F1-Uutisia 2014

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikäs vitsi tämä nyt on olevinaan?

Ja noilla näytöillä Ferkulle simulaattorikuskiksi?
Massaa, Alonsoa ja Kimiä kovemmat näytöt pikkuformuloista, eikä kelpaa edes simukuskiksi. Jo on taas vaatimukset.

-Edit- Massa on tuossa listassa siis siksi, että hänellä on samainen Euroseries 3000-mestaruus (nyk. Auto GP) kuin Rigonilla (muttei muita tämän saavutuksia). Alonsolla ja Kimillä sitten vain pienempien sarjojen mestaruuksia.
 
Viimeksi muokattu:

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Aika kyseenalainen tapa tulkita näyttöjen kovuutta. Samalla logiikalla saa suomen F3:t kovemmaksi kuin Fr2.0 eurosarjan?
 
Viimeksi muokattu:

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5723
Aika kyseenalainen tapa tulkita näyttöjen kovuutta. Samalla logiikalla saa suomen F3:t kovemmaksi kuin Fr2.0 eurosarjan?
En ota tuosta mitään kantaa, mutta eihän nyt simulaattorikuskiksi tuon kummoisempia meriittejä tarvita. Vaikka en itse pidä siitä että rahalla saa mitä haluaa, niin ei tuossa mitään vikaa ole.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18207
Massaa, Alonsoa ja Kimiä kovemmat näytöt pikkuformuloista, eikä kelpaa edes simukuskiksi. Jo on taas vaatimukset.

-Edit- Massa on tuossa listassa siis siksi, että hänellä on samainen Euroseries 3000-mestaruus (nyk. Auto GP) kuin Rigonilla (muttei muita tämän saavutuksia). Alonsolla ja Kimillä sitten vain pienempien sarjojen mestaruuksia.

a) Davide Rigon ei 27-vuotiaana ole enää mikään tulevaisuuden lupaus.
b) Eikö de la Rosa tai Gene olisi voinut ajaa simulaattoria? Vai viekö testikuskin hommat liikaa aikaa.
c) Räikköstä, Alonsoa tai Massaa ei ole koskaan "palkattu" simulaattorikusksi, joten sinänsä vähän outoa vertailua.

Kaiken kaikkiaan ihmeellinen valinta. Mutta tosiaan, aika samahan se vissiin on kuka sitä simulaattoria ajaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
a) Davide Rigon ei 27-vuotiaana ole enää mikään tulevaisuuden lupaus.
b) Eikö de la Rosa tai Gene olisi voinut ajaa simulaattoria? Vai viekö testikuskin hommat liikaa aikaa.
c) Räikköstä, Alonsoa tai Massaa ei ole koskaan "palkattu" simulaattorikusksi, joten sinänsä vähän outoa vertailua.

Kaiken kaikkiaan ihmeellinen valinta. Mutta tosiaan, aika samahan se vissiin on kuka sitä simulaattoria ajaa.
a) Simu- tai testikuskin ei tarvitse olla tulevaisuuden lupaus. Ehkä kokemus sen sijaan on tuonut kykyä antaa parempaa palautetta?
b) Olisi varmaankin ja varmaan ajavatkin. Rigon - juttu vihjaa - korvaa niitä tunteja, jotka Kimin pitäisi ajaa, muttei halua. Siitä että hän korvaisi de la Rosaa tai Geneä ei vihjata.
c) Ei niin, heidät kelpuutettiin vähäisemmillä näytöillä suoraan kisakuskiksi.

Minusta on aika luonnollista, että jos Ferrari kokee tarvitsevansa lisäkuskin jakamaan simutunteja, että kaveri otetaan omasta kuskiohjelmasta. Mitään erityisiä meriittejä hommaan ei tarvita, mutta niitäkin Rigonilta löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Aika kyseenalainen tapa tulkita näyttöjen kovuutta. Samalla logiikalla saa suomen F3:t kovemmaksi kuin Fr2.0 eurosarjan?
Vihjaatko, että FR2000-sarjat, joissa Kimi ajoi ja Nissanin 2.0-sarja, jossa Alonso ajoi ovat kovempia (esim. kuskien tasoltaan) kuin ne useat ylemmät sarjat, joissa Rigon on ajanut?
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18207
Siellä aletaan Ferrarilla painamaan pleikkarilla kolmessa vuorossa Fioranoa ympäri. :eek!:
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=258179 No jaa, ainahan näitä juttuja on ja eiköhän nuo autot mene vielä ennen kesää lähes saman kuin viime vuonna mutta....Livenä voi GP2-luokka olla hyvinkin kokonaisuutena viihdyttävämpää seurattavaa. Jo männä vuosina ei ole voinut kuin ihailla noita "reikäpää" kuskeja jotka järjestävät katsomista. Iso juttu on ollut myös GP-kakkosten moottoreiden pauke jälkipolttoineen. No ei sitä telkkarista niin huomaa. No odotetaan nyt ekaa kisaa ja katsotaan, voisi kuvitella että autoja on epäluotettavuuden takia useampia radan varressa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Minä en ymmärrä mistä nuo GP2-väitteet kumpuaa. F1 on kyllä 3 kg painavampi, mutta siinä on 150 heppaa enemmän ja taatusti huomattavasti parempi aerodynamiikka.

Jos joku oikeasti aikoo kauden aikana itkeä sitä, että peräpään F1 täysillä tankeilla kisan alussa on hitaampi kuin GP2:n höyryillä ajettu paaluaika, niin tarvitsee kyllä jonkinlaisen reality checkin.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Joo turha vetää otsikoita kierrosajoista vielä. Eikös Bottaskin (vaikukaseoli) sanonut että ei koneesta otettu tehoja irti kuin 60%.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Vihjaatko, että FR2000-sarjat, joissa Kimi ajoi ja Nissanin 2.0-sarja, jossa Alonso ajoi ovat kovempia (esim. kuskien tasoltaan) kuin ne useat ylemmät sarjat, joissa Rigon on ajanut?
Näyttöjen kovuudestahan nyt puhuttiin eikä sarjojen. Meinaat siis itse, että Gp2-sarjassa jonon jatkona ajaminen on kovempi saavutus kuin vaikkapa ton mainitun FR2000-sarjan ylivoimainen voittaminen?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Näyttöjen kovuudestahan nyt puhuttiin eikä sarjojen. Meinaat siis itse, että Gp2-sarjassa jonon jatkona ajaminen on kovempi saavutus kuin vaikkapa ton mainitun FR2000-sarjan ylivoimainen voittaminen?
Meinaan, että kaksi Superleague-mestaruutta ja yksi E3000-mestaruus ovat kovempi meriitti kuin FR2000-mestaruus. Vaikkei nuo sarjat nyt GP2- tai FR3.5:n tasoa olekaan, niin kyllä niissä nimekkäämpiä kuskeja on kuin pienimmissä junioriluokissa, joista Kimin ja Alonson tapauksissa puhutaan. Niissä ajoi enimmäkseen juuri kartingista nousseita junioreja (tai tyyppejä, joita ei kukaan halua pestata ylemmälle tasolle).
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
Ei se tylsyys Vettelin tai Red Bullin vika ole vaan niiden jotka eivät pysty haastamaan tai jotka laativat sääntöjä joiden puutteissa ei haastajia löydy :eek:

Jännää oli ennenkuin Pirelli alkoi järjestelemään asetelmia rengasmuutoksilla.
Pirelli vastusti aluksi Red Bullin ja Mersun vaatimuksia renkaiden muuttamisesta, mutta sitten tuli rengasrikkojen sävyttämä Silverstonen kisa jonka jälkeen Pirelli oli pakotettu tekemään muutoksia renkaisiin, koska kuljettajien ja tallien taholta uhattiin boikotoida kisoja ellei renkaita muuteta kestävämmiksi.

Pirelli ei siis tehnyt muutoksia renkaisiin järjestelläkseen asetelmia vaan kyseessä oli pakon sanelema renkaiden muuttaminen.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Meinaan, että kaksi Superleague-mestaruutta ja yksi E3000-mestaruus ovat kovempi meriitti kuin FR2000-mestaruus. Vaikkei nuo sarjat nyt GP2- tai FR3.5:n tasoa olekaan, niin kyllä niissä nimekkäämpiä kuskeja on kuin pienimmissä junioriluokissa, joista Kimin ja Alonson tapauksissa puhutaan. Niissä ajoi enimmäkseen juuri kartingista nousseita junioreja (tai tyyppejä, joita ei kukaan halua pestata ylemmälle tasolle).
Onhan se kovempi meriitti, muttei välttämättä kovempi näyttö. Tota jälkimmäistä on ihan mahdotonta arvioida mitenkään objektiivisin kriteerein, koska sellaisia ei nyt vain yksinkertaisesti ole. Räikkönen ja Alonso poimittiin suht pienellä kokemuksella pikkuformuloista suoraan ykkösiin. Itselleni looginen johtopäätös tästä on se, että he antoivat tarpeeksi hyvät näytöt osaamisestaan tullakseen huomatuiksi, ja sen jälkeen käyttivät tilaisuuden hyväkseen. Davide Rigonille sen sijaan paremmista meriiteistään huolimatta ei ole portit ykkösiin auenneet. Epäilisin johtuvan hänen oletetusta potentiaalistaan.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3200
Sijainti
Lahti
Marcus Ericsson on liian painava, vaikka ei mikään ylen sankia priha olekaan. Kaverilla on mittaa 180 cm ja painoa 69 kiloa, mutta siitä on kuulemma sulateltava poies jokunen kilo. :rolleyes:
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112434

Aika-ajojen Q3:seen tulossa mahdollisesti muutoksia jo tälle kaudelle. Halutaan välttää koko session "läpi-istuminen" renkaiden säästämiseksi, kuten viime kaudella nähtiin muutamaan otteeseen joidenkin kuskien kohdalla.

Toivottavasti saavat Q3:seen aivan omat aika-ajo-renkaat, jotka sitten session jälkeen annetaan kiltisti pois käytöstä!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
http://www.autosport.com/news/report.php/id/112434

Aika-ajojen Q3:seen tulossa mahdollisesti muutoksia jo tälle kaudelle. Halutaan välttää koko session "läpi-istuminen" renkaiden säästämiseksi, kuten viime kaudella nähtiin muutamaan otteeseen joidenkin kuskien kohdalla.

Toivottavasti saavat Q3:seen aivan omat aika-ajo-renkaat, jotka sitten session jälkeen annetaan kiltisti pois käytöstä!
Onhan tuo suunta parempaan (jos tapahtuu), mutta edelleen palkitaan siitä, että ollaan kärkikympin ulkopuolella, kun loput saa valita vapaasti renkaat, kun taas kärkikymppä lähtis Quukakkosen renkailla kisaan.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Onhan tuo suunta parempaan (jos tapahtuu), mutta edelleen palkitaan siitä, että ollaan kärkikympin ulkopuolella, kun loput saa valita vapaasti renkaat, kun taas kärkikymppä lähtis Quukakkosen renkailla kisaan.
ton verran saa pakkaa sekottaakin mun mielestä, niin tulee kisaan eloa. sentään kärkikymppi Q3:ssa ajaisi sitten kunnolla kisaa paalusta. :thumbup:

mutta saa nähdä mikä uudistus menee läpi, vai meneekö mikään, kaikkien tallien hyväksyntä päätökselle tarvitaan.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5181
Mun mielestä sekä nykyiset että ehdotetut säännöt ovat samalla tavalla rikki. Kisaan pitäisi saada startata haluamallaan setillä renkaita ja pitää aika-ajot erillisenä suorituksena. Renkailla sählääminen on plus miinus nolla; joihinkin kisoihin saa ehkä pikkuisen säpinää alkukierroksille ja muissa se vain latistaa tunnelman.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös