PekPoy
oik. yo.
Kyllähän tuolla Montrealissa suhaavat Ykkösten lisäksi myös CART-autot. :thumbup:Driver #8 sanoi:Olisi hyvä jos yksi Formula 1 GP ajettaisiin sellaisella radalla jossa kisaavat myöskin CART- tai IRL-formulat.
Kyllähän tuolla Montrealissa suhaavat Ykkösten lisäksi myös CART-autot. :thumbup:Driver #8 sanoi:Olisi hyvä jos yksi Formula 1 GP ajettaisiin sellaisella radalla jossa kisaavat myöskin CART- tai IRL-formulat.
mika salon mielestä maailman helpoin rata ja tylsin ajaa.Dimmu sanoi:Parhaimmat:
...
...
Magny-Cours
jep!!! olisi kyllä hyvää viihdettä. viimekaudella formulat taisi olla vielä jonkin verran nopeampia kuin cart-kaarat montrealin radalla.Driver #8 sanoi:Olisi hyvä jos yksi Formula 1 GP ajettaisiin sellaisella radalla jossa kisaavat myöskin CART- tai IRL-formulat. Voisi vertailla että mitkä niistä ovat nopeimpia. USA:ssa voitaisiin ajaa kaksi GP:tä, toinen niistä vaikka Laguna Secan hienolla radalla niin pääsisi vertailemaan kierrosaikoja.
F1-CART yhteislähtö olisi siisti katsottava. Turboahdetut CART-formulat vetäisivät suorilla kaulaa, ja mutkissa ketterämmät formula-ykköset ottaisivat kiinni. Tai ei tiedä nykyään kun ykkösissä on urarenkaat mutta amerikan formuloissa slicksit. Mutta valitettavasti sellaisia ei voida järjestää ainakaan ennen kuin Ecclestone ja Mosley kuolevat. Ecclestone ainakaan ei kykenisi minkäänlaiseen yhteistyöhön toisten formulasarjojen kanssa. Ukkohan jopa vaatii isompia maksuja F1-lähetysoikeuksista niiltä kanavilta, jotka lähettävät myös CARTia. :mad_old:
Eipä olekaan tullut huomattua. . Luulin että ne ehkä ajoivat jollain eri radalla siellä Montrealissa, kuten Phoenixissa ne CARTit ajavat jollain ovaalilla eivätkä sillä katuradalla jolla ykköset ajoivat. Mutta Montrealissa ajavat näköjään samalla Circuit Gilles Villeneuvella.PekPoy sanoi:Kyllähän tuolla Montrealissa suhaavat Ykkösten lisäksi myös CART-autot. :thumbup:
Lyhyet pätkät joita olen nähnyt CART-kisoista rata näytti olevan aivan sama, suuriin muutoksiin ei ole edes mahdollisuuksia ympäröivän alueen vuoksi. Uskoisin että nuo erot ovat "mittavirheitä", eli joissain lähteissä saattaa olla ilmoitettuna virheellinen pituus tai sitten maili/kilometri muunnoksissa ollaan vähän pyöristelty?Driver #8 sanoi:Mutta näköjään noita tuloksia ei voikaan ihan täysin verrata, sillä rata on jostain syystä ollut eri pituinen F1- ja CART-kisoissa. :mad_old:
CART-kisassa rata on ollut 2002-2004 4340 metriä ja F1-kisassa 2002 ja 2004 4361 metriä ja 2003 4421 metriä. Minkähän takia radan pituutta muutellaan eri lajien kisoihin ja vielä eri vuosina eri pituiseksi? :thumbdown Mikähän paikka radalla on F1-kisassa on ollut 2003 erilainen kuin 2004, ei muistu mieleen. :nope:
No kyllä varmaan Jenkkeihin yksi kova monopostoluokkakin mahtuu, kaksi on toki liikaa, kuten on nähty.Zep sanoi:F1 vs ChampCarista sen verran, että jos GP2:n on kaavailtu jäävän tollaset 7 sekkaa ykköselle, niin siinä alkaa jo tulla ChampCarille kiire! Onko enää järkeä pitää ChampCaria elossa..?
Eikö se ollut A1 Ring sen mielestä tylsin rata? Ainakin muistelen, että vuoden 1998 tai 1999 olleissa F1 Maailman rataesittelyissä Salo kehui Magny Coursea vuolaasti tyyliin "rata joka sijaitsee keskellä ei mitään ja jossa ei ole pompun pomppua. Pidän radalla ajamisesta todella paljon"miksu sanoi:mika salon mielestä maailman helpoin rata ja tylsin ajaa.
ehkä se olikin Paul Ricard... muisti se on ihmeelllinenDimmu sanoi:Eikö se ollut A1 Ring sen mielestä tylsin rata? Ainakin muistelen, että vuoden 1998 tai 1999 olleissa F1 Maailman rataesittelyissä Salo kehui Magny Coursea vuolaasti tyyliin "rata joka sijaitsee keskellä ei mitään ja jossa ei ole pompun pomppua. Pidän radalla ajamisesta todella paljon"
Muutenkin nämä Salon kommentit maailman helpoimmista radoista ovat vähän pöljiä, kun se onnistui niissäkin vetämään aika-ajoissa pihalle.
Mikäs luokka USA:ssa on sitten se kuninkuusluokka josta alempia Champ Car olisi? NASCAR, IRL ja CART kun ovat eri omistajien käsissä. Ja en oikein käsitä että mitä muutoksia CARTin pitäisi tehdä että he ovat virallisesti jonkun GP2 luokan rinnakkaisluokka?Zep sanoi:Bobakki: Lähinnä sitä hain, että JOS GP2 pääsee samoihin kierrosaikoihin, niin eikö CARTin olisi aiheellista miettiä siirtymistä GP2:sen Amerikan rinnakkaisluokaksi. Vois olla kilpaileminenkin halvempaa?
Minardihan voisi jopa pärjätä F-ykkösautolla tässä ChampCarissa aika hyvinkin.Zep sanoi:F1 vs ChampCarista sen verran, että jos GP2:n on kaavailtu jäävän tollaset 7 sekkaa ykköselle, niin siinä alkaa jo tulla ChampCarille kiire! Onko enää järkeä pitää ChampCaria elossa..?