Se mikä minua on hieman hämmästyttänyt tässä FRIC:n kielto asiassa on se että
miten tuollaine systeemi voi olla kielletty yhtäkkiä joka on vastaava
kuin normi kallistuksen vakaaja joita on etu- ja taka-akseleilla. Nekin pitää auton
asentoa aero mielessä vakaampana.
Joten mikä Withingia tässä jurppii kun kesken kauden tehdään uusia sääntö tulkintoja ?
FRIC- systeemillähän yhdistetään etu ja taka iskari yhteen vastaavalla tavalla
kuin entinen vakaaja tanko yhdisti auton oikean ja vasemman puolen yhteen.
Tässähän se vaan tehdään hydraulisesti. Jotta homma olis säädettävä siellä
täytyy olla oma iskunvaimennin jolla sitä pituus suuntaista nyökkimistä
säädetään jotta saadaan paras toiminto jarrutukseen ja kiihdytyksen vetopitoon.
Epämääräisten huhujen mukaan esim. Mersun FRIC olis sellainen että siellä on käytössä
massavaimennin. Siis sellainen iskunvaimennin rakenne joka varsinaisissa iskunvaimentimissa
on ollut jo aikoja sitten kielletty.
Joten tätä kautta FRIC systeemi tuo vaimennukseen takaisin nuo kielletyt massavaimentimet.
Ilmeisesti Mersu on saanut Fricin toimimaan parhaiten juuri tällä tavalla.
Jos tilanne on näin niin ei ihme että FIA ja Whiting on kieltämässä tätä uusinta
FRIC systeemiä ja siinä samalla kaikki FRIC systeemit.