F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Tuohan on ihan kuin Suomen parin viimeisen hallituksen touhua. Ensin tehdään hätäinen päätös, sitten huomataan että "saatana kun tuli tehtyä vähän hätäinen päätös", sitten päätetäänkin perua ko. päätös tai siirtää sen toteuttaminen hamaan tulevaisuuteen ja keksitään lopulta joku vielä älyttömämpi ratkaisu joka taas perutaan jne. jne.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ei naurata enää yhtään. Bullierkin kyseenalaistaa kun kukaan ei 2 viikkoa ennen kauden alkua tiedä miten aika-ajo Melbourbessa suoritetaan.:confused:
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ei naurata enää yhtään. Bullierkin kyseenalaistaa kun kukaan ei 2 viikkoa ennen kauden alkua tiedä miten aika-ajo Melbourbessa suoritetaan.:confused:
Vaatiiko nuo säännöt tallien hyväksynnän? Jos vaatii, nii kyllähän ne sit tietää, että vanhalla tutulla mennään. Ei tuota kaikki tallitkaan puolla, kuskeja ja varsinki faneja unohtamatta.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
En tiedä että minkä takia tuota aika-ajosysteemiä sitten pitäisi edes muuttaa? Minusta tuo nykysysteemi on ollut hyvä ja toimiva joten eikö voisi vaan mennä sillä ainakin siihen asti että löytyy joku ihan selkeästi parempi systeemi joka ehditään sitten vielä huolella valmistelemaan sen sijaan että pari viikkoa ennen kauden alkua keksitään että "Hei, ajettaisko nämä aika-ajot näin?" ja sitten ihmetellään että mitenkäs tämä toteutettaisiin käytännössä.

Ilmeisesti tällä muutoksella haetaan sitä että tulisi enemmän yllätyksiä ja kärkiukot jäisi jonnekin häntäpäähän tai keskikastiin, ja saataisiin näin kisaan ainakin alkukierroksille lisää ohituksia ja säpinää. Mutta jos tämä on ainoa syy niin eikö olisi melkein sama jo arpoa se lähtöjärjestys tai pistää ukot suoraan MM-pistetilanteen mukaiseen järjestykseen käänteisesti. Eihän noissa nyt ehdotetuissa aika-ajojärjestelmissä pysy enää katsojakaan mukana kuka putoaa ja milloin putoaa.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Siis nyt puhutaan FIA:n sääntöjen alaisesta moottoriurheilun kuninkuus luokasta.
Onhan tuo puutarha kääpä jo pidemmän aikaa puhunut mitä sylki suuhun tuo, vailla järjen hiventäkään.
Eniten mä ihmettelen FIA:n ja Jean Todin tomintaa. Miten ne on voinut antaa sääntöihin vaikutus mahdollisuuden tuollaiselle puutarha käävälle.
Ainahan kaiken näköistä sattuu kun tulee uusia juttuja moottoriurheiluun. Mutta nyt on kyseessä toimiva aika-ajo systeemi jota on jo jonkin aikaa käytetty. Joka on oikeastaan parasta aikoihin.
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
Charlie Whiting on haastatellut kuskeja uudesta aika-josta, eikä sille paljon kannatusta löytynyt. Tuskin muuttaa mitään, mutta ainakin joku kysyy edes kysyy kuskien mielipidettä.

http://www.motorsport.com/f1/news/drivers-against-new-f1-qualifying-system-676948/
Kylähän tuo Charlie Whiting taitaa olla melkein yksi ylimpiä auktoriteetteja, että saattaa vaikutusta ollakin.

Ja toivottavasti tuota uutta aika-ajo ei oteta käyttöön, jos edes kuskit eivät näe uudistusta järkevänä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Kylähän tuo Charlie Whiting taitaa olla melkein yksi ylimpiä auktoriteetteja, että saattaa vaikutusta ollakin.
Whitingin osa-aluetta on turvallisuus sekä kilpailun aikaisen toiminnan ohjaaminen, joten tässä asiassa hänen roolinsa on enintään toimia jonkinlaisena lobbarina. Tosin hän on työskennellyt Ecclestonen kanssa jo Brabham-tallin ajoista lähtien, joten ainakin hänellä luulisi olevan mahdollisuuksia vaikuttaa Pööniin kulissien puolella.
 

kalporek

Well-known member
Liittynyt
18.6.2011
Viestit
80
Juu on kyllä aika jännä, että tässä vaiheessa tulevaa kautta aletaan arpomaan miten pitäisi aika-ajot hoitaa. Nykyinen systeemi on kuitenkin ihan toimiva ja mielestäni jopa ihan yks parhaita asioita tämän päivän formuloissa jos nyt ajatellaan, että mitä kaikkea muita asioita on pielessä.

