä tehdä mitään parannuksia. Unkarilla pointsit siitä että tekivät avausmutkan edes jotenkin mahdolliseksi ohituspaikaksi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Driver #8 sanoi:
CART-autojen kierrosaika tuolla Montrealin radalla jäänee Formula ykkösille noin paljon etupäässä sen takia että niiden massa on selvästi suurempi. Niiden on oltava paljon lujarakenteisempia että ovat turvallisia ovaaliradoilla, pitää kestää törmäys betonimuuriin kovassa vauhdissa. Ne autot on kai enimmäkseen rakennettu ovaaleja varten, tavallisilla radoilla eivät taida olla parhaimmillaan.
No siinähän olisikin järkeä kun ovaaleita on sarjassa huimat kaksi. Näin on ollut jo joitain vuosia. Cart-autot ovat kyllä 100 kg painavampia, mutta ero taitaa kyllä tulla siitä, että ykkösten aerodynamiikka on kehittyneempää, moottorit huomattavasti tehokkaampia ja renkaat pitävämpiä uristaan huolimatta.
 
Ylös