Vuonna 2000 RTL:n osalta toteutui unelma katsojaluvuista Schumacherin voittaessa ensimmäisen Ferrarilla ajetun maailmanmestaruutensa. Keskimäärin melkein 10 miljoonaa katsojaa katsoi Saksassa yksittäistä Grand Prix-kilpailua kyseisenä vuonna. Lopulta keskimääräinen katsojaluku jäi hieman pienemmäksi 10 miljoonasta, mutta vuonna 2001 sen ennustettiin ilman muuta rikkoutuvan kuten kävikin. Ja selvää oli, että katsojaennätys meni toki muutoin selvästi uusiksi.
Vuonna 2000 Michael Schumacher aloitti Ferrarilla myös pitkäaikaisen valtakautensa vaikka aivan aluksi toivottiin sitä, että Mika Häkkinen toipuisi mestaruustappiostaan ja haastaisi vuonna 2001 Schumacherin jälleen uudestaan ja voittaisi maailmanmestaruuden vielä ainakin kerran urallaan koska tuolloin vuoden 2000 lopulla Häkkisen tiedettiin varmasti ajavan vielä vuoden 2001, melkein 90 % varmuudella myös vuoden 2002 ja 70 % varmuudella myös vuoden 2003 F1:ssä.
Vuoden 2004 osalta vielä noin 50 % uskoi Häkkisen tuolloin jatkavan urallaan edellyttäen, että McLaren vain pysyisi kärkijoukossa. Vuoden 2004 jälkeen siitä eteenpäin taas Häkkisen sanottiin tuolloin vahvasti jo lopettavan uransa koska 40 vuoden ikä lähestyi. Ja olihan hän jo kaksinkertainen maailmanmestari. Siten käytännössä vuoden 2005 jälkeen juuri kukaan ei uskonut vuoden 2000 lopulla, että Häkkinen jatkaisi uraansa vielä vuonna 2006 tai 2007 joka oli ollut saksalaislehdissä kyselyn kohteena.
Suurin piirtein samoihin vuosiin oltiin laskettu myös Michael Schumacherin uran loppuvan silloisella ennakoinnilla ellei sitten alkaisi odottamattoman pitkä mestaruuksien putki.
Ferrarille mestaruus oli ensimmäinen kuljettajapuolella sitten vuoden 1979 sen jälkeen kun vuosina 1982, 1983 ja 1985 käytännössä myös vuoden 1984 mestaruustaisto oli McLarenin järkyttävän ylivoiman takia hävitty ja myös vuonna 1981 turboauton vaikeudet olivat yksi syy menestymättömyyteen ainakaan mestaruustaistelusta puhuttaessa.
Tallipuolella edellinen mestaruus oli tullut vuonna 1983 ja vuonna 1985 oltiin hävitty Australian Adelaidessa jonka jälkeen oltiin vuoteen 1990 asti jotenkin odotettu edes reaalista uudelleen haastamista vakavasti tallimestaruudesta ja sen jälkeen aina vuoteen 2000 saakka eli yhteensä 17 vuotta oli kulunut kun tallimestaruus viimein tuli.
Vuoden 2000 Melbournen osalta katsoin katsojaluvun aikanaan vuoden verran väärin joten korjaan sen tähän alle uuteen viestiin.
Tässä kuitenkin vuoden 2000 katsojalukuja Saksasta RTL:n osalta:
Melbourne: 9,97 miljoonaa katsojaa
Interlagos: 14 miljoonaa katsojaa
Imola: 11,58 miljoonaa katsojaa
Silverstone: 9 miljoonaa katsojaa
Barcelona: 4,19 miljoonaa katsojaa
Nürburgring: 11,91 miljoonaa katsojaa
Monaco: 11,06 miljoonaa katsojaa
Montreal: 10,47 miljoonaa katsojaa
Magny-Cours: 9,63 miljoonaa katsojaa
A1-Ring: 4,13 miljoonaa katsojaa
Hockenheim: 10,22 miljoonaa katsojaa
Hungaroring: 9,9 miljoonaa katsojaa
Spa-Francorchamps: 11,05 miljoonaa katsojaa
Monza: 11,53 miljoonaa katsojaa
Indianapolis: 13,09 miljoonaa katsojaa
Suzuka: 8,52 miljoonaa katsojaa
Sepang: 7,54 miljoonaa katsojaa
Eniten katsotuin kilpailu: Interlagos 14 miljoonaa katsojaa
Vähiten katsotuin kilpailu: A1-Ring 4,13 miljoonaa katsojaa
Katsojia kaikkiaan Saksassa 17 kilpailun kautta kohti: 167,79 miljoonaa katsojaa
Keskimäärin katsojia Saksassa yksittäisen kilpailun osalta: 9,87 miljoonaa katsojaa