F1-Uutisia 2014

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
Mun mielestä sekä nykyiset että ehdotetut säännöt ovat samalla tavalla rikki. Kisaan pitäisi saada startata haluamallaan setillä renkaita ja pitää aika-ajot erillisenä suorituksena. Renkailla sählääminen on plus miinus nolla; joihinkin kisoihin saa ehkä pikkuisen säpinää alkukierroksille ja muissa se vain latistaa tunnelman.
Samaa mieltä. Tämä nykyinen rengassääntö tuntuu väkisin väännetyltä kyhäelmältä, joka otettiin käyttöön siksi, että haluttiin säilyttää kisan ja aika-ajojen sidonnaisuus senkin jälkeen kun lakattiin ajamasta viimeistä aika-ajoa kisabensoilla. En sitten tiedä milloin tästä sidonnaisuudesta tuli tällainen itseisarvo. Sääntö tällaisenaan oikeastaan vain tappaa taktiikkaeroja kärkiautojen välillä, koska lähes poikkeuksetta Q3:ssa valitaan pehmeämpi rengasseos. Harvat poikkeukset muodostaa oikeastaan vain hitaammat autot, joilla parhaimmillaankin ajettaisiin sijoista 9-10.

Jep, ehdottomasti eri setti Q3:n ja kisaan... luulisin tämän jopa voivan mennä läpi, ellei joku talleista koe saavansa nyky säännöillä edun muihin nähden.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Jep, ehdottomasti eri setti Q3:n ja kisaan... luulisin tämän jopa voivan mennä läpi, ellei joku talleista koe saavansa nyky säännöillä edun muihin nähden.
Koitin miettiä, että kuka voisi vastustaa... En keksinyt mitään järkevää syytä. Q3:n ajamisesta kovilla renkailla, tai edes yrittämättä aikaa, ei ole tainnut koskaan tarjota kenellekään mainittavaa etua tai hyötyä kisaan. Joten en pysty keksiin miksi ei tämä muutos menisi läpi.
Se on sitten eri asia, että meneekö Q2-renkailla kisan aloittaminen läpi jne.

Mun mielestä olis selkein, että kaikki saisivat päättää kisan aloitusrenkaat ite (ei top-10:n Q3-renkailla kisoihin mitään vaikutusta ole ollut) ja Q3:seen saisi ylimääräisen seti valitsemiaan renkaita. :thumbup:

Revolt

Lead Singer
Aika mielenkiintoisia lausuu Pujolar kuskeista, joiden kanssa on työskennellyt: http://www.suomif1.com/2014/02/entinen-williams-insinoori-maldonado-on-aliarvostettu/

- Minä olen aina sanonut, että Pastor ja [Juan Pablo] Montoya ovat tehneet minuun suurimman vaikutuksen, Pujolar sanoi kysyttäessä kuljettajista, joiden kanssa hän on työskennellyt.

- Kenties se johtuu siitä, että heissä on samankaltaisuutta. He molemmat ovat taistelijoita, Pastor on osoittanut olevansa nopea kaveri ja joskus hän on aliarvostettu.

- Olen työskennellyt muiden muassa Mark Webberin ja Ralf Schumacherin kanssa. He ovat eturivin kuljettajia, mutta eivät aivan samanlaisia minulle [kuin Maldonado ja Montoya].

VilleH

Banned
Sijainti
Kuopio
Aika mielenkiintoisia lausuu Pujolar kuskeista, joiden kanssa on työskennellyt: http://www.suomif1.com/2014/02/entinen-williams-insinoori-maldonado-on-aliarvostettu/
Joo todellakii aika erikoista tekstiä tuli kaverilta ulos ! Joko Pujolar ei ymmärrä mitään kuskeista tai sitten kommentit on annettu naamavirneessä. Mielestäni aika järetöntä tekstiä heitti tulemaan. Tai sit Maldo on heittänyt vähä rahaa salkussa että antaa hänestä hyvää kommenttia vähä värikynien kanssa. Toki kaikillahan on omat mielipiteensä, mutta eihän ny Maldoa voi kuskina verrata Montoyaan... Se kai sentään oli ihan oikeasti nopea käsitykseni mukaan eikä rahalla hommannut vuodesta toiseen itselleen tallipaikkaa. Maldonaado taas on ok kuski, mutta ei huippu. Ilman rahaa tuskin ajaisi formuloissa. Tähänkii lieneen pätee sanonta, että toiset pitää äideistä ja toiset tyttäristä. Itse suosin kumpiakii !

SJ

F1 asijan tuntia
No ei oo kyllä sadasta metristä kiinni koneiden kanssa ensi kaudellakaan.

Jabsu

Hirvimettällä
Niin voittaja saa. Kaikilta muilta kiellettyä. Naurettavaa, että miten saa juhlia on kirjattu sääntöihin. Spontaania tämä F1 sirkus.
Näinpä. Pikkutiimeille se pistesija saattaa tarkoittaa voittoa.

Ehkä tässä ajatellaan yleisöä, jos siellä on vaikka yli kymmenen autoa tekemässä donitseja. Se savu ei meinaan ole terveellinen, eikä muutenkaan mielyttävä.

Viimeksi muokattu:

Hakkis

Hitain hämäläinen
FIA pitää huolen, että juhliminenkin on tiukasti protokollan mukaan säädelty.
Artikla 407.3:
1. Shamppanjapullo tulee tyhjentää ravistamalla. Silmiin tähtääminen on kielletty. Pulloa ei saa pudottaa palkintokorokkeelta.
2. Voiton tai paalupaikan merkiksi nostettava sormi tulee olla etusormi ja vain etusormi.
3. Kuljettajien paraatissa on heiluteltava yleisölle ja hymyiltävä. Koskee erityisesti K. Räikköstä. D. Ricciardo voi ohittaa tämän säännön.
4. Spontaani ilo on sallittu vain, jos siitä ilmoitetaan kirjallisesti 24 tuntia etukäteen FIAlle.

Kaimann

Well-known member
Sijainti
Karigasniemi
Kakkos kohdan jälkeen oli vielä vähän ei v***u fia, mutta kolmonen jo kirkasti päivää kummasti.

RTT

Well-known member
Status
Ei avoinna uusille viesteille.