F1-uutisia 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
James Allison menee Hondalle kehittämään uutta mopomoottorin kokoista turbokonetta.
Heh, eipä kyllä taida Allisonilla olla mitään asiaa moottoripuolelle. Eiköhän mies mene kehittämään moottorin kehityksessä käytettävää autoa. Moottorimiehet on ihan erikseen.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Tällaisessa vaihtokaupassa voittaja olisi Lotus, joka saisi paitsi isomman sponsorin niin myös kuljettajan joka ei kolaroi yhtä usein kuin Grosjean.
Jaa, minusta tällä kaudella kolarien määrä kisoissa on ollut suht tasan. En nyt rupea tarkistelemaan, mutta kummitteleeko muistissa 4xmonacon kolaria.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Heh, eipä kyllä taida Allisonilla olla mitään asiaa moottoripuolelle. Eiköhän mies mene kehittämään moottorin kehityksessä käytettävää autoa. Moottorimiehet on ihan erikseen.
Joo kyllä se tosiaan on näin et rakentaan pienen tiimin kanssa f1-auton millä voivat sit huoletta testata hondan moottoria kaudella 2015. Hondan moottori saattaisi olla hyvä vaihtoehto monellekkii sitten kun sitä on tarjolla. Tuskin testeistä on haittaa ainakaan? Tosin eikös ne muutkii tallit pääse ajamaan kaudella 2014 testejä mut ei sentään vissiin rajattomasti ? hondahan voi ajella vaikka 24/7 läpivuoden jos siltä tuntuu. Ei huono veto ollenkaan mielestäni Hondalta
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Froilan Gonzales on kuollut. 20 vuotta James Huntin jälkeen.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
No sori! Unohdin, että foorumilla seikkailee vainajan nimikaima.
 

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/06/1771526/intia-ei-putoa-f1-kalenterista---ilkeita-huhuja

Aina vähän väliä näitä huhuja liikkuu, että joku näistä uusista radoista(2010 ja sen jälkeen tulleet) putoaa pois heti kun pari kisaa on ko. radalla ajettu. Syyt ovat moninaisia; ei katsojia, pyydetään liikaa rahaa, ihan perseestä, tilat ovat perseestä, kaikki on perseestä.

Nyt herää kysymys, että eikö kellekkään tullut suunnitteluvaiheessa mieleen, että onko tässä sitten mitään järkeä? Onko järkeä edes suunnitella/rakentaa koko rataa, kun joko a) tiedetään heti alussa että se ei kannata kahta kautta kauempaa tai b) ei ole kunnon fanikulttuuria ko. maassa, eli ihmisiä ei kauheasti kiinnosta koko laji. Tietty radan rakentamisella sitä fanipohjaa saisi parannettua ja eihän sitä koskaan tiedä kannattaako se kilpailu sittenkin. Oonko ainoa, jonka mielestä tuntuu typerältä tuhlata XXXXXXXXXX -summan verran rahaa hankkeeseen, joka ei kannata kuin ehkä alle 5 vuotta...?

Bernie tästä rahaa saa, ajettiin radalla X kerran tai 100 kertaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Aina vähän väliä näitä huhuja liikkuu, että joku näistä uusista radoista(2010 ja sen jälkeen tulleet) putoaa pois heti kun pari kisaa on ko. radalla ajettu. Syyt ovat moninaisia; ei katsojia, pyydetään liikaa rahaa, ihan perseestä, tilat ovat perseestä, kaikki on perseestä.
Heh, siis Korea, Intia ja Austin. OK, Koreassa valitettiin tiloista ja rata on keskellä ei mitään.
Nyt herää kysymys, että eikö kellekkään tullut suunnitteluvaiheessa mieleen, että onko tässä sitten mitään järkeä? Onko järkeä edes suunnitella/rakentaa koko rataa, kun joko a) tiedetään heti alussa että se ei kannata kahta kautta kauempaa tai b) ei ole kunnon fanikulttuuria ko. maassa, eli ihmisiä ei kauheasti kiinnosta koko laji. Tietty radan rakentamisella sitä fanipohjaa saisi parannettua ja eihän sitä koskaan tiedä kannattaako se kilpailu sittenkin. Oonko ainoa, jonka mielestä tuntuu typerältä tuhlata XXXXXXXXXX -summan verran rahaa hankkeeseen, joka ei kannata kuin ehkä alle 5 vuotta...?
Tottakai ratojen rakentajat uskovat, että toiminta on lopulta voitollista (ja jos rakennuttaja on valtio, niin ainakin välillisesti). No, Bahrainissa lähtökohta on täysin toinen, kisan ei tarvitsekaan kannattaa.

Fanipohjaa maintuissa kolmessa paikassa kyllä on, F1-katsojia on varmasti niin Koreassa, Intiassa kuin Jenkeissäkin miljoonakaupalla. Potentiaalia siis kyllä on.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Fanipohjaa maintuissa kolmessa paikassa kyllä on, F1-katsojia on varmasti niin Koreassa, Intiassa kuin Jenkeissäkin miljoonakaupalla. Potentiaalia siis kyllä on.
Muutenkin tuo "rakennetaan maihin missä ei ole mitään kulttuuria" -väite tuntuu vähän ontumaan. Ei se kulttuuri ihan vuodessa kuitenkaan rakennu, vai miten sitten Unkari on niin suosittu vuodesta toiseen, vaikkei rakennusaikaan mitään kultturia ollutkaan (eikä vieläkään toki). Vai onko tuossa sitten vain syynä halpa viina & huorat? :confused:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Muutenkin tuo "rakennetaan maihin missä ei ole mitään kulttuuria" -väite tuntuu vähän ontumaan. Ei se kulttuuri ihan vuodessa kuitenkaan rakennu, vai miten sitten Unkari on niin suosittu vuodesta toiseen, vaikkei rakennusaikaan mitään kultturia ollutkaan (eikä vieläkään toki). Vai onko tuossa sitten vain syynä halpa viina & huorat? :confused:
Maan edullisuus (varsinkin sosialistiaikaan) houkutteli naapurilänsimaista ja Suomesta populaa varsin kiitettävästi, ja se loi perinteen. Ei kisa ehkä pelkillä unkarilaisilla olisi elänytkään näin pitkään.

Ja mitä maiden F1-perinteisiin tulee, niin nykyään Unkarista on tullut F1-kuski ja Intiasta kaksikin ja yksi talli ennen kuin maassa oli ollut kisaakaan. Turha väittää, että Intiassa mihinkään neitseelliselle maaperälle oltaisiin menty.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Muutenkin tuo "rakennetaan maihin missä ei ole mitään kulttuuria" -väite tuntuu vähän ontumaan. Ei se kulttuuri ihan vuodessa kuitenkaan rakennu
Ei, mutta ehkä tällaisten "kehitysmaiden" pitäisi aloittaa moottoriurheilukulttuurin rakentaminen jostain ruohonjuuritasolta, eikä suoraan kuninkuusluokasta. Vähän sama, kuin tänne Suomeen päätettäisiin tehdä vaikka 100 000 henkeä vetävä stadioni aussifutista varten.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Ovaalirataa itse kaipaisin Suomeen... ei tarvitsisi olla edes mikään Fontana vaan joku 1.5km rinkulakin olisi riittävä.

Mutta joo, turha noihin kehitysmaihin on mitään tehdä kun kymmeniä vanhojakin ratoja joka puolella odottaa vain että joku polttaisi kumia pintaan.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Ovaalirataa itse kaipaisin Suomeen... ei tarvitsisi olla edes mikään Fontana vaan joku 1.5km rinkulakin olisi riittävä.
Ehdotan, että Kilerin ravirata päivitetään suomen moottoriurheilupyhätöksi! Kallistukset, asfalttia pintaan, kiva pikku mikkihiiribaana radan sisäosaan,.. Seuraavaksi voitaisiinkin anoa Race Of Champions kisaa Jyväskylään. Toki tuo nykyinen rinkula saattaa olla hiukan pienempi, kuin 1.5km :p
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ehdotan, että Kilerin ravirata päivitetään suomen moottoriurheilupyhätöksi! Kallistukset, asfalttia pintaan, kiva pikku mikkihiiribaana radan sisäosaan,.. Seuraavaksi voitaisiinkin anoa Race Of Champions kisaa Jyväskylään. Toki tuo nykyinen rinkula saattaa olla hiukan pienempi, kuin 1.5km :p
Vermon voisi päivittää ja jättää hevosmiehet jyväskylään.
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Mersu ehdottaa itselleen mahdollisimman pientä rangaistusta.. Brawn on kyllä varikoin härskein äijä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Nico ja Lewis ajoivat mersun mukaan ei omilla kypärillä sen takia, että fanit eivät tunnistaisi. :D Oikeesti kuka uskoo? Heittäkää vittuun sarjasta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös