Mitä sitten? Raha ratkaisee, vaikka kuinka mentäisiin sääntöjen puitteissa.Taas yksi merkintä kirjaan jossa tietyt piirit saa tehdä ihan mitä haluaa. Tuollaisilla tuomioilla kannattaa jo vähän rikkoa sääntöjä.
Hei kamoon jätkät...!!Samaa mieltä ulos heittämisestä..
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2013/06/1771927/mercedes-syyttaa-fiaa-kaksinaamaisuudesta
:wall:
http://www.gpupdate.net/en/f1-news/296269/test-gate-decision-to-arrive-by-friday/
Mersu näköjään uskoo voivansa itse rikkoa sääntöjä ja muuttaa/tulkita niitä ihan miten tahtovat.
Tarkennetaan nyt sen verran, että International Tribunal on FIA:n elin, ei siitä itsenäinen. Jos se olisi itsenäinen, sillä ei olisi edes toimivaltaa tuomita FIA:n sääntöjen puitteissa. Tribunaalin päätöksistä voi edelleen valittaa FIA:n vetoomustuomioistuimeen (International Court of Appeal).Muistakaa nyt, että tämä tribunaali on itsenäinen ja erillinen elin FIA:sta ja ekaa kertaa käytössä, ja itse asiassahan FIA oli osapuolena kuulusteluissa.
Tavallaan kyllä, koska elin on uusi, mutta sille on vain lykätty tuomiovalta, joka aiemmin oli muilla elimillä. Se jakaa tuomioita FIA:n nimissä.Tavallaan siis mitään aiempaa linjaa sillä ei edes ole.
Sotkin sanoja, tarkoitus oli vissiin sanoa että itsenäinen FIA:n muista elimistä, eli tuota tarkoitin.Tarkennetaan nyt sen verran, että International Tribunal on FIA:n elin, ei siitä itsenäinen.
Nythän muut tallit voisi hyödyntää tuota "linjaa" ja lähtä testaamaan kun siinä menettää vain nuorten kuljettajien testin. Renkaiden saaminen niihin saattaisi vaan olla nyt hankalaa.On toki. Tuomiot annetaan lajin tulevaisuutta ajatellen. Eli ei vaaranneta (varsinkaan isojen) tallien tulevaa osallistumista liian ankarilla rangaistuksilla.
No silloinhan se menisi niin kuin Whiting Mersulle vastasi, eli kaikki saisivat vastaavan tilaisuuden testata.Nythän muut tallit voisi hyödyntää tuota "linjaa" ja lähtä testaamaan kun siinä menettää vain nuorten kuljettajien testin. Renkaiden saaminen niihin saattaisi vaan olla nyt hankalaa.
2007 FIA reagoi Ferrarin taipuvaan pohjaan.Mutta miksi se rikkova/nopeutuva auto tai talli ei ole koskaan se missä suomalainen? Eikö meikäläiset kuskit salli huijaamista talliltaan ja näin kärsivät kilpailullisesti? Eli sama kuin kaikessa muussa urheilussa, suomalaiset ei douppaa niinkuin kaikki muut ja sitten hävitään kaikki.
Niin ja 98 Mclarenin kolmas poljin.2007 FIA reagoi Ferrarin taipuvaan pohjaan.
Se oli kyllä typerää. Ensinhän Macci oli kehitellyt sitä, kun sai luvan (laillisena), ja sitten ylvioimaisen kaksoisvoiton jälkeen se kiellettiin.Niin ja 98 Mclarenin kolmas poljin.
Sama homma 2007. Ferrarille sanottiin, että pohja on ok, mutta ylivoimaisen Australian voiton jälkeen kiellettiin. Mikä yhdistää näitä juttuja? No Charlie Whiting tietysti.Se oli kyllä typerää. Ensinhän Macci oli kehitellyt sitä, kun sai luvan (laillisena), ja sitten ylvioimaisen kaksoisvoiton jälkeen se kiellettiin.
Jaksamatta tutkia asiaa Googlella veikkaisin myös, että tallin oma kysely FIA:lta meni läpi, mutta kun toiset tallit tekivät protestin, asia tutkittiin uudelleen.Sama homma 2007. Ferrarille sanottiin, että pohja on ok, mutta ylivoimaisen Australian voiton jälkeen kiellettiin. Mikä yhdistää näitä juttuja? No Charlie Whiting tietysti.
Sallittiin ensin ja kiellettiin myöhemmin juuri kun oli tulossa autoon liikkuvana aerodynaamisena osana.Ja mites toi Lotuksen kallsituksenvakaaja (vai mikä jarrutusvakaaja se ikinä olikaan)?