Ihan ajatuksena tuli mieleen kun edelliset tuossa kirjoitti että uudella systeemillä haetaan lisää yllätyksiä ja säpinää sitten kisaan niin miksei koko aika-ajoa lopeteta ja arvotaan lähtöjärjestys kisaan. Formulat 2-päiväsiks. Lauantaina ajettais harjotukset ja suoritettaisiin arvonta ja sitten sunnuntaina kisa. Ois aika mielenkiintoinen kisa kun lähtöjärjestys ois aivan sattumanvaranen. Esim. Hulkenberg paalulle, Räikkönen viides, Hamilton 12 jne. Ei malttais kyllä pysyä pois tv:n luota.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
No onhan tässä tehty kesken kauden ja vieläpä kesken kisaviikonlopun suurempia muutoksia jotka vaikuttaa auton säätöihin. Kuten rengaspaineiden alarajat, rengaskulmat, renkaan rakenne, ....
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Viime vuonna GPDA ja Autosport suoritti F1-kyselyn, ja, 18% ja 24% vastanneista kannatti käänteistä lähtöjärjestystä. Vaikka kyselyssä ei suoraan kysytty tyytyväisyyttä nykyiseen aika-ajoformaattiin, olen varma, että prosenttiluku olisi ollut 60-90% luokkaa. Ja silti - huomioon ottaen kuinka moni asia F1:sissä on oikeasti pielessä - F1-yhditys päätti tarttua juuri aika-ajoon.:wall:

http://cdn-0.motorsport.com/gpda/2015 GPDA Survey EXEC SUMMARY.pdf
http://www.autosport.com/news/report.php/id/120142
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Viime vuonna GPDA ja Autosport suoritti F1-kyselyn, ja, 18% ja 24% vastanneista kannatti käänteistä lähtöjärjestystä. Vaikka kyselyssä ei suoraan kysytty tyytyväisyyttä nykyiseen aika-ajoformaattiin, olen varma, että prosenttiluku olisi ollut 60-90% luokkaa. Ja silti - huomioon ottaen kuinka moni asia F1:sissä on oikeasti pielessä - F1-yhditys päätti tarttua juuri aika-ajoon.:wall:

http://cdn-0.motorsport.com/gpda/2015 GPDA Survey EXEC SUMMARY.pdf
http://www.autosport.com/news/report.php/id/120142
Aiemmista uutisista jäi sellainen maku, että Ecclestone oli yrittänyt ajaa läpi käännettyä lähtöruudukkoa ja jostain syystä "kompromissiksi" muodostui tämä nyt päällä oleva farssi.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Aiemmista uutisista jäi sellainen maku, että Ecclestone oli yrittänyt ajaa läpi käännettyä lähtöruudukkoa ja jostain syystä "kompromissiksi" muodostui tämä nyt päällä oleva farssi.
Ehkä tämä farssikin on sitten tarkoituksellista. Keksitään mahdollisimman typerä vastaehdotus ja muutellaan sitä joka toinen päivä niin voidaan olla varmoja että suunnitelma kaatuu ennen Melbournea ja saadaan jatkaa entisellä aika-ajokaaviolla. :D
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Ehkä tämä farssikin on sitten tarkoituksellista. Keksitään mahdollisimman typerä vastaehdotus ja muutellaan sitä joka toinen päivä niin voidaan olla varmoja että suunnitelma kaatuu ennen Melbournea ja saadaan jatkaa entisellä aika-ajokaaviolla. :D
Behind the scenes:han on monesti se mielenkiintoisin alue tässä lajissa. :D
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Jos jotain uutta pitäis saada sarjaan ni sanoisin, että kaks lähtöä ois hyvä. Ekana olisi sprintti lähtö jonka lähtöruudut määräisi aika-ajot ja sen jälkeen olis pääkisa joka ajettas käänteisessä lähtöjärjestyksessä sprintin tulosten perusteella.

esim: pe: 2 x harkat, la: aika ajot ja sprintti kisa (vaikka joku 30% täysmittasesta kisasta), su: täyspitkä kisa
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Jos jotain uutta pitäis saada sarjaan ni sanoisin, että kaks lähtöä ois hyvä. Ekana olisi sprintti lähtö jonka lähtöruudut määräisi aika-ajot ja sen jälkeen olis pääkisa joka ajettas käänteisessä lähtöjärjestyksessä sprintin tulosten perusteella.

esim: pe: 2 x harkat, la: aika ajot ja sprintti kisa (vaikka joku 30% täysmittasesta kisasta), su: täyspitkä kisa
No ei.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Vittu tää sarja on paska kaikessa naurettavuudessaan. Halutaan tehdä muutoksia ja saada lajia viihdyttävämmäksi ja sitten ne muutokset tehdään korjaamalla asioita jotka eivät todellakaan ole rikki.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös