CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15069
Ja tämä taas ei vastannut kysymykseeni millään tavalla.Nää sun suomennosyritelmäsi ovat kyllä kryptisempiä kuin tuo selkeä Autosportin kirjoitus.
Ja tämä taas ei vastannut kysymykseeni millään tavalla.Nää sun suomennosyritelmäsi ovat kyllä kryptisempiä kuin tuo selkeä Autosportin kirjoitus.
Juuri niinhän ne aikovatkin tehdä.Mä niin toivoisin että F1:sten takarenkaista tehtäis jälleen läskimmät kun eturenkaista.
Ahaa tuo mulla meni ohi. Luulin että kaikkia neljää läskinnetään saman verran. No hitto, hyvä jos/kun näin! :thumbup:Juuri niinhän ne aikovatkin tehdä.
"There would be an increase in the rear tyre width, from 360mm to 420mm, which would increase grip, and again aid the increase in speed."
(aiemmin tänne postatusta Autosportin linkistä)
Jos tarkkoja ollaan, niin on ne takarenkaat nytkin leveämpiä. Säännöt näköjään tarjoavat aika suuren mittahaarukan (eturenkaat 305-355 mm, takarenkaat 365-380 mm), enkä tiedä mitä mittoja Pirelli tarkalleen käyttää.Ahaa tuo mulla meni ohi. Luulin että kaikkia neljää läskinnetään saman verran. No hitto, hyvä jos/kun näin! :thumbup:
Ok. Enpäs ollut näistä nykyisistä millisäännöistä perillä, ja paljaalla silmällä en ole edes kiinnittänyt huomiota eroon nykyisten etu- ja takarenkaiden välillä.Jos tarkkoja ollaan, niin on ne takarenkaat nytkin leveämpiä. Säännöt näköjään tarjoavat aika suuren mittahaarukan (eturenkaat 305-355 mm, takarenkaat 365-380 mm), enkä tiedä mitä mittoja Pirelli tarkalleen käyttää.
1993 kavennettiin 18 tuumasta 15 tuumaan, joten olletinkin nuo olivat 457 mm, -93 lähtien 381 mm.Minkäkokoiset oli tähän aikaan?
Taitaa aikalailla olla kiinni etusiiven roolista ja miten ison osan se tuottaa kokonaisdownforcesta. Ts. jos etusiipeä isonnetaan, ero puhtaan ja likaisen ilman välillä kasvaa... Eli huonompaan suuntaan menee säännöt tältä kantilta.Mikä tekee seuraamisesta vaikeaa nopeassa mutkassa? Takasiipi vai diffuusori? Se on hienos jos ja 2017 säännöissä muutetaan aerodynamiikkaa siten, että seuraaminen olisi helpompaa.
Voidaanhan sitä siiven fyysistä kokoa kasvattaa, mutta samalla rajoittaa sitä edelleen paljon yksinkertaisemmaksi.Taitaa aikalailla olla kiinni etusiiven roolista ja miten ison osan se tuottaa kokonaisdownforcesta. Ts. jos etusiipeä isonnetaan, ero puhtaan ja likaisen ilman välillä kasvaa... Eli huonompaan suuntaan menee säännöt tältä kantilta.
Taskurahaa taitaa Bernielle tuollaiset summat olla.Ecclestonelta viedään taskurahat – yli miljardin mätkyt?
Formula ykkösten voimahahmo Bernie Ecclestone on vaikeuksissa tällä kertaa Britannian veroviranomaisten kanssa.
Veroviranomaiset katsovat, että Ecclestone on salannut tietoja liittyen Bambino Holdings -rahastoon, joka on perustettu Ecclestonen ex-vaimoa ja tyttäriä varten. Tiedottajana toimineen tuomarin Kenneth Parkerin mukaan sanktio on peräti miljardi puntaa eli noin 1,4 miljardia euroa.
Uusi käänne liittyy lahjusjupakkaan, johon Ecclestone joutui Saksassa vuonna 2008. Siitä mies selvisi 60 miljoonan punnan maksulla. Ecclestone kieltää olleensa koskaan itse tekemisissä rahaston kanssa. Hän katsoo maksaneensa kaikki verot, joihin on ollut velvollinen.
Oikeestaan ei. Toi alkaa tuntumaan jo Bernielläkin. Ainakin tossa joku vuosi Forbes oli listannut omaisuuden arvoksi vähän reilun 4 miljardia dollaria.Asiasta toiseen. Bernie Ecclestonella on taas vaikeuksia.
Taskurahaa taitaa Bernielle tuollaiset summat olla.
Ny rupes oikeen säälittään vanhaa Bernie herraa, ei jäis enään kun kolmemiljardia omaisuudeksOikeestaan ei. Toi alkaa tuntumaan jo Bernielläkin. Ainakin tossa joku vuosi Forbes oli listannut omaisuuden arvoksi vähän reilun 4 miljardia dollaria.
Minkä vuoksi Wolff sitten aluksi kertoi tallin pyytäneen Hamiltonilta anteeksi tallin arviointivirhettä? Odotettavissa lähiaikoina paksua paskapilveä kohti tuuletinta ja sen läpi?Tallipomo paljasti: Hamilton teki katastrofiin johtaneen päätöksen
Mercedes käski alun perin Lewis Hamiltonia pysymään radalla. MM-sarjan kärkimies oli eri mieltä tallin kanssa.
Mercedeksen tallipäällikön Toto Wolffin mukaan Lewis Hamilton teki kohutun päätöksen Monacon GP:n viimeisestä varikkokäynnistä. Tähän asti päätöstä on pidetty vain Mercedeksen varikkotiimin kömmähdyksenä.
Hamilton tuli vaihtamaan renkaat turva-auton saavuttua radalle. Brittikuskin laskettiin ehtivän palaamaan kärkipaikalle varikkokäynnistä huolimatta. Hamilton palasi kuitenkin radalle vasta kolmanneksi ja menetti varmana pidetyn voiton.
- Sanoimme hänelle, että kannattaa pysyä radalla. Lewis vastasi kuitenkin, ettei se olisi hyvä ratkaisu ja valitti renkaiden menettäneen lämpöä. Meillä oli sekuntia aikaa reagoida, ja kun tämä yhdistettiin virheelliseen aikadataan, otimme hänet virheellisesti varikolle, Wolff kommentoi Twitterissä.
Hamiltonin tallikaveri Nico Rosberg ajoi lopulta kilpailun voittoon. Rosberg kavensi Hamiltonin johdon MM-sarjassa kymmeneen pisteeseen.
Jospa ei sekoitettaisi eri asioita keskenään. Päätös tulla varikolle oli Hamiltonin oma ja myös siltä osin virhekin oli Hamiltonin. Talli kuvitteli varikkopysähdyksen onnistuvan ajallaan ja se oli tallin virhe. Juuri tuota virhearviota talli pahoitteli kilpailun jälkeen. Se ei poista mitenkään Hamiltonin omaa osuutta voiton menettämisessä. Mies panikoi eikä kommunikaatio tallin ja kuskin välillä ilmeisesti toiminut, sillä hänen väärää mielikuvaansa Ferrarin ja Nicon stopeista ei korjattu (jos sitä edes koskaan toi esiin radiossa).Minkä vuoksi Wolff sitten aluksi kertoi tallin pyytäneen Hamiltonilta anteeksi tallin arviointivirhettä? Odotettavissa lähiaikoina paksua paskapilveä kohti tuuletinta ja sen läpi?
Jooh totta, muistelin väärin Wolffin anteeksipyynnön muotoiluaJospa ei sekoitettaisi eri asioita keskenään. Päätös tulla varikolle oli Hamiltonin oma ja myös siltä osin virhekin oli Hamiltonin. Talli kuvitteli varikkopysähdyksen onnistuvan ajallaan ja se oli tallin virhe. Juuri tuota virhearviota talli pahoitteli kilpailun jälkeen. Se ei poista mitenkään Hamiltonin omaa osuutta voiton menettämisessä. Mies panikoi eikä kommunikaatio tallin ja kuskin välillä ilmeisesti toiminut, sillä hänen väärää mielikuvaansa Ferrarin ja Nicon stopeista ei korjattu (jos sitä edes koskaan toi esiin radiossa